Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

NieR: Automata ~ Offisiell tråd ~


Siterer Subject 17:
1. Var det så kort?


Nei, for du låser opp mer av historien og de andre karakterene når du er ferdig med første playthrough

Du må spille gjennom tre ganger for å få innblikk i historien til alle karakterene, i tillegg til at jeg heller ikke har gjort mange av sideoppdragene enda. Det ser ut til å være et flust av hemmeligheter i spillet også. Etter hva jeg har lest, skal det bl.a. ha 26 ulike endings...

Siterer Subject 17:
2. Var det så bra? ;)


So far, so good, yez.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Fire dager igjen til pc release. I iz readeh!
Bortsett fra to-tre nyhetssaker, har jeg lite info om spillet, så er ganske blank før jeg begynner. Akkurat slik jeg liker det.
Bare å krysse fingrene for at pc versjonen fungerer som den skal fra dag en.
  • 0
Siterer Subject 17:
1. Var det så kort?


Ble også overrasket når jeg fikk en snap av Glorfindel at han hadde fått spillet, og ikke lenge etter fikk jeg vite at han hadde spilt igjennom det, men så fikk jeg og vite at det er et spill man skal spille flere ganger så da er det jo greit. Syns spillet blir mer og mer interessant! Får se om jeg gir det en sjanse etter Horizon Zero Dawn.
  • 0
Nå er vel ikke Platinum Games sine spill kjent for å være voldsomt lange uansett. Både Bayonetta 1 og 2 ligger vel på rundt 10 timer, mens MG Rising: Revengeance kunne rundes på knappe 6. Vanquish noe av det samme.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Nå er vel ikke Platinum Games sine spill kjent for å være voldsomt lange uansett. Både Bayonetta 1 og 2 ligger vel på rundt 10 timer, mens MG Rising: Revengeance kunne rundes på knappe 6. Vanquish noe av det samme.


Yeah, sant nok. Brukte vel bare 5-6 timer på MGR ja.
  • 0
This cannot continue. This cannot continue. This cannot continue. This cannot continue. This cannot continue. This cannot continue. This cannot continue. This cannot continue. This cannot continue. This cannot continue. This cannot continue. This cannot continue. This cannot continue.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Litt spoilers kanskje, men denne tracken mot slutten av A ruten.

https://www.youtube.com/watch?v=8UCHsiy8ZHo

Samme track, men bare siste del.
https://www.youtube.com/watch?v=cfS0kctjWls

Elsker at soundtracket er så dynamisk.

Holder på med B ruten nå. Går for å gjøre historien først. Så får jeg se hva jeg gjør av sideoppdrag senere.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
Bare fått spilt to-tre timer siden release på fredag. Surret sist rundt i det første åpne ruinlandskapet man blir sluppet løs i, så og si uten HUD.
Etter å ha blitt holdt i hånden i så mange spill, føler jeg at jeg løper litt i sirkler XD
La forøvrig merke til at en kunne kjøpe HUD elementer tidligere, men finner dem ikke, så går utifra at en bare skal bruke meny-kartet så lenge.

Ellers liker jeg spillet hittil. Flott med variasjon i gameplay, selv om bullet-hell sekvenser er litt stressende når en er syk
Karakterene er så som så, men jeg har jo akkurat begynt, så regner med at de utvikler seg en del.
Spillet kjører utmerket på pcen, og jeg har ikke opplevd noen feil.
Kan bli en personlig GotY kandidat hvis nivået holder seg like høyt fremover.

Tror jeg skal vente med fortsettelsen, til jeg er frisk og kan fordype meg i spillet over lengre tid.
Siterer dark samus nemesis:
Går for å gjøre historien først. Så får jeg se hva jeg gjør av sideoppdrag senere.


Jeg gjør ferdig sideoppdragene nå. Det er et tidsparadoks med noen av dem, slik at de forsvinner når du når et visst punkt i spillet. Synes derfor det var best å spare dem til slutt.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Jeg gjør ferdig sideoppdragene nå. Det er et tidsparadoks med noen av dem, slik at de forsvinner når du når et visst punkt i spillet. Synes derfor det var best å spare dem til slutt.


Har lagt merke til det, ja. Fortsetter sikkert i fullt tempo til jeg er ferdig med historien. Har tatt noen få oppdrag på siden da, for å variere litt.

Siterer TK Art:
La forøvrig merke til at en kunne kjøpe HUD elementer tidligere, men finner dem ikke, så går utifra at en bare skal bruke meny-kartet så lenge.


Man skal kunne ha mini-map fra starten av. Man må sette dem på selv da, som du kanskje vet. Gjøres fra menyen, samme sted hvor man skifter program til Pod'en.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
6 troféer igjen. Har prøvd så godt det lar seg gjøre å unngå og kjøpe noen. Til nå har jeg kun kjøpt ett og det er fisketroféet. Den sideaktiviteten er jeg så lei i spill nå...
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Heisann sveisann. Da har jeg fått de fem endingene knyttet til historien. Mangler noen få trophies, hovedsaklig ting å samle. Men veldig fornøyd etter å ha sett alle endingene. Jeg forstår godt hvorfor de sier man burde se alle fem.

