Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Hva spiller du nå?


Siterer Glorfindel:
Jeg ville nok kjøpt Fifa 18 i stedet for 17. Selv om prisen, naturlig nok, er litt stivere.

Ja skjønner, hadde ikke tenkt å kjøpe fifa 17 , men at jeg drøyer litt til et evnt jule salg eller black friday eller noe. Men, takk takk.
  • 0
State of Decay på Xbox One. Kjekt.
Rainbow Mushroom
Kost meg med South Park: The Fractured But Whole en god stund nå.
Siterer IranianNosebone:
Kost meg med South Park: The Fractured But Whole en god stund nå.


Samme her. Helt herlig spill!
  • 0
@SirGalahad: Enig. Det blir en bra bursdagsgave på etterskudd til kameraten min, skulle jeg være så heldig å vinne en Collectors Edition av spillet.
  • 0
Spiller det nye Wolfenstein, og fordi de hadde en patch som ikke var installert helt ferdig da jeg spilte så resatte de all progresjon?? Fuck you too.
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
Men sett bortifra det; Wolfenstein II: The New Colossus er ren briljanse. Gameplayet er smudere enn noensinne, storyen er bedre, karakterene er gull, det er ren moro og helt sinnsykt. Dette er så underholdende. Å meie ned nazister med en dieseldrevet granatkaster er bare herlig. Man må nesten verdsette solide, linjære og historiefokuserte shooters i dagens loot box-kåte industri. Her er det null bullshit og takk for det. Banene er utrolig gjennomførte og varierte. Gleder meg bare til å spille mer.

Et par hakk: Man kan oppgradere våpen denne gangen, noe som er kult men ender opp som litt tynt ettersom hvert våpen kun tar tre spesifikke oppgraderinger. Heldigvis har disse oppgraderingene litt dybde i seg selv. Det er også litt for få våpen som forrige gang. Skal ikke spoile mye, men etterhvert får du velge om hva slags spillestil du vil fokusere mest på. Det dreper litt av friheten man hadde tidligere der man kan mikse og trikse med stealth og guns blazing. Det er selvfølgelig mulighet for det, men det er absolutt begrenset. Man burde digge forgjengeren også, fordi gameplayet her er veldig likt i struktur. Det er noen variasjoner som er velkomne, men selve kjernen er prikk lik: man går inn i et område med en eller to nazi kommandører som har alarmen og eliminerer dem på ønskelig måte. Blir kanskje litt ensidig om man spiller fem timer i strekk (som meg i dag).

Det er også en ganske ujevn difficulty spike her og der. Jeg spiller på "Bring'em on" som jeg tror er normal (?) og det er til tider beintøft. Spesielt i starten. Man tåler ikke mye denne gangen og det har to forskjellige effekter på meg personlig: 1. Man mister "bad ass følelsen", men 2., det blir mer intenst der man løper rundt for å plukke opp mer rustning og liv. Awesome.

Anbefales til alle og enhver, tror jeg skal ta en liten runde til før besøk.
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
Holdt på med Assassin's Creed II, men merker jeg er mett på det. Selv om det fortsatt gir meg en utrolig god nostalgisk følese, så føler jeg det ikke har tålt tidens tann så veldig godt. Gameplayet er stivt og til tider delvis kjedelig, noen av scenene føles veldig...sære og ikke like kule som jeg husker dem. Føler dette overlever hovedsaklig på nostalgi, så det er litt synd.

Tror jeg holder meg til å lytte til soundtracket fra nå av.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Holdt på med Assassin's Creed II, men merker jeg er mett på det. Selv om det fortsatt gir meg en utrolig god nostalgisk følese, så føler jeg det ikke har tålt tidens tann så veldig godt. Gameplayet er stivt og til tider delvis kjedelig, noen av scenene føles veldig...sære og ikke like kule som jeg husker dem. Føler dette overlever hovedsaklig på nostalgi, så det er litt synd.


Ikke så veldig lenge siden jeg spilte det igjen selv. Synes PS4-versjonen var grei nok, men spillet er ganske knotete i forhold til de nyere i serien. Men soundtracket er og forblir drøyt. Sånn skikkelig drøyt. Drøyere enn drøyest faktisk.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Ikke så veldig lenge siden jeg spilte det igjen selv. Synes PS4-versjonen var grei nok, men spillet er ganske knotete i forhold til de nyere i serien. Men soundtracket er og forblir drøyt. Sånn skikkelig drøyt. Drøyere enn drøyest faktisk.


Jepp. Men for noe som snart er 10 år gammelt, så har det holdt seg relativt bra. Og merker helt klart at soundtracket gjør ting med meg. Å klatre i tårn i Venezia til det soundtracket sender kraftige bølger av nostalgi nedover hele ryggen.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer Cherno:
Skal ikke spoile mye, men etterhvert får du velge om hva slags spillestil du vil fokusere mest på. Det dreper litt av friheten man hadde tidligere der man kan mikse og trikse med stealth og guns blazing. Det er selvfølgelig mulighet for det, men det er absolutt begrenset.


