Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Battlefront II er faktisk ganske underholdende. Ja, EA har fortjent all tyn de fikk i forkant av lanseringen, og et fullpris-spill skal ikke legge opp til et system hvor en nærmest kan kjøpe seg til fordeler i konkurranser bare man spytter i nok penger. Men slik situasjonen er nå føler jeg slett ikke spillet er voldsomt ubalansert. I den grad jeg dør på slagmarken opplever jeg dette enten som et naturlig resultat av å møte en spiller som er bedre enn meg eller som en følge av manglende taktisk tenkning. Spillerne kan utstyre seg med egenskaper som raskere regenerering av helse og lignende, men ingenting som ikke kan kontres om man bare spiller riktig. Selv om progresjonssystemet kan justeres noe, er det mye man som Star Wars-fan kan kose seg med i Battlefront II. Mange av manglene fra forgjengeren har blitt fikset, og selv om spillet ikke blir en Overwatch-erstatter for min del (blant annet fordi Overwatch kvalifiserer som date når kona og jeg spiller sammen og madammen ikke er helt solgt på Battlefront II) er det fortsatt et spill jeg gjerne setter meg ned med.

Som Star Wars-fan har vi egentlig temmelig greit på spillfronten, sammenlignet med fans av andre store sci-fi-serier. Vi får et høyproduksjonsspill som gir oss muligheten til å gjenoppleve de største slagene fra serien, og bare Starfigher Assault-delen (hvor man utkjemper kamper i lufta og i verdensrommet) er mer enn nok til å underholde i flere timer. Vi får kjempe på steder vi kjenner fra The Phantom Menace<i> til <i>The Force Awakens og alt imellom der, og det er lov å håpe på stadig mer innhold underveis.

Likevel er det noe jeg savner i Battlefront II. Det vil si, noe og noen.

Battlefront II skal dekke hele spekteret av Star Wars slik vi kjenner det, og for første gang på lenge får vi også besøke prequel-filmene (Episode I-III). Likevel er det ganske få helter og skurker fra denne epoken vi får spille som. Faktisk er det bare to: Darth Maul og Yoda. Hvor er helter som Mace Windu og Obi-Wan? Hvor er skurker som Dooku og Grievous? Noe av det samme problemet skimter vi når vi kommer til den nyeste Star Wars-epoken, men her vet vi allerede at det kommer mer innhold når The Last Jedi har premiere, hvor vi endelig vil få muligheten til å spille som Finn og Phasma.

At Rogue One: A Star Wars Story ikke er representert i det hele tatt er også noe som må karakteriseres som en mangel. Personlig likte jeg The Force Awakens langt bedre enn Rogue One, selv om jeg forstår begrunnelsene som argumenterer for det motsatte. Derfor er det skuffende at ingen av rollefigurene eller stedene fra filmen er å spore så langt.

Et siste personlig savn er at verken Clone Wars eller Rebels får noe oppmerksomhet i Battlefront II. Nå har man en veldig god grunn for å utelukke rollefigurer herifra ettersom begge seriene er animerte serier, og å inkorporere animerte rollefigurer i et spill med langt mer realistisk fremtoning vil være vanskelig. Samtidig har jeg de siste årene blitt glad i denne delen av Star Wars-kanon, ikke minst i Rebels, en TV-serie som langt ifra får den oppmerksomheten jeg mener den fortjener. Jeg tror ikke jeg er den eneste som ville likt å se rollefigurer som Ahsoka Tano og Hera Syndulla eller romskipet Ghost i Battlefront II.

For alt vi vet kan alt dette ligge i EAs fremtidsplaner for spillet. Enn så lenge får vi nøye oss med å løpe rundt som Darth Maul og meie ned opprørere på Yavin 4. Helt kanonisk er den slags riktignok ikke, men moro er det lell.

Har du prøvd Star Wars Battlefront II? Hva er inntrykket så langt, og er det noe du savner?
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk agh burzumishi krimpatul
  • 0
Nå har jeg ikke spilt Battlefront, og har heller ingen planer om det så dette kan komme litt ukvalifisert hen, men allikevel.

