Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Manga- og anime-tråden


Siterer Glorfindel:
Men anime er litt som med spill for meg. Favorittene er ikke nødvendigvis det aller beste jeg har sett.

True dat.

Siterer Grallen:
Veldig mange som syns at Part 1 (som er første delen av sesong 1), er den svakeste, og det finnes de som går så langt at de hopper over den og begynner rett på Part 2.

Hvis jeg først skal se den, ser jeg heller hele. Har ikke mye formening om serien da jeg bare har sett helt i starten (før de får superpowers/stands whatever) men ut fra det jeg har sett av memes og diverse småklipp virker det som en solid serie. Den er definitivt på lista, må bare komme meg over "kneika" og blir da forhåpentligvis litt mer investert i serien.

Siterer Grallen:
Også er det litt "nostalgi" inne i bildet, ettersom det var den første animen jeg så, om man ser bort i fra Pokemon og sånt som jeg så som unge.

Virker som Death Note fungerer som et "gateway drug" for mange
Har nok mye med at det er mye mindre "sært" enn mange andre serier og derfor lettere å komme inn i.

DN er vel den eneste serien bruttern virkelig liker og har fått han til å snuse litt på annen anime (han var tidligere veldig skeptisk til anime).
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Fy flate som jeg digger Showa Genroku Rakugo Shinju akkurat nå. Ikke vanskelig å skjønne hvorfor animasjonen i Konosuba S2 ser enda mer wonky ut, når man ser hvor mye Studio Deen legger i andre sesongen av Showa Genroku.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Your Name settes opp i Norge. Arthaus leverer igjen.
  • 0
Siterer LesMiserable:
Your Name settes opp i Norge. Arthaus leverer igjen.


Blir vel bare de største kinoene da, kan jeg tenke meg. Skulle gjerne likt å få sett den.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer LesMiserable:
Your Name settes opp i Norge. Arthaus leverer igjen.


Ohh, jævlig nice. Har hatt lyst til å se den veldig lenge.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer LesMiserable:
Nå tar han helt av. For en legende.


Gotta love the man.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Kjøpte de fem første bøkene av Pluto . Lest 2 og 1/2 av dem. Veldig interessant så langt!
  • 0
Første sesongen av My Hero Academia kommer til Crunchyroll, og den blir tilgjengelig i Norge. Endelig virker det som om vi her til lands får nytte av Funimation x Crunchyroll-samarbeidet.

http://www.crunchyroll.com/anime-news/2017/03/23/crunchyroll-to-stream-seasons-one-and-two-of-my-hero-academia-anime

Ser at de skal simulcaste sesong 2 også, satser på den også blir tilgjengelig her, for den første sesongen var snadder.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer SirGalahad:
Kjøpte de fem første bøkene av Pluto . Lest 2 og 1/2 av dem. Veldig interessant så langt!


Du burde kjøpe alle, jeg likte dem utrolig godt.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Du burde kjøpe alle, jeg likte dem utrolig godt.


Så bra! Skal det eventuelt. Er jo bare 8 stykker, så mangler jo ikke så alt for mange.
  • 0
Siterer SirGalahad:
Kjøpte de fem første bøkene av Pluto . Lest 2 og 1/2 av dem. Veldig interessant så langt!


Naoki Urasawa er kongen.
Anime er vel for pedofile vel. Du kan vel ha sex med 13 eller 14 åringer i Japan. Er ganske sykt at vi tillater slikt i Norge å spre sånn sykt tegneserie ifra et land som har en pop kultur på slikt.
  • 0
Tror noen bør sjekke klimaet i hodet sitt før de åpner kjeften.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
Siterer dark samus nemesis:
Tror noen bør sjekke klimaet i hodet sitt før de åpner kjeften.

Virker som en troll account, pay it no mind. Han postet noe lignende i Persona tråden også.
Veni, Vidi, Dormivi
Nei. Har vært her siden 2015, bare ikke brukt den mye. Jeg bare fant ut nylig hvor sykt det var bare.
  • 0
Siterer Klima:
Nei. Har vært her siden 2015, bare ikke brukt den mye. Jeg bare fant ut nylig hvor sykt det var bare.

Fordi et subset av en underholdningsgren er syk så snakker du dritt om hele greia og alle som ser på det? Makes sense, refer to DSM sin tidligere kommentar.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Siterer Klima:Nei. Har vært her siden 2015, bare ikke brukt den mye. Jeg bare fant ut nylig hvor sykt det var bare.
Fordi et subset av en underholdningsgren er syk så snakker du dritt om hele greia og alle som ser på det? Makes sense, refer to DSM sin tidligere kommentar.

