Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Manga- og anime-tråden


Siterer Glorfindel:
Siterer Klima:Vel det blir umulig fordi som sagt så prøver jeg å unngå de.

Da gjør du vel lurt i ikke å skjære alle over én kam.

Men problemet er at Japan på en måte har en pedokultur. Altså kawaii opplegget forsvinner aldri Grunnen til at jeg joinet anime verdenen var fordi jeg likte realismen i noen serier, som øyner og slikt. Desverre fant jeg ut at i noen tilfeller så har furries og slikt bare hermet stilen. Altså for å gjøre slikt søtt og merkelig for å nevne ifleng. Altså ingenting blir helt kreativt om man ikke prøver å tegne slik man skal tegne og jeg foretrekker 100% realisme eller iallfall noe kult som amerikanere pleier å gjøre med sine tegneserier. Jeg ble også nostalgisk for 1994 spiderman serien, noe som er ironisk siden når jeg ble gamlere synes jeg det ble litt vel barnslig men poenget er vel at serien i seg selv er bare bygd på hype og fleksibible karaktere som hopper rundt og slikt, og selv om jeg aldri hadde Spiderman på PS1 så likte jeg demoen.

Litt det samme med TMNT fra 1980 tallet. Selv om faktisk noen japanesere hjalp til å animere, litt samme med mummitrollet også. Forskjellen er at de ikke har full ansvar, de er mer medansvarlige. Men når jeg tenker på serier som er merkelig, barnslig med blod osv så klarer jeg ikke direkte å se dem lenger. Bevis for det er at i Japan er seksuell konsent med barn 13 år, og du kan også ta lewd bilder av mindreårige så lenge det ikke er overgrep. Derfor eksisterer kawaii kultur over der i moderne japansk pop kultur, selv om jeg liker PS2 som er best og Super Nintendo så vil jeg aldri mer spille eller se mer japanske fremtidige spill siden de ikke skjuler slikt lenger men åpenbarer dem bare mer og mer i spill og media.

Jeg liker realisme. Søt og den creep faktoren synes jeg ikke noe om utifra min mening.
https://en.wikipedia.org/wiki/Kawaii
Og selv om dette ikke er mainstream.. så kan jeg godt linke dem til.
https://no.wikipedia.org/wiki/Shotacon
https://no.wikipedia.org/wiki/Lolicon
  • 0
Hvilke serier har folket plukket opp denne sesongen? Foruten oppfølgere så har jeg bare begynt på Sakura Quest, men jeg kjenner at anime-interessen er på tur tilbake, så jeg tar gjerne imot andre tips.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Klima:
Men problemet er at Japan på en måte har en pedokultur. Altså kawaii opplegget forsvinner aldri Grunnen til at jeg joinet anime verdenen var fordi jeg likte realismen i noen serier, som øyner og slikt.


Nå går det et skille mellom fiksjon og realitet da. Det er godt mulig de er litt på kanten i noen av seriene sine, men det er ikke sagt at det gjenspeiler virkeligheten for det.

Siterer Grallen:
Hvilke serier har folket plukket opp denne sesongen? Foruten oppfølgere så har jeg bare begynt på Sakura Quest, men jeg kjenner at anime-interessen er på tur tilbake, så jeg tar gjerne imot andre tips.


Blir bare Attack om Harambe s. 2 for min del. Driver og karrer meg tilbake selv, så må se opp noe av det jeg har gått glipp av først...
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Fullførte nettopp Great Teacher Onizuka . Fantastisk serie! Onizuka <3 Trist at det ikke er flere episoder eller en film..
Anime er kult, uansett beklager for at jeg skrev en del vås.
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Hva tror dere om Mary and the Witch's Flower??

Fikk skikkelig Ghibli-feels av den traileren
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Your Name var en helt utrolig bra film! Overgikk alle mine forventninger!

...men hvorfor har ingen fortalt meg at Attack on Titan sesong 2 har startet?!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Your Name var en helt utrolig bra film! Overgikk alle mine forventninger!


Høres bra ut. Får ikke sett den før tirsdag selv, men jeg gleder meg noe enormt.

Siterer Crazy Kraken:
...men hvorfor har ingen fortalt meg at Attack on Titan sesong 2 har startet?!


Trodde det var noe alle hadde fått med seg, jeg.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Får ikke sett den før tirsdag selv, men jeg gleder meg noe enormt.


