Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Battlefield Bad company


Siterer Rampage Jackson:
Citerer EMPYREAN:Citerer Gjetaren:
Battlefield Bad Company demoen er knallgod, Call of Duty 4 er ikke i nærheten engang!


Og sammenligne BF:BC med COD4 er som og sammenligne GT5 prologe med Ridge Racer 7
det er 2 vidt forskjellige spill i samme sjanger. det er noe man bare ikke gjør.

ehh. er det ikke det man skal gjøre? samenligne spill i samme sjanger.

btw. cod4 er 3 ganger bedre, minst.


joa men det finnes realisme og ikkerealisme som undersjangere i ca 60% av alle spill sjangere og det og sammenligne de to mot hverandre funker ikke.

som sagt, har ikke noe imot att man har en egen mening men når man sier att ett ikke realistisk spill er bedre enn ett realistisk eller omvendt, bør en begrunnelse være naturlig tilstede.
"Lemmy is the only dude who can be a viking, a cowboy, a biker, a pirate, a bassist, a guitarist, and singer at the same time"
  • 0
begrunnelse vel, Jeg syns bare jeg måtte nevne det siden alle bruker spillet mot at Bad Company er dårlig. Også bare ble jeg så mye mer imponert over det enn av CoD4. Bare i tankene om at det er to krigsspill som er og garantert vil bli nevnt når online kommer opp.
  • 0
Jeg synes Bad Company er mer realistisk enn CoD4. Du kan ikke bare løpe rundt i Bc. Sånn jeg opplevde Cod er at man løper rundt og dreper folk drit fort. Synes det er mer arcade. Alt er lettere på en måte. Grunnen til at jeg liker BC bedre er at det er mer å gjøre. I CoD er du låst i små baner og det eneste du kan er å drepe folk. Missforstå meg rett, jeg digger CoD, men i BC kan du ligge langt unna å snipe, eller du kan gjøre tanks, rett å slett sandkasse.
jeg liker sjøpølsa
  • 0
Siterer tarkan:
Jeg synes Bad Company er mer realistisk enn CoD4. Du kan ikke bare løpe rundt i Bc. Sånn jeg opplevde Cod er at man løper rundt og dreper folk drit fort. Synes det er mer arcade. Alt er lettere på en måte. Grunnen til at jeg liker BC bedre er at det er mer å gjøre. I CoD er du låst i små baner og det eneste du kan er å drepe folk. Missforstå meg rett, jeg digger CoD, men i BC kan du ligge langt unna å snipe, eller du kan gjøre tanks, rett å slett sandkasse.


Skjønner hva du sikter til, og jeg er helt enig. I BC må du jo spille veldig taktisk, og spilleren tåler veldig lite. Heldigvis har du helbredings-sprøyen!

BTW, tror faktisk vi er de eneste som likte demoen, av en eller annen forskrudd grunn. Jeg syns den var umåtelig kul, men det er ikke sikkert jeg skal kjøpe det.
  • 0
Siterer tarkan:
Jeg synes Bad Company er mer realistisk enn CoD4. Du kan ikke bare løpe rundt i Bc. Sånn jeg opplevde Cod er at man løper rundt og dreper folk drit fort. Synes det er mer arcade. Alt er lettere på en måte. Grunnen til at jeg liker BC bedre er at det er mer å gjøre. I CoD er du låst i små baner og det eneste du kan er å drepe folk. Missforstå meg rett, jeg digger CoD, men i BC kan du ligge langt unna å snipe, eller du kan gjøre tanks, rett å slett sandkasse.

CoD er mer realistisk enn BF: BC. I virkeligheten tåler du faktisk ikke så mange skudd og du dør av mye mindre enn i CoD.
"Aim towards the enemy" - Instruction printed on US rocket launchers
  • 0
Ja det skjønner jeg, men synes forsatt BC minner mer om virkeligheten. Du har de samme mulighetene som på ekte. I CoD; Våpnene er lette å skyte med, de skyter veldig presist, man løper rundt på små maps. Når jeg spilte var det ikke så mye taktikk. Du har 2 veier mot fienden og du må bare skyte deg gjennom de. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men synes CoD er mer arcade.
jeg liker sjøpølsa
  • 0
Battlefiled:BC-demoen var ganske tam på singelplayerdelen, med litt for lite kontroll og siktet beveget seg for kjapt...Derimot syns jeg online-delen var meget morsom. Kanskje litt dårlig balanserte våpen, som blant annet LP også, men moro uansett... Og det er deilig å slippe å løpe rundt en bygning, man kan jo bare lage en vei gjennom bygningen
"Objection!"
  • 0
Siterer tarkan:
I CoD er du låst i små baner og det eneste du kan er å drepe folk. Missforstå meg rett, jeg digger CoD, men i BC kan du ligge langt unna å snipe, eller du kan gjøre tanks, rett å slett sandkasse.