Vel det blir referert ofte i japansk animasjon noen ganger som jeg synes er sykt. Det eneste som virker normal er vel han dere Edward Elric ifra fullmetal alchemist serien. Men det er sikkert fordi de prøver å emulere vestlig fiksjonell europa og litt overtroisk vitenskap med fiksjonell magi med handling og litt av ting.

Men så har du dårlige serier som "Seven Deadly sins". Eller mye av Japansk animasjon har gått i dass etter 2011, ved tanke på det er bare reklamasjon for pute samlere.
  • 0
Siterer Klima:
Vel det blir referert ofte i japansk animasjon noen ganger som jeg synes er sykt.

Referert ofte noen ganger?

Ut fra det du sier virker det ikke som du har så mye peiling på anime så da lurer jeg på hvorfor du angriper hele underholdningsformen bare basert på noen få utvalgte ting.

Det er mange forskjellige sjangre innenfor anime (ikke ulikt vanlig film eller spill) så det blir som å si at alle spill er voldelige og fulle av sex basert bare på God of War.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Siterer Klima:Vel det blir referert ofte i japansk animasjon noen ganger som jeg synes er sykt.
Referert ofte noen ganger?

Ut fra det du sier virker det ikke som du har så mye peiling på anime så da lurer jeg på hvorfor du angriper hele underholdningsformen bare basert på noen få utvalgte ting.

Det er mange forskjellige sjangre innenfor anime (ikke ulikt vanlig film eller spill) så det blir som å si at alle spill er voldelige og fulle av sex basert bare på God of War.


Ok. Hinata i Naruto er for eksempel ok fordi det er vel mer at hun er sånn typisk pinglete menn tøff på innsiden. Vel selv om Shippuden er ganske dårlig synes jeg. Men...

Prøv å tenk andre serier, hvor ofte kombinasjoner med syl tynne kvinnfolk stemmer uten personlighet finnes det. Ganske ofte : 3. Uansett i fleste serier er de enten laget for putesamlere slik jeg forstår det, iallfall etter 2011 med mye av seriene.
https://www.youtube.com/watch?v=H87HpIubuGo
  • 0
Siterer Klima:
Uansett i fleste serier er de enten laget for putesamlere slik jeg forstår det, iallfall etter 2011 med mye av seriene.
https://www.youtube.com/watch?v=H87HpIubuGo


Snakk om å generalisere. Regner med du kan telle på rams serier som er akkurat som denne?
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Siterer Klima:Uansett i fleste serier er de enten laget for putesamlere slik jeg forstår det, iallfall etter 2011 med mye av seriene.
https://www.youtube.com/watch?v=H87HpIubuGo

Snakk om å generalisere. Regner med du kan telle på rams serier som er akkurat som denne?

Vel det blir umulig fordi som sagt så prøver jeg å unngå de. Men jeg husker en person anbefalte meg "Shokugeki no soma" som er en smule homsete sorry. Men jeg liker uansett ikke serier som handler om mat siden mat ikke er noe jeg vil beundre . Men uansett, det var kun en serie som hadde fult ut slikt. Kun en. Men her er iallfall en link som ser ut å ha en haug av slikt. Men oftest velger de ut dårlige serier på Crunchyroll uansett
https://www.youtube.com/watch?v=uSOXXNwFJK0
(bare advarsel det er mye dårlige meme vitser som jeg hater i den video linken der)

Animasjons serier som jeg har sett er
Naruto
Blood+
Kino's Journey
Death Note
Rurouni Kenshin
Code Geass
Fullmetal Alchemist Brotherhood
Hell Girl
Spice and Wolf
Maoyuu Maou Yuusha(Såg den aldri ferdig)

Og jeg såg Clannad og Toradora men jeg var på videregående og når jeg ser tilbake på dem nå synes jeg de er forferdelig dårlige. Men bare min mening. Selv om noen andre kanskje liker slice of life serier. Bare synes drama over ingenting ikke var direkte helt konge

Men uansett. Det er det jeg husker.
  • 0
Siterer Klima:
Vel det blir umulig fordi som sagt så prøver jeg å unngå de.


Da gjør du vel lurt i ikke å skjære alle over én kam.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!