Ta med deg både venner og familie! Alle burde se Your Name

Siterer Grallen:
Trodde det var noe alle hadde fått med seg, jeg.


Ikke alle, tydeligvis!

Det ser også ut som Hero Academia er på CR. Den serien må jeg vel kanskje sjekke ut.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Ta med deg både venner og familie! Alle burde se Your Name


Greide å overtale han jeg pleier å dra på kino med, men tror ikke jeg greier å få med flere. Tror det faktumet at filmen er en anime er veldig turn-off for dem.

Siterer Crazy Kraken:
Det ser også ut som Hero Academia er på CR. Den serien må jeg vel kanskje sjekke ut


Det burde du, så absolutt! Den første sesongen er veldig god, og den andre sesongen (som holder på nå) har vært ekstremt underholdende så langt.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Greide å overtale han jeg pleier å dra på kino med, men tror ikke jeg greier å få med flere.


Da får ihvertfall en ekstra heldig person se filmen på kino!

Siterer Grallen:
Tror det faktumet at filmen er en anime er veldig turn-off for dem.


Typisk! De siste årene føler jeg det har blitt mye mer akseptert for mennesker av alle aldere å se animasjonsfilmer, men det har kanskje ikke smittet over på anime enda. Vet ikke hvorfor det er slik.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Da har jeg endelig fått sett Your Name, og den var absolutt verdt all ventetiden. For en flott film det var.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Så bra du likte den!

Si meg, har du sett A Silent Voice? Har hørt at den er ganske bra

Og hva i all verden for en serie er det her? https://www.youtube.com/watch?v=z30Y572EmCk
Den ser ganske festlig ut!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Si meg, har du sett A Silent Voice? Har hørt at den er ganske bra


Har ikke sett den enda, men ser den har digital utgivelse i slutten av mai i UK, så får se om jeg får lurt meg rundt regionsperren så jeg får kjøpt den eller noe. Men jeg har lest mangaen da, og den syns jeg var ganske god.

Siterer Crazy Kraken:
Og hva i all verden for en serie er det her?


Det er Nichijou, den artigste serien jeg noensinne har sett. Det var en av de første seriene jeg så, men jeg har fortsatt ikke sett noe som kan toppe humoren.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Men jeg har lest mangaen da


Ser at mangaen ligger ute på på CR! Men jeg tror kanskje jeg venter til filmen kommer

Siterer Grallen:
Det er Nichijou, den artigste serien jeg noensinne har sett.


Da regner jeg med at den anbefales? Trenger sånn humor i livet mitt nå, tror jeg
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Ser at mangaen ligger ute på på CR!


Var faktisk der jeg leste den. Lå i senga og browsa på mobilen en kveld, og oppdaget den sånt tilfeldig. Plutselig var klokka 4 om morgenen, og mangaen var ferdiglest.

Siterer Crazy Kraken:
Da regner jeg med at den anbefales?


Absolutt!
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siden når ble Avril Lavigne en weeb egentlig? Jeg mener det å like å se serier og sånt som man synes er kult er helt ok, men det finnes en grense O.o. Tenkte mer hu som en slags edge person, men sist jeg hørte sanger av hu var da vi hadde mp3 spillere. Så finner jeg...dette. Og hu er nokså populær i Japan... merkelig nok.
https://www.youtube.com/watch?v=LiaYDPRedWQ

Noen jenter klarer vel sikkert å vende seg til den overfikserte figurine anime worship opplegget. Uansett dette kan ikke være sunt
  • 0
Siterer Klima:
Noen jenter klarer vel sikkert å vende seg til den overfikserte figurine anime worship opplegget. Uansett dette kan ikke være sunt


Klima, ikke begynn med dette igjen. Dette er ikke en tråd der vi diskuterer ditt syn på Japansk ungdomskultur men en tråd hvor vi diskuterer Anime og Manga som også er tittelen på tråden.
Veni, Vidi, Dormivi
Episode 10 av My Hero Academia S2 er bare "bruh".
  • 0
Siterer LesMiserable:
Episode 10 av My Hero Academia S2 er bare "bruh".


Fuckings klasse. Godt mulig en av de beste animeepisodene jeg har sett, satt med gåsehud under mesteparten av episoden.
Let the voice of love take you higher
  • 0
My Hero Academia slår One Punch Man ned i støvlene.
Yeah.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Sukker ganske tungt hver gang jeg tenker på hvor kult det var om Bersker fikk en skikkelig anime.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!