Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Chat 4.0


Siterer Marlboro Red:
Jeg gleder meg litt. Bra at CoD går bort fra det futuristiske


Du var ikke noe fan av Infinite Warfare? Jeg likte det faktisk veldig godt, men det er bare basert på singleplayeren. Kan godt skjønne at folk var lei jetpacks og annet tull i multiplayeren.

Siterer Marlboro Red:
synd at de går helt tilbake til WW2. Det er ikke en krig i verdenshistorien jeg er mer trøtt av å høre om enn WW2.


Hvilken krig skulle du ønske at de valgte? Vietnam kanskje? Den er dekket li Black Ops, men det kunne kanskje vært verdt det å vendte tilbake til den krigen. Eller Koreakrigen?

For meg er det viktigste at historien de prøver å fortelle blir til en viss grad personlig, men også jordnær. Jeg vil helst se at jeg bryr meg om hovedpersonen og mine "brothers in arms", litt som Wolfenstein The New Order fikk til for noen år siden.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Hvilken krig skulle du ønske at de valgte?


Jeg har alltid ønsket meg et Black Ops spill som tar oss igjennom 80tallet Med elementer fra den kalde krigen, Falklandskrigen, Beleiringen av Beirut, Iran Irak,
Nicaragua,IRA/UK ect. You name it... Det var et hav av konflikter det 10året som et CoD spill kunne lekt seg med og flettet sammen til en røverhistorie av en Black Ops affære.
Det er det spillet jeg venter på og som jeg var sikker på at skulle komme etter det første BO spillet.

Jeg likte også Infinite Warfare sin singleplayer, men jeg spiller CoD 90 % pga multiplayer delen og den søg i IW. Mine to favoritt CoD spill er MW2 og Ghosts.
The gavel corrupts
  • 0
MW2 brukte jeg mye tid på selv.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
CoD gikk ut på dato med MW3 for min del. Tror det skal en del til før jeg gidder å snuse på den serien igjen.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
MW2 og Black Ops var så bra!
  • 0
Siterer Glorfindel:
CoD gikk ut på dato med MW3 for min del. Tror det skal en del til før jeg gidder å snuse på den serien igjen.


Jeg vet akkurat hvordan du har det.. Assassins Creed gikk ut på dato etter AC2 for min del.

Siterer SirGalahad:
MW2 og Black Ops var så bra!


Da må jeg få anbefale Ghosts. Det er det beste CoD spillet siden MW2
Det er Ghosts jeg spiller framdeles i påvente av et bedre CoD spill.
The gavel corrupts
  • 0
Siterer Marlboro Red:
Da må jeg få anbefale Ghosts. Det er det beste CoD spillet siden MW2
Det er Ghosts jeg spiller framdeles i påvente av et bedre CoD spill.


Ja, har spilt en god del Ghosts. Syns det er ganske greit ja. Liker nok Infinite Warfare best av de nyere CoD-spillene fordi det var veldig gøy, men Ghosts var ganske bra ja. Infected i Ghosts var veldig artig.
  • 0
Siterer Marlboro Red:
Jeg vet akkurat hvordan du har det.. Assassins Creed gikk ut på dato etter AC2 for min del.


Haha, det var det jeg hadde tenkt til å si, men for meg var det AC3 etter å ha spilt 1, 2, brotherhood og revelations. Jeg snuste på Origins, men det virker ikke som det når helt opp og da skaffer jeg nok Horizon Zero Dawn istedenfor.

CoD: Ghosts har jeg ikke spilt, men det har jeg hørt ganske mye negativt om??
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer Crazy Kraken:
Jeg snuste på Origins, men det virker ikke som det når helt opp


Det spørs hvilket spill du sammenligner det med. Om det er AC2, så er det for tidlig for meg å si om det er helt på det nivået, men det overgår lett AC3.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
enkt til å si, men for meg var det AC3 etter å ha spilt 1, 2, brotherhood og revelations. Jeg snuste på Origins, men det virker ikke som det når helt opp og da skaffer jeg nok Horizon Zero Dawn istedenfor.

Hmm, ja jeg tenker også å gi HZD et forsøk , men i tilfelle du har tenkt å kjøpe det nå er det ikke bedre å vente til 5 desember for en komplett utgave? http://cdon.no/spill/horizon_zero_dawn_complete_edition-41812679
  • 0
Siterer Glorfindel:
men det overgår lett AC3.