Du nevner at du dør i den grad av at en spiller er bedre enn deg. Kan ikke dette være et resultat av at en spiller har kjøpt til seg fordeler, eller informerer spillet deg om hvordan din drapsmann ligger i forhold til deg?

Du spør også om hvorfor det ikke finnes visse karakterer, og jeg lurer på om dette ikke virker relativt naivt å spørre om? Det er tross alt EA det er snakk om, og uansett hvor mye godvilje man kan ha til overs i kroppen virker det derimot korttenkt å ikke underholde muligheten om at de vil ta betalt for denne muligheten nedover linja. Uansett, blir ikke for eksempel Phasma bare en vanlig soldat med gevær og litt mer liv, kanskje en ekstra håndgranat? Eller Finn bare Han Solo med en annerledes jakke? Nå er jeg ikke særlig involvert i Star Wars-universet så jeg kan bare spekulere over evner etc.
  • 0
Ikke prøvd battlefront 2 , å det jo bra de fikset en del av manglende i nr 2015 versjonen. Men, ja ser ut som jeg gjorde rett valg nå å siden det er del helter og skurker du nevner som ikke er det samt en det steder rogue one , clone wars eller rebels. Så du liker altså rebels bedre enn clone wars?`Må få sett rebels engang, men hører relativt ofte at veldig fortrukket clone wars over rebels ,speseilt de første sesongene av rebels, men hva vet jeg skal se rebels engang tenker jeg, var innom tanken å kjøpe ses 1 på cdon på black friday (som julegave), men ,det ble med tanken. Men, ja det er nok mange som mener man burde se både Ashoko Tano, men også Hera blant annet.
Ser ut som det var greit jeg stod over igjen, kanskje blir complete collection da, men selv complete collection av battlefront 2015 stod jeg over.
Også siden du sier det er få helter og skurker fra prequel filmene , hva med Qui- Gon og Jango Fett ( kanskje for lik Boba Fett? ) Eller noen andre jedier som Aayla og Quinlan Vos?
  • 0
Spørsmålet er absolutt legitimt, onkelcleo. Jeg opplever at spillet, slik det er nå hvor mikrotransaksjonene er slått av, fremstår langt mer balansert enn det forgjengeren noen gang gjorde. Jeg er på ingen måter verdens beste skytespiller, men føler likevel at jeg kan bidra til seier for laget likevel så lenge jeg holder meg til oppdraget og skader noen motstandere underveis. Det kan selvsagt tenkes at jeg har blitt litt bedre i løpet av to år, men jeg tror det også har med det spilltekniske å gjøre.

Dersom du dør informerer spillet deg om hvilke våpen og power cards motstanderen har (kortene er det som gir spilleren valgte fordeler, som skjold, flash-granater, mer eksplosive thermal detonators etc.). Her ligger det mye strategi i hvilke kort man velger, for mye avhenger av den enkeltes spillestil. Samtidig er alle kortene tilgjengelige for alle spillere, og kan låses opp så lenge du har nok in-game valuta. Om du derfor ikke føler at kortkombinasjonen du har for øyeblikket fungerer, eller at du har en bedre kombinasjon som kan kontre en kort-sammensetning som trender blant motstanderne, står du derfor fritt til det. At man enkelt kan skifte kort-kombinasjon underveis i kampen betyr også litt i denne sammenheng.

Så nei, slik spillet er nå føler jeg ikke at jeg dør fordi motstanderen har kjøpt seg til fordeler. Det vil si, ikke i større grad enn at jeg kan gjøre det samme selv uten å bruke en ekte norsk krone på det.

Hva Phasma og Finn angår, får vi vente og se hvordan de blir å spille, men jeg tipper de blir hakket mer interessante enn forslaget du skisserer. Med det forrige Battlefront måtte man jo punge ut et heftig dyrt sesongpass for å få spille som nye rollefigurer. Det slipper vi heldigvis denne gangen, og det er lov å håpe det forblir slik.