Så du mener at Halo 3 er like realistisk som BF:BC fordi det går an å snipe fra lang avstand og kjøre mange kjøretøy i store områder?
Både CoD 4 og Halo 3 er mer taktisk, ettersom brettene ofte er mer kompakte, så er det flere vegger og objekter å gjemme seg. Om man først løper ut fra en bygning i BF:BC så er det å skyte eller bli skutt. Jeg synes det er utroligt kjipt at man ikke kan bevege seg fra et hus til et annet fordi det står en fyr 200 meter unna og sniper deg.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Har du bare en utrolig trang til å diskutere eller gjør du det bare for å irritere?
Les det som stod over da. Skal jeg sitere for deg:
Jeg synes Bad Company er mer realistisk enn CoD4. Du kan ikke bare løpe rundt i Bc. Sånn jeg opplevde Cod er at man løper rundt og dreper folk drit fort. Synes det er mer arcade. Alt er lettere på en måte.

Ops, så kom det en setning til:
Grunnen til at jeg liker BC bedre er at det er mer å gjøre.

Etterfulgt av:

I CoD er du låst i små baner og det eneste du kan er å drepe folk. Missforstå meg rett, jeg digger CoD, men i BC kan du ligge langt unna å snipe, eller du kan gjøre tanks, rett å slett sandkasse.

Så vær så snill neste gang, les hele teksten så får du med deg sammenhengen. Det du siterte hadde ingen ting med realisme, men hvor mye mer man kan gjøre.
jeg liker sjøpølsa
  • 0
The Heretic. Du kommer ikke her og sier at Halo 3 er taktisk! Mulig at banene er mindre, men der er INGEN taktikk. Du kan jo hoppe over byens skyskraper og lande på hodet til fienden og plaffe villt. Det er ikke taktikk. Det er Rambo...
"bedre at ingen får kake enn at noen får mer kake en meg." - meg
  • 0
hei.. jeg har et litre problem... da jeg startet onlinen og begynte å spille var ikke statsen og unloucksene der lenger. så er det noen som har hatt det samme problemet
  • 0
Jeg har akkurat det samme problemet pederlind!!!! Yess!! Endelig en annen med det problemet!!!!(jeg lagde en tråd om problemet på xboxforumet)
"bedre at ingen får kake enn at noen får mer kake en meg." - meg
  • 0
Samme her!! FUUUUUCK!!!!
Vennene mine har det samme problemet!!!
  • 0
Da klarer de sikkert å fikse problemet. Siden flere har problemet. Kanskje litt treig lastig av spillere hos ea??
"bedre at ingen får kake enn at noen får mer kake en meg." - meg
  • 0
Ha gjør egentlig mtn-55?

Hva brukes den til?
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
Folkens, jeg har et problem angående BF: BC online!

Hver gang jeg prøver og logge meg til online(xbox 360) så kommer det opp" can`t connect to EA sever". Jeg har en EA account, men jeg får fremdeles ikke spilt online!

Kjøpte spillet i dag og har veldig lyst til å spille online

Noen som kan hjelpe?
De sa jeg hadde uvanlig høy IQ. Jeg hadde ingen anelse om hva IQ var, men siden de smilte, smilte jeg tilbake.
  • 0
Siterer sim0n:
http://smouch.net/lol/

Slemming!
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Jeg likte ikke BF:BC fordi det var for kaotisk og urealistisk. Noe som irriterte MEG veldig mye var hvordan våpnene ikke samsvarte på noen måte med virkeligheten. Magasin med doblet kapasitet, usannsynelige "kraft-statistikk" gjorde dem ubalanserte(eks. UMP er kraftigere enn MG3, altså SMG > LMG) og om de først skal ha med flytid på kuler, kan de gjøre noe forskjell(RL: M95 = ca. 850 m/s, VSS Vintorez = 290 m/s).

CoD4 har ikke de samme problemene fordi: magasinkapasiteten stemmer, våpnene er riktig balansert i "dødlighet" og avstandene er såpass små at flytid neppe ville spille inn på treffsikkerheten(med få unntak).
Never rub another mans rhubarb
  • 0
Og du synes CoD er ukaotisk og realistisk?

Jeg synes ingen av spillene er realistiske, men med Bf:Bc kan jeg hvertfall late som
jeg liker sjøpølsa
  • 0
Jeg synes CoD er bedre på et par punkter ja. Det er feks. mye lettere å organisere seg der, og jobbe tettere sammen. I BF:BC kan du ikke kommunisere med andre enn squaden din, noe som gjør det vanskelig å koordinere store angrep. Noe jeg heller ikke liker med BF:BC er at ikke alle våpentypene lar deg bruke siktemidlene.

CoD er mer realistisk, en MP5 krever kortere avstand for å drepe på få skudd, mens M60 dreper deg på få skudd uansett avstand. I BF:BC dreper du fiender med færre skudd fra en UMP enn en MG3. Dette henger ikke på greip!

Ingen av spillene er helt realistiske. Men måten CoD er bygget på gjør at de slipper noen av problemene som i mine øyne gjøre BF:BC et dårligere spill. For meg feilet BF på nærmest alle punkt, og spillet står nå i hylla, etter en relativt kort MP-karriere.
Never rub another mans rhubarb
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!