Skal ikke så mye til.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer Glorfindel:
Det spørs hvilket spill du sammenligner det med. Om det er AC2, så er det for tidlig for meg å si om det er helt på det nivået, men det overgår lett AC3.


Ja, men AC3 er ikke et spesielt bra spill heller. ACG mente historien til Origins var en av de dårligste i serien, samtidig som at hovedpersonen var like kjedelig som papp. Kampsystemet fikk endel skryt, men nådde visst ikke helt opp. Det kan virke som det som er virkelig bra med spillet (ifølge han) er verdenen, stemningen, grafikken og musikken. Egypt er visst ganske fantastisk. Men jeg orker ikke dedikere 60-80 timer på et spill med dårlig story og hovedperson.

Siterer Xtord:
er det ikke bedre å vente til 5 desember for en komplett utgave?


Det er det jeg har tenkt til!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Origins er helt konge så langt. Beste AC-spillet siden Black Flag, men det skal ikke mye til da. Fuck unity.
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
ACG mente historien til Origins var en av de dårligste i serien, samtidig som at hovedpersonen var like kjedelig som papp.


Sikker på at han ikke forveksler han med Connor?

Jeg er ikke mer enn 15-ish timer inn i spillet, så jeg kan ikke komme med noen dom på historien enda. Men jeg synes i hvert fall ikke hovedkarakteren er SÅ ille. Nei, han er nok ikke like karismatisk som f.eks. Ezio, Edward eller Frye-tvillingene, men fyren levde tross alt før Jesus ble født.

Uansett er det vel ikke suverent skrevne historier AC-spillene er kjent for heller. Egypt ER fantastisk, for ikke å snakke om helt enormt. Sideoppdragene er også ganske interessante, da en del av de inneholder egne historier.

Origins er morsomt å spille og det er i hvert fall derfor jeg fremdeles spiller disse spillene.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Siterer Marlboro Red:
Assassins Creed gikk ut på dato etter AC2 for min del.


Men det er vel på grunn av den futuristiske twisten du ikke likte? Serien var på topp med AC2, så å si at den døde etter det blir for dumt.

Siterer Crazy Kraken:
Haha, det var det jeg hadde tenkt til å si, men for meg var det AC3 etter å ha spilt 1, 2, brotherhood og revelations.


Har man spilt hele Ezio-trilogien, så har man opplevd AC på sitt beste.

Siterer Crazy Kraken:
Jeg snuste på Origins, men det virker ikke som det når helt opp og da skaffer jeg nok Horizon Zero Dawn istedenfor.


Siterer Crazy Kraken:
CoD: Ghosts har jeg ikke spilt, men det har jeg hørt ganske mye negativt om??


Det virker som om du baserer deg ganske mye på hva du leser og hva folk sier, fremfor å gjøre deg opp egne inntrykk etter hva som er mest interessant.

Siterer Crazy Kraken:
Ja, men AC3 er ikke et spesielt bra spill heller. ACG mente historien til Origins var en av de dårligste i serien, samtidig som at hovedpersonen var like kjedelig som papp.


Hørtes ut som hovedpersonen i AC3.

Siterer Crazy Kraken:
Kampsystemet fikk endel skryt, men nådde visst ikke helt opp.


Hva skal til for å "nå helt opp" ?

Siterer Crazy Kraken:
Det kan virke som det som er virkelig bra med spillet (ifølge han) er verdenen, stemningen, grafikken og musikken. Egypt er visst ganske fantastisk. Men jeg orker ikke dedikere 60-80 timer på et spill med dårlig story og hovedperson.


Så er det jo ikke sikkert at du og han kommer til å bli helt enige angående det da, med mindre du er ganske lett påvirkelig rundt det andre mener om et spill. Det blir litt som å starte på en lang serie med mange sesonger man har hørt ganske mye rart om, men det er bare å sette i gang og hoppe ut i det.
Samme her. Liker hovedkarakteren. Han er kul. Mye bedre enn Arno og Connor. Bryr meg om hva som skjer med han. Bayek er en kul hovedperson syns jeg.
  • 0
Siterer SirThomas:
Det virker som om du baserer deg ganske mye på hva du leser og hva folk sier, fremfor å gjøre deg opp egne inntrykk etter hva som er mest interessant.