Lagt til 2017-11-29 08:15:
Siterer Xtord:
Så du liker altså rebels bedre enn clone wars? [...]
Også siden du sier det er få helter og skurker fra prequel filmene , hva med Qui-Gon og Jango Fett (kanskje for lik Boba Fett?) Eller noen andre jedier som Aayla og Quinlan Vos?

Jeg foretrekker Rebels over Clone Wars, i hvert fall så snart man kommer til sesong 2 av Rebels. Sesong 1 bruker litt tid på å finne seriens retning, men fra sesong 2 og utover er serien uovertruffen. Noe av årsaken tror jeg handler om at det står friere til å fortelle nye historier om nye rollefigurer, mens Clone Wars var mer bundet av allerede etablerte rollefigurer som Obi-Wan og Anakin.

Qui-Gon Jinn bør selvfølgelig dukke opp etter hvert. Det heftige håret og skjegget fortjener litt digital oppmerksomhet. Jango Fett blir for lik Boba, så et alternativt skin til Boba Fett vil gjøre susen der. Aayla Secura og Quinlan Vos kunne vært moro, men jeg tror de blir litt for perifere for de fleste i motsetning til mer profilerte TV-seriefigurer som Ahsoka.
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk agh burzumishi krimpatul
Siterer Ingar Hauge:
Jeg foretrekker Rebels over Clone Wars, i hvert fall så snart man kommer til sesong 2 av Rebels. Sesong 1 bruker litt tid på å finne seriens retning, men fra sesong 2 og utover er serien uovertruffen. Noe av årsaken tror jeg handler om at det står friere til å fortelle nye historier om nye rollefigurer, mens Clone Wars var mer bundet av allerede etablerte rollefigurer som Obi-Wan og Anakin.

Det er jo klart at du står litt friere med en del av karakterene, selv om noen karakterer fra clone wars eller tidligere filmer dukker opp så jeg skjønner den. Og at det dermed blir friere med fortelling av historier allikevel virker det ut som flere liker clone wars, men jeg vet ikke, tenkt å skaffe med rebels etter hvert.

Siterer Ingar Hauge:
Qui-Gon Jinn bør selvfølgelig dukke opp etter hvert. Det heftige håret og skjegget fortjener litt digital oppmerksomhet. Jango Fett blir for lik Boba, så et alternativt skin til Boba Fett vil gjøre susen der. Aayla Secura og Quinlan Vos kunne vært moro, men jeg tror de blir litt for perifere for de fleste i motsetning til mer profilerte TV-seriefigurer som Ahsoka.

Haha , ja ikke sant. Ja, var det jeg renget med, men, ja alternativt skin kunne jo ha funget. Å jeg ser poenget med Aayla Secure og Quinlan Vos hvis du med perifere mener at de er litt mer ukjente enn en del andre

Uansett takk for svar.
  • 0
Alt oppstyret rundt spillet er en ting, men jeg synes i tillegg spillet ser ganske kjedelig ut. Nå har jeg gått lei FPS i utgangspunktet, men for min del virker ikke de resterende delene av spillet særlig spennende heller. Star battles falt jeg aldri for da jeg prøve originalen og animasjonene til "lightsaber-heltene" virker keitete og stive. Omtrent som to barn som står og fekter med pinner.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Star battles falt jeg aldri for da jeg prøve originalen og animasjonene til "lightsaber-heltene" virker keitete og stive.

Hvis det er luftkampene fra Battlefront fra 2015 du tenker på, kan jeg love deg at Starfighter Assault er betydelig mye bedre. Minnene går fort tilbake til storhetstiden for denne typen spill, som TIE Fighter og Rogue Squadron. For min del ser jeg gjerne at Criterion får bryne seg på et selvstendig Star Wars-spill med kun luftkamper i fokus, for dette har de fått til.

Hvis du derimot tenker på heltekamp-modusen, er jeg enig i at det aldri blir helt det store. Men det plager meg ikke at det er der.
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk agh burzumishi krimpatul
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!