Høres ikke ut som om det dreper friheten.
  • 0
Assassins Creed: Origins
Rainbow Mushroom
Spiller Call of Duty: WWII. Helt grei online som er ganske artig. Synd med litt for få våpen (enn så lenge DLC inbound $$$$) og aaaaaltfor få baner i War som er høydepunktet av spillets online del. Det er god underholdning none-the-less. Kampanjen er noe av det dårligste i CoD noensinne. Selv Advanced- og Infinite Warfare hadde bedre stories. Her er det USA invaderer Frankrike igjen (ugh) og gameplayet går fra utrolig generisk til helt latterlig Michael Bay-opplegg (toget og kirken). Karakterene er så klisje at det er pinlig, alt av interaksjon mellom dem er så standard at man skulle trodd det ble skrevet på en uke. Er en haug scener som Sledgehammer desperat kopierer fra filmer som Saving Private Ryan, Band of Brothers (hovedpersonen heter Red ffs) og Inglorious Basterds (årets mest cringe øyeblikk i det en discount Hans Landa skal forhøre deg). Det er pinlig til tider der stealth er elendig og gunplay er så standard at man sovner inn.

Zombies er ganske bra her da. Minus at David Tennants karakter skriker hele tiden. Gud bedre hold kjeft.

Likevel var spillet verdt det siden jeg fikk det for 20kr etter å ha byttet inn Wolfenstein.
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Siterer Cherno:
Kampanjen er noe av det dårligste i CoD noensinne.


Oiiida! Her har vi veldig ulik oppfattning skjønner jeg. Selv syns jeg WWII er det beste CoD siden MW2, bortsett fra Infinite Warfare som var veldig bra. Black Ops 3 er etter min mening noe av det verste rælet i hele serie men elendig story og ufattelig rævva karakterer. WWII tar krigen mer seriøst enn WaW (bortsett fra den delen med toget, som er veldig teit) og selv om spillet ikke er "Oscar materiale" så syns jeg det er godt skrudd sammen og meget underholdende. De kopierer ting fra filmer og serier fordi de i stor grad var historisk korrekte. Å ikke ta med disse tingene som en del av vestfront kampanjen ville kanskje vært rart? De kunne selvfølgelig fokusert på en helt annen del av krigen, den i Italia feks, men da snakker vi plutselig om et helt annet spill. Jeg likte det ihvertfall!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Spilltørken fikk meg til å gå til innkjøp av Assassin's Creed Origins. Og så langt er det en veldig god ting. Koser meg veldig mye, det er uten tvil det gøyeste AC spillet jeg noen gang har prøvd. Det eneste jeg har å sette fingeren på, er at delene utenfor animus bryr jeg meg ikke den døyt om. Men det er mer personlig enn noe med spillet å gjøre, sikkert greit det også om man bryr seg.

Jeg for min del vil bare oppdage gamle Egypt, ikke det nye, med den plagsome karakteren på utsiden av animusen.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
Siterer dark samus nemesis:
Spilltørken fikk meg til å gå til innkjøp av Assassin's Creed Origins. Og så langt er det en veldig god ting. Koser meg veldig mye, det er uten tvil det gøyeste AC spillet jeg noen gang har prøvd. Det eneste jeg har å sette fingeren på, er at delene utenfor animus bryr jeg meg ikke den døyt om. Men det er mer personlig enn noe med spillet å gjøre, sikkert greit det også om man bryr seg.

Jeg for min del vil bare oppdage gamle Egypt, ikke det nye, med den plagsome karakteren på utsiden av animusen.


Kos deg masse!
  • 0
Call of Duty: WW2
Rainbow Mushroom
  • 0
Siterer SirGalahad:
Kos deg masse!


Det gjør jeg! Har kommet meg noen gode timer inni nå, og må si dette muligens er ett av spillene jeg har kost meg mest med i år. Føler jeg må spille ferdig, men det er en god GOTY kandidat allerede.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Godt å se det er lite Battlefront 2 her. Et spill som ikke skal kjøpes på rent prinsipp, SELV OM de midlertidig har fjernet at man kan kjøpe loot boxes. Stem med lommebøkene deres, folkens. Ved kjøp støtter dere et ondt system.
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Det gjør jeg! Har kommet meg noen gode timer inni nå, og må si dette muligens er ett av spillene jeg har kost meg mest med i år. Føler jeg må spille ferdig, men det er en god GOTY kandidat allerede.


Fullført det selv. Helt nydelig og fantastisk hele veien gjennom. Beste i serien for min del. Enig med deg. Utrolig mye gøy man kan gjøre. Spillet når nok høyt på GOTY-listen min og ja. Bra du koser deg
  • 0
Siterer SirGalahad:
Fullført det selv. Helt nydelig og fantastisk hele veien gjennom. Beste i serien for min del. Enig med deg. Utrolig mye gøy man kan gjøre. Spillet når nok høyt på GOTY-listen min og ja. Bra du koser deg


Tar meg veldig god tid, så det er vel enda et tegn på at jeg koser meg skikkelig med det
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Call of Duty: WWII, Guardians of the Galaxy (Telltale), Minecraft Story Mode Season Two (Telltale).

Spiller en del..
Rainbow Mushroom
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Det eneste jeg har å sette fingeren på, er at delene utenfor animus bryr jeg meg ikke den døyt om. Men det er mer personlig enn noe med spillet å gjøre, sikkert greit det også om man bryr seg.

Jeg for min del vil bare oppdage gamle Egypt, ikke det nye, med den plagsome karakteren på utsiden av animusen.


Har alltid likt nåtidshistorien i AC, men i Unity og Syndicate så de ut til å droppe den fullstendig. Liker at Origins kaster oss rett inn i historiene til Bayek og Layla uten noen videre introduksjon. En ny Desmond som ikke bryr seg om sin mentale helse, det kan man like.
Man vet at spillet er verdt å spille når SirThomas gidder å engasjere seg.
  • 0
Siterer SirGalahad:
Man vet at spillet er verdt å spille når SirThomas gidder å engasjere seg.


https://www.youtube.com/watch?v=Yii1u2Lz-II
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!