Kanskje fordi jeg ikke har råd/tid til å spille alle spill som kommer ut og må prøve å velge det som passer meg best?

Siterer SirThomas:
Så er det jo ikke sikkert at du og han kommer til å bli helt enige angående det da, med mindre du er ganske lett påvirkelig rundt det andre mener om et spill.


Er du et troll, eller er du bare naturlig håpløs å diskutere med? Det virker som at hver gang du kommenterer på meg så skal du vri det om til at jeg er dum, eller håpløs, bare fordi jeg har andre meninger enn deg eller andre oppfatninger enn deg. Du er klar over at vi bruker et forum til en side som anmelder spill? Vet du hvorfor anmeldelser er viktig? Jeg bruker ihvertfall anmeldelser til å bli informert om et produkt jeg vurderer å kjøpe. Det handler ikke om å bli "påvirket", det handler ikke om å være "enig". En god anmeldelse burde være såpass reflektert at man selv kan vurdere om man syns spillet ser interessant ut eller ikke. Om du har en personlig vendetta mot anmeldere generelt (eller dem som mener noe annet enn deg selv), eller har så mye penger at du kan gi faen i kvaliteten på tingene du kjøper så er det fint for deg. Alle kan ikke leve livet sitt slik som du lever ditt liv, og det er ikke sikkert du sitter med fasiten heller. Ja, Origins har fått mye skryt og jeg tviler ikke på at det er et bra spill, spesielt for dem som fremdeles er glad i serien. Poenget mitt er at det kan virke som spillet ikke er bra nok og/eller gjør de tingene som skal til for at jeg vil ofre 600kr på det. Og det mener jeg er en ærlig sak.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer Crazy Kraken:
Kanskje fordi jeg ikke har råd/tid til å spille alle spill som kommer ut og må prøve å velge det som passer meg best?


Da baserer du det på din egen personlige smak som du på over 20 år må ha etablert, ikke utelukkende velg å høre på hva alle andre folk og anmeldere sier.

Siterer Crazy Kraken:
Er du et troll, eller er du bare naturlig håpløs å diskutere med? Det virker som at hver gang du kommenterer på meg så skal du vri det om til at jeg er dum, eller håpløs, bare fordi jeg har andre meninger enn deg eller andre oppfatninger enn deg.


Føler du deg krenket?

Siterer Crazy Kraken:
Du er klar over at vi bruker et forum til en side som anmelder spill?


Du er klar over at GR har blitt ufattelig mye mer enn det de siste par årene, og at spill (og i hvert fall ikke anmeldelser av spill) ikke er det som blir mest omdiskutert?

Siterer Crazy Kraken:
Vet du hvorfor anmeldelser er viktig?


Anmeldelser er til for å danne et viss bilde av hva produktet er, og for at anmelder skal kunne formulere sine meninger om det på best mulig måte. Men det betyr ikke på noen som helst måte, at man må være enig med anmelderen. Jeg leide en gang en film i naiv tro fordi en amelder på GR skrev at det var 10/10, men filmen var jo overhodet ikke noe 10/10. Sånn kan det gå.

Siterer Crazy Kraken:
Jeg bruker ihvertfall anmeldelser til å bli informert om et produkt jeg vurderer å kjøpe.


Og når du suger til deg inntrykk fra alle mulige negative og positive reviews, så vil du jo sitte igjen med et ganske farget syn før du i det hele tatt har fått gjort opp ditt eget inntrykk. Du må gjerne kjøpe et spill fordi en person du stoler en del på sier at det er bra, men den neste personen du snakker med kan like gjerne si at det er ræv. Veier det opp?

Siterer Crazy Kraken:
Det handler ikke om å bli "påvirket", det handler ikke om å være "enig".


Hører du på deg selv her? Du sier at du bruker anmeldelser til å bli informert (i positiv eller negativ forstand) om et produkt du vurderer å kjøpe, for så å si at det ikke handler om å bli påvirket. Vi blir påvirket av alt, og et dårlig eller godt kast på terningen er for mange nok til å gjøre seg et umiddelbart inntrykk av hva de føler de kan forvente.

Derfor, hvis du har et spill eller en film som du gleder deg til uansett hva - dropp å les anmeldelser, slik at det er spillet/filmen i seg selv og ikke anmeldelsene som rekker å gi deg de første inntrykkene du sitter igjen med.

Siterer Crazy Kraken:
Om du har en personlig vendetta mot anmeldere generelt (eller dem som mener noe annet enn deg selv)


Her skriver du mye tull. At du argumenterer så mye basert på ditt fargede syn om hva en eller anmeldere har sagt om noe, er det jeg reagerer på. Jeg gir blanke i hva du prøver å argumentere med når det ikke kommer fra deg selv, men det du har lest og hørt. Det må i tillegg være ganske kjedelig å aldri kunne gå inn i noe uten å vite hva andre har sagt om det.

Siterer Crazy Kraken:
eller har så mye penger at du kan gi faen i kvaliteten på tingene du kjøper så er det fint for deg.


Selvfølgelig har kvaliteten en god del å si, men jeg vurderer den først og fremst selv. Fikk du ikke med deg noe av det Madnar skrev sist?

Siterer Crazy Kraken:
Alle kan ikke leve livet sitt slik som du lever ditt liv, og det er ikke sikkert du sitter med fasiten heller.


Har jeg gitt noen indikasjon på det?

Siterer Crazy Kraken:
Ja, Origins har fått mye skryt og jeg tviler ikke på at det er et bra spill


Jo, det er jo akkurat dette du tviler på. Ut ifra det jeg har lest, så virker det som om du må ha i pose og sekk når du vurderer noe. Det holder liksom ikke at noe er veldig bra, mens det andre ikke er like bra. 10/10 GOTY så du slipper å tenke mer på kjøpet. Nei, Origins er helt sikkert ikke et perfekt spill, og det har nok sine feil - spesielt hvis du er lei serien. Og med din nylige påstand om at The Witcher 3 ikke var noe for deg (det var ikke noe for meg heller) så ser jeg virkelig ikke hvordan det skal kunne falle i smak hos deg.

Siterer Crazy Kraken:
Poenget mitt er at det kan virke som spillet ikke er bra nok og/eller gjør de tingene som skal til for at jeg vil ofre 600kr på det.


Nok en gang klarer du å gjøre 600 kr til en ufattelig stor sak.Betalte forøvrig 1299 kr for Origins selv. Du gjør aldri spontankjøp, eller?
  • 0
Siterer SirThomas:
Føler du deg krenket?


Ikke krenket, bare provosert. Du fører etter min mening usaklig og passiv-aggressiv retorikk. Du er selvfølgelig velkommen til å bruke din ytringsfrihet, men jeg er ikke lenger interessert i å diskutere med deg på dette forumet.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer Crazy Kraken:
Ja, Origins har fått mye skryt og jeg tviler ikke på at det er et bra spill, spesielt for dem som fremdeles er glad i serien. Poenget mitt er at det kan virke som spillet ikke er bra nok og/eller gjør de tingene som skal til for at jeg vil ofre 600kr på det. Og det mener jeg er en ærlig sak.


Om du har lyst til å spille et AC igjen for en litt billigere penge, er det bare å kjøre på med Black Flag. Mitt hjertebarn.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Siterer Glorfindel:
Om du har lyst til å spille et AC igjen for en litt billigere penge, er det bare å kjøre på med Black Flag. Mitt hjertebarn.


Mulig jeg har spurt om dette før, men hvordan er det sammenliknet med Freedom Cry? Vil det gi meg samme opplevelse i et litt mindre format? Det har jeg fått for noen mnd siden på ps+ ihvertfall.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Mulig jeg har spurt om dette før, men hvordan er det sammenliknet med Freedom Cry? Vil det gi meg samme opplevelse i et litt mindre format? Det har jeg fått for noen mnd siden på ps+ ihvertfall.


Freedom Cry er jo DLC'en til Black Flag. Om noe så får du samme (bedre) opplevelse, bare i et enda større format.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Ja, men Freedom Cry er vel også et standalone spill? Men er det noe poeng å spille "bare" freedom cry?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Ikke krenket, bare provosert.


Om du blir så lett provosert, så har du ingenting på et forum som dette å gjøre.

Og du må ikke tro at jeg har glemt din falske "Gode poeng SirThomas, enig med deg. " fra forrige runde når det er tydelig at det blåste seg opp for din del her nå.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!