Glory to mankind, yep.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
Siterer dark samus nemesis:
Men veldig fornøyd etter å ha sett alle endingene. Jeg forstår godt hvorfor de sier man burde se alle fem.


...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...

Spoiler:Slettet du saven din?

Trodde jeg hadde mye penger, helt til jeg begynte å oppgradere alle våpen til maks. R.I.P money 10.03.17 - 26.03.17.

Og fak iu Spoiler:Emil. Har denne sangen så drøyt stuck on le brain.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Trodde jeg hadde mye penger, helt til jeg begynte å oppgradere alle våpen til maks. R.I.P money 10.03.17 - 26.03.17.

Og fak iu Spoiler
Har denne sangen så drøyt stuck on le brain.


...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...

Spoiler:Nei, sletter det faktisk saven din? Holdt på å frike ut når jeg fikk det spørsmålet

Må fortsatt finne noen få våpen, bruker mest sansynlig bare guide for å finne dem. Etter det må jeg oppgradere, så jeg har jo litt arbeid foran meg.

Spoiler:Jeg opplevde det samme som noen i kommentarene, at Emil kommer rullende med sjappa i Devola og Popola's siste stund. Skikkelig tårevått øyeblikk ass
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...

Siterer dark samus nemesis:
Spoiler:Nei, sletter det faktisk saven din? Holdt på å frike ut når jeg fikk det spørsmålet


Spoiler:Ja, det ser sånn ut. Har lest om flere som valgte det alternativet. Jeg vurderte det egentlig selv en stund, siden jeg trengte hjelp selv til å gjennomføre slutten (jævla Square Enix teksten drepte meg konstant). Men nei, not worth. Med mindre du bare kan lage en identisk backup-save.

Siterer dark samus nemesis:
Spoiler::Jeg opplevde det samme som noen i kommentarene, at Emil kommer rullende med sjappa i Devola og Popola's siste stund. Skikkelig tårevått øyeblikk ass


Glorious.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Platinumz done.

Endte opp på 70 timer, for de som fryktet det skulle være kort xP

Man, what a ride.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Fått A endingen, samt G og U, fordi jeg surrer en del lol.
Når jeg skulle starte på nytt igjen etter U, fungerte dog ikke saven min lenger
(Som i, den er der, men reagerer ikke når jeg velger continue).
Så hvis jeg skal ha de andre endingene, må jeg nok pløye gjennom A en gang til. Og det skjer ikke med det første.

Helt ålreit spill etter første gjennomspilling hvertfall. Musikken er fin, grafikken er ok, storyen så som så (foreløpig). Gameplayet er ålreit og forholdsvis variert, men ble litt repetitivt mot slutten, som også er noe av grunnen til at jeg ikke kommer til å spille det på en stund.
Liker fly-sekvensene, fordi det tar meg tilbake til Atari dagene, når jeg først begynte å spille.
Hackingen er jeg dog ingen fan av, og regner med at det blir en del av det i andre gjennomspilling.
Forutenom en ødelagt save, har jeg ikke opplevd noen feil i pc versjonen. Det er uhyre sjelden i dagens spill, så pluss i boka.
Siterer TK Art:
Når jeg skulle starte på nytt igjen etter U, fungerte dog ikke saven min lenger
(Som i, den er der, men reagerer ikke når jeg velger continue).


Kjedelig. Historien tar seg opp i andre og særlig tredje gjennomspilling, så det er litt synd hvis du ikke får gjennomført hele.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Vet ikke om dette viser, men fikk dette i posten i dag. Bare måtte ha det i fysisk utgave, selv om det også er tilgjengelig på iTunes. Veldig glad for å ha dette i samlingen.

https://pbs.twimg.com/media/C8u7lr9WsAAECDk.jpg
https://pbs.twimg.com/media/C8u7jskXUAAGvCh.jpg
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
Siterer dark samus nemesis:
Vet ikke om dette viser, men fikk dette i posten i dag. Bare måtte ha det i fysisk utgave, selv om det også er tilgjengelig på iTunes. Veldig glad for å ha dette i samlingen.

https://pbs.twimg.com/media/C8u7lr9WsAAECDk.jpg
https://pbs.twimg.com/media/C8u7jskXUAAGvCh.jpg


Niiiiiiiiiicuh.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Jeg undres over hva som skjedde med Crazy Kraken og dette spillet
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Han ble rammet av mørke og dystre tanker, og orket ikke starte på det spillet han har gledet seg mest til på mange år.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Han ble rammet av mørke og dystre tanker, og orket ikke starte på det spillet han har gledet seg mest til på mange år.


Dette høres vitterlig ut som en særdeles tragisk hendelse?
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Dette høres vitterlig ut som en særdeles tragisk hendelse?


Indeed.

Du da? Hvor mange ganger har du runna det nå?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Du da? Hvor mange ganger har du runna det nå?


Fått alle endingene. Tatt platinum. Skrevet anmeldelse xP

Tenkte å prøve DLC'en nå.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!