Norsk
Gamereactor
forspill
Star Wars Battlefront II

Vi har testet Star Wars Battlefront II

Gamereactor fikk sjansen til å teste Assault på Theed i Star Wars Battlefront II, og her er våre inntrykk fra det neste kapitlet i serien...

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ
HQ

Star Wars Battlefront II var som forventet et av hovedspillene under EA Play på lørdag, og vi fikk se en hel kamp fra flerspillermodusen Assault på kartet Theed. Etter presentasjonen fikk vi sjansen til å teste det samme på Playstation 4, og etter å ha blitt plassert på klonenes lag måtte vi forsvare byen mot separatistenes droider.

Kampen var delt opp i tre faser. I den første kom droidene trekkende med et kjøretøy som de forsøkte å få frem til palassets port. I den andre fasen skulle droidene forsøke å ta kontroll over to punkter inni nevnte palass, og i den tredje skulle de erobre tronsalen hvor klonene kjempet en bitter, siste kamp. Angripende lag har et begrenset antall liv, så det gjelder å forvalte disse riktig.

Kampene føltes mye mer taktiske enn i det første spillet. Selv om modusen ikke er ny, er det faktisk fornuftig å prøve seg med en strategi mer komplisert enn bare å løpe rundt og skyte. Allerede i den første fasen blir det tydelig at vi må tenke oss om, og det blir nødvendig med skarpskyttere og riktig bruk av granatene. Dessuten måtte vi ta vare på spillerne som hadde Ion Disruptors, ettersom disse gjorde stor skade på kjøretøyet.

Dette er en annonse:
Star Wars Battlefront II

Man må tenke taktisk allerede i valg av klasse, der det står mellom fire stykker. De har ulike egenskaper som er fordelt på samme måte som i nesten alle andre skytespill. Alle klassene kan utstyres med såkalte Starcards, og jeg testet et som ga meg mer helse hver gang jeg skjøt en fiende.

For å få tak i heltene er man nå nødt til å nå en viss poengsum. Poengene samler du opp ved å spille (overrasket?), og du kan bruke dem til å kjøpe deg fordeler. Det kan eksempelvis være spesialklasser som Jump Troopers, eller en helt du har lyst på - gitt at ingen andre bruker den for øyeblikket.

Jeg fikk se heltene Rey, Han Solo, Boba Fett og Darth Maul i løpet av min tid med spillet, og det så ikke ut til å være noen restriksjoner i forhold til hvilke helter som fikk være med på bestemte kart. Disse heltene har også sine styrker, og de kan være veldig nyttige hvis du bruker dem på rett tid. Jeg liker også at droidene er med i spillet, for de bidrar til litt variasjon. Dessuten passer de veldig godt inn på et kart fra Episode I.

Dette er en annonse:

Jeg oppdaget også endringer i gameplayet, som at man kan kjøle ned våpenet raskere ved å trykke på en knapp. I tillegg får man også muligheten til å lade raskere på samme måte som Active Reload fungerer i Gears of War.

Star Wars Battlefront II

Det er også enkelt å innrømme at jeg likte skytingen i Star Wars Battlefront II. Våpnene jeg fant føltes forskjellige fra hverandre, og de var morsomme å bruke. Alt til sin tid naturligvis, men jeg hadde de like gøy med snikskytterrifla som med minigun-en. Dice la et godt grunnlag i det første spillet, og nå har de strammet de riktige skruene slik at det føles mer tilfredsstillende.

I likhet med forgjengeren er også dette et veldig pent spill. På Theed-kartet synes dette veldig godt i tronsalen hvor det skinnende gulvet reflekterer omgivelsene. Til og med menyene ser bedre ut.

Star Wars Battlefront II er på mange måter en opplevelse vi kjenner igjen fra tidligere, men det har fått mer innhold og flere runder med finpuss. Jeg likte veldig godt det jeg fikk teste, og det føltes i grove trekk dypere og mer fornøyelig. Jeg håper resten av spillet holder samme kvalitet, og det skal bli veldig spennende å se flere deler av Star Wars-universet blir tatt i bruk.

HQ

Relaterte tekster



Loading next content