Gamereactor internasjonalt Norsk / Dansk / Svenska / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands
Gamereactor
Medlemsinnlogging






Glemt passordet?
Jeg er ikke medlem, men jeg vil registere meg

Eller logg inn med min Facebook-konto
Gamereactor Norge
forspill
Star Wars Battlefront II

Star Wars Battlefront II - Starfighter Assault

Vi ønsket oss skikkelige romkamper, og det virker som om Criterion vil levere varene.

Helt siden Electronic Arts og Dice begynte å snakke om spillet har jeg følt det; Kraften er sterk hos Star Wars Battlefront II. Utviklerne virker å ha tatt til seg nesten alle tilbakemeldingene fra originalen, og fikset det aller meste jeg ikke likte. Derfor var jeg meget spent da jeg besøkt dem for å prøve den nye Starfighter Assault-modusen på Gamescom.

Den første delen jeg fikk prøve fant sted på Fondor. Her har en Star Destroyer landet, og er nå et flott mål for rebellene. Da var det godt at jeg var en dem. Først ble jeg satt bak kontrollene på en av de ikoniske X-Wingene, en klar favoritt for mang en Star Wars-fan gjennom årene. Dette er likevel ikke det eneste skipet jeg fikk prøve. Jeg fikk også føle hvordan det er å sitte bak en A-Wing, Y-Wing, og en rekke andre skips mens jeg var på rebellene sin side. I den neste kampen ble lagene endret, og jeg ble satt til å beskytte Star Destroyeren med TIE Interceptorere, TIE Fightere, og en rekke andre imperiske skip. Hvert eneste ett av disse følte veldig autentiske og ekstremt lette å kontrollere. Til tross for farten man kan oppnå lystrer skipene som de skal, noe som avhenger av hvilken klasse man velger. Som kjent kan man jo velge mellom tre ulike klasser: balanserte fightere, raskere interceptorer, og de sterke bomberene.

Dette er en annonse:
Star Wars Battlefront II

Hvert skip føles unikt, og kan i tillegg tilpasses med ulike ferdigheter med å bruke "Star Cards". Personlig synes jeg å kunne lege skipet mitt var ganske nyttig, samtidig som det ikke hjalp såpass mye at det ble urettferdig. Uansett ser jeg helt klart nytten av flere andre ferdigheter, og det virker fullt mulig å tilpasse skipet sitt til å ha en spesiell rolle i kampene.

Fondor var et flott område å øve seg litt på før turen gikk opp til rommet for å virkelig se hva modusen har å by på. Som en rebell var det første oppdraget å sprenge en stor romstasjon og en Imperial Light Cruiser, før vi til slutt skulle bli kvitt den gigantiske Star Destroyeren. Midt oppi alt dette må man selvsagt også unngå og eliminere spillere og datakontrollerte skip på imperiet sin side. Med tolv spillere på hvert lag, og en drøss med datakontrollerte skip, blir ting raskt intenst. Dermed har man alltid noe å skyte på eller gjøre, så dette er helt klart noe for deg som ikke liker pustepauser.

Det er selvsagt ikke bare gameplayet som sitter som et skudd heller. Presentasjonen er som forventet helt utrolig. Antallet eksplosjoner og hvor vakre de var fikk meg til å måpe flere ganger, samtidig som hver minste lille detalj på både vanlige skip, Millennium Falcon, og Slave I er prikk like filmene. Til og med Slave I sine "Seismic charges" høres perfekte ut. Om det er én ting Frostbite-motoren kan, så er det å gjenskape Star Wars.

Star Wars Battlefront IIStar Wars Battlefront IIStar Wars Battlefront II

Alt føles og ser rett og slett akkurat ut som det skal. Starfighter Assault er ikke en modus utviklerne bare har slengt på uten å tenke kvalitet og funksjon. Det oppdragsbaserte gameplayet gir en fin flyt til opplevelsen, mens presentasjonen og kontrollene er mer finpusset enn C-3PO etter et oljebad. Jeg gleder meg virkelig til å få prøve alt modusen har å by på når spillet kommer i november.

Star Wars Battlefront II
Star Wars Battlefront IIStar Wars Battlefront II
Dette er en annonse: