Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Hvilket spill gjennomførte du sist?


Devil may cry 1 hd i går. Brukt 6 timer og 1 min i følge save filen. Godt hack og slash spill. Passe lengde og kan fort runnes med enda kortere tid. Slet mest med første og andre miniboss , helt til jeg knakk koden på den å. Samt siste boss som var et stort herk siden du har samme health bar over 2 faser, men, det var stort sett bare å ta første fasen slow og lære seg fase nr 2 , men sånn er det vel gjerne i de fleste spill. Men, et av de vanskeligere spilla jeg har spilt på normal disse dagene, ti og med vanskeligere enn en del spill på hard spiller jo flest spill på hard.
Grei fiende variasjon, et solid combat system som holder seg relativt bra. Et solid hack og slash spill. Nå vurderer jeg om jeg skal prøve hard mode eller hoppe over det og eventuelt ta det senere engang kanskje. Eller om jeg skal gå rett på DMC 3 hd.
  • 0
The Last of Us - Remastered

Det begynner å bli fire år siden jeg fullførte det på PS3 sist. Da ga jeg det en 8/10. Et veldig godt spill synes jeg. Jeg var en idiot. Dette er virkelig mesterverket fra denne og forrige generasjon. Briljansen her ligger i karakterene og deres reise. Joels katarsis er ren briljanse, og det ender opp med en av de beste protagonistene i spillhistorien. Så menneskelig, og slutten er hjerteskjærende. Ellie er også en utrolig karakterer som fungerer som motvekten gjennom historien. Selve innpakningen er original, men det er innholdet som er rent gull. For en historiefortelling. Intenst gameplay som konstant sjonglerer med reglene. En virkelig glede å returnere til dette på PS4 for den optimale opplevelsen. Wow.

10/10
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Hotline miami- ps4
Runnet dette på torsdagen og fikk den første av to secret endinger dagen etter. Nå prøver jeg å få den andre secret endingen. Uansett brukt litt over 10 timer minst, kanskje mer.
Stor kost meg. Utfordrende og spesielt det å få a+ på alle banene er vrient, klart det på 10 baner eller noe nå. Men, veldig tilfredsstillende når du klarer det eller bare klarer en bane. Brutalt. Masse forskjellige våpen , både melee, guns og throwing. God level design som gir det forskjellige måter og takle det på, skal du løpe in med never, lure dem til deg , osv. Er også kult med at man har forskjellige masker som gir forskjellige fordeler i banen som å tåle et skudd osv. Liker også soundtracket veldig godt. Og grafikk designer er meget, meget bra. Et bunnsolid top-down shooter. Historien er å helt ok, men du spiller vel heller ikke spillet for det. Og greit at man har en sjanse å planlegge litt hvordan man takler oppdrag ved at det altså er top-down.
Skjønner godt hvorfor folk liker dette veldig godt, for dette kan anbefales.
Borderlands 2 ps3 ( goty edition) Gikk gjennom spillet for tredje gang tror jeg i går, dog første gang på ps3. Fremdeles ganske greit å spille alene, men meget meget bra og morsomt med andre. Spilte store deler av spillet med en venn som jeg å har plattet andre spill med. Liker humoren, liker variasjonen i våpen/ typer, liker grafikk stilen, syns soundtracket også er ganske så bra. Liker karakteren og syns også humoren er relativt spot on. Er også glad for at det er solid variasjon i side oppdrag. Et av mine favoritt spill og spesielt fra forrige generasjon kanskje bare bak to-tre spill.
Uansett nå blir det å få fullført alle side oppdragene for engang skyld mangler 10 stk i base game pluss minus et par.

Og etter det skal jeg nok gå gjennom dlc-ene, enten det blir med noen eller alene , hvertfall fått et inntrykk at 3 av de er vært å spill.

PS: siden jeg hadde goty edition så spilte jeg gjennom som en Mechromancer ( Gaige).
Ico og Modern warfare 2 , la oss ta Ico først

Brukte rundt 6 kanskje 6 og en halv time med game over på en gjennomgang av ICO. Skal innrømme at jeg brukte store deler en guide her, eller så hadde jeg gått rundt i sirkler en del ganger. Ikke spesielt vanskelgi ved tanke på combat, så game overs kommer ikke der men, heller av feil hoppe osv. Atmosferen , hvor unikt spillet er og ending sangene er vært en gjennomgang alene.

Mw 2
Runnet for 3 gang, har ikke runnet det siden 2009 hvor jeg fullførte det to ganger . Fremdeles en relativ grei og solid campaign, Et solid fps. Dog en del letter en både mw1, world at war og black ops på veteran. Relativ god musikk, variert level, spesielt enemy of my enemy is my friend er en favoritt. Og spec ops er fremdeles ganske bra.
Så var greit med et lite gjensyn.
Heavy Rain

Elsket det første gangen jeg spilte det for seks år siden. Da var jeg femten, så nå er standardene høyere. Grafikken og kontrollene er fremdeles utrolig clunky og jævlig. Dialogen og skuespillet er ofte krise. Barneskuespillerne er noe av det verste der stemmene deres skjærer. Likevel er atmosfæren, storyen og valgene det som er høydarene her. Valg har faktiske konsekvenser og former storyen. Det er et unikt øye for detalj til tider. Ofte spillet har et behov for å bli actionfylt uten noen særlig grunn til det. En middels affære å komme tilbake til. Den store twisten er dog en demper om man vet den fra før.

6/10

Walking Dead: A New Frontier

Om bare Telltale kan ta seg sammen snart.. Kvalitet over kvantitet er stikkordet her. De gir oss to sesonger minecraft men kun èn Wolf Among Us.. Okay. Jada, jeg vet oppfølgere til denne og sistnevnte er på vei. Her er protagonisten totalt uinteressant, og flashbacksene er direkte unødvendige for storyen. Valgene som kan tas er ofte frustrerende og idiotiske. Jeg vet ikke hvor mye storyen kan formes lengre der veien er annerledes, men utfallet er det samme. Zombie-kamper er lagt inn for å fylle ut lengden der de er totalt uinteressante og repetetive. En okei historie å runne om du får hele pakken for 100,- som jeg gjorde.

5/10

BioShock: Remastered

Et godt gjensyn. Usikker på hvor mye remasteren har gjort, men det er nydelig. Settingen er totalt unik enda, akkurat som for ti år siden. Eneste jeg kan hakke litt på er at gameplayet kan til tider bli litt ensidig og at lyddesignet er til tider briljant og dårlig. Storyen har noen små hull som ikke kommer sånn altfor godt frem. Øyet for detaljer her er helt hinsides. En milepæl som har holdt seg godt.

8,5/10
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
Det siste spillet du nevner må jeg bare understreke selv. For et mesterverk.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Runnet Bastion på lørdagen. Fantastisk godt spill. Anbefales på det sterkeste, spilt på ps4. Nesten fullførte det to ganger ,det blir nok i dag eller i morgen.
Uncharted: The Lost Legacy

Solide saker. Etter min mening var bil-delene fra U4 det verste med spillet, og det er altfor mye av det her i første halvdel. Det føles som de kun drar ut tiden med et tomt, åpent område som ikke gjør noe spennende. Her har de gjort noe nytt ihvertfall med å legge rundt skatter og andre samleobjekter. Please ikke gjør dette i Last of Us 2, Naughty Dog. Det er også mange steder der man faller ned fra høyder for å klatre opp igjen uten noen mål og mening. Føles ut som de bare drar ut tid. Sett bortifra det er dette et herlig eventyr. At Chloe og Nadine teamer opp er litt far fetched, men de har en god kjemi og forholdet deres utvikler seg ganske realistisk. Storyen er mer spennende enn U4, men skurken er mye mer komisk og ubrukelig. Grafikken her.. Holy! For et nydelig spill. ND har endelig skjønt at kampene er ikke det beste med serien, så de har skrudd det ned her og lagt større trykk på eventyret. Siste akt her er adrenalin overload. Et kjærlighetsbarn mellom tog-delen fra U2 og biljakten i U4.

Et solid spill som underholdt meg mer enn nok for en god pris. Go get it.

7,5/10

BioShock: Infinite

Jeg elsker dette spillet. Sure, de samme kvalitetene som gjorde det første BioShock mesterlig er nesten ikke-eksisterende. Derfor jeg elsker det. Det er noe nytt, ferskt og spennende. Og det er så jævlig gøy. Top notch underholdning fra start til slutt. Jeg liker også storyen, selv når den går komplett mind fuck. Dig it.

9/10
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
Siterer Cherno:
Etter min mening var bil-delene fra U4 det verste med spillet, og det er altfor mye av det her i første halvdel. Det føles som de kun drar ut tiden med et tomt, åpent område som ikke gjør noe spennende.


Her er jeg helt uenig med deg. Selv syns jeg det er en av de mer spennende åpne områdene jeg har opplevd i et spill på lang tid. Det var utrolig deilig å ikke ha kart og kompass og ikoner over alt. Her må man navigere baser på hva man selv ser og hvor mye man ønsker å lete etter skatter er helt opp til en selv. Det føles til tider mye mer ut som Tomb Raider, enn hva de moderne tomb raider spillene gjør. Dessuten er det en flott bruk av combat i dette området.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Etter 85 timer er jeg omsider ferdig med Persona 5. Og for et spill det er! Stylish som rakkern, fett kampsystem, god historie og skambra persongalleri. Ekstremt vanskelig å legge fra seg når man først plukker det opp. Helt klart det beste spillet jeg har spilt på leeeeeeeeeenge.
Let the voice of love take you higher
Mass Effect 3

Ikke like solid og sterkt som toeren, men det er fortsatt Mass Effect. En nytelse og spille, selv om jeg som mange andre, Spoiler:ble skuffa over slutten.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
Taktikkeren: ME3 er nydelig, digger hele spillet, men endingen er dessverre litt rar.. De kunne gjort den såååå mye bedre.
Destiny 2 sin story er rundet 4 ganger på 1 uke nå, the grind is real.
The D' is silent.
Siterer Finalfantasyfrelst:
Destiny 2 sin story er rundet 4 ganger på 1 uke nå, the grind is real.


Hørte at den var skammelig lett. Good stuff tho?
  • 0
Hitman 6 (2016/ season 1). Da har jeg fått fullført alle oppdragene inkl de 3 bonus oppdragene. Har startet med å gå igjennom levlene engang til, så får vi se om alle levelene blir fullført to ganger eller ikke, for Hitman 6 minner meg veldig mye om hvorfor jeg likte Blood money så godt ( btw det anbefales sterkt) og at man får kanskje enda mer ut av levlene andre gangen når man kan de litt mer. Uansett det er mye forskjellige valg muligheter/ måter i ta å ut målet. Man har en del mer friheter enn i hitman Absolution i hvordan banene er satt opp og som sagt åssen man tar ut målet. Også kult at man kan endre på hvor man starter levelene for eks starte allerede under en annen forkledning) )og hva man skal ha med seg inn og om man vil ha et ekstra item spawnet i et spesifikk sted i banen (, dog du får ikke endret på dette før du har tatt banene engang, da før du som sagt flere valg mulighet, både med unlocket items du kan starte med, men også som sagt hvor man spawner hva slags item som blir smuglet inn i banen.
Men, ja likte spillet veldig godt. Også kult med hvor mange npc som er på banen samtidig. Dog usikker hvor jeg plasserer det i forhold til Blood money, bedre, like bra, litt dårligere? Hver har vel sine fordeler. Dog ai-en kan være litt små dum noen ganger, føler kanskje som enkle folk sier at den var litt skarpere i blood money (samtidig langt flere npc).
Uansett nå har jeg i ihvertfall enda et godt stealth spill på ps4. Skal snart tenker jeg starte på dishonored 2. Og har i hvertfall fullført 5/6 hitman spill.
Vet ikke hvordan jeg siterer på telefonen, men ja det var både lett og underholdende. Har klokket inn 5 dager og 20t siden 5 september.
The D' is silent.
  • 0
Siterer Finalfantasyfrelst:
Vet ikke hvordan jeg siterer på telefonen, men ja det var både lett og underholdende. Har klokket inn 5 dager og 20t siden 5 september.


Trykk der det står sitere under kommentaren.

Viktigste er at det er underholdene. Inni helvete. Du har brukt mye tid
  • 0
Prey (2017)

Først og fremst, introen er konge, jeg digget den. Og storyen i seg selv er ganske interessant, men den når aldri de samme høydene som åpningen. Eller så er det gøy å utforske romstasjonen og gjøre sidequests og sånt. Kampsystemet kunne nok ha vært hakket bedre, men det får jobben gjort.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Ikke et spill egentlig, men gjennomførte akkurat mitt siste spill på PS3, noe som vil si at jeg nå støver den bort for godt. Et trist øyeblikk, mange fantastiske minner.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Siterer Taktikkeren:
Ikke et spill egentlig, men gjennomførte akkurat mitt siste spill på PS3, noe som vil si at jeg nå støver den bort for godt. Et trist øyeblikk, mange fantastiske minner.

Såpass ja. Vel ja, kan se og skjønne godt at det trist. Har et haug av spill jeg må bli ferdig med på ps3 så blir ikke ferdig med det første. Hender jo også jeg tar den opp og spiller rsv 2 selv om det er en god stund siden.
  • 0
Da var jeg ferdig med første gjennomgang av Nier: Automata. Tid for to gjennomganger til nå!
Fullført Bastion engang til på score attack, å det samme gjelder som jeg skrev i anmeldelsen. Men, uansett et bunnsolid lite indie spill.
God of war ghost of sparta. Bestemte meg her of dagen for å få fullført den siste delen. Runnet spillet på hard og ved unntak av et par kamper så var det relativt greit, den siste fighten før du møter de siste bossen, var et stort herk, brukte flere timer deg her frem til jeg fant ut at det kanskje var smartest å prøve å oppgradere Spydet og Skjoldet ved unntak av det så var det relativt greit, litt mindre qte på siste boss kontra god of war 1 noe jeg likte. Ellers godt gameplayet, følte noen få ganger og spesielt på den fighten jeg nevnte at de kunne kanskje være mer responsivt, men det kan for alle del være at jeg er relativt dårlig på dette spillet. Allikevel et ganske så greit spill. Nå gjenstår for min del 2 og 3
Ble akkurat ferdig med andre gjennomgang av Nier: Automata
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!