Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Dette er kanskje en gammel nytt, men ville bare nevne om det. Trodde du at vi eier våres digitale spill? Der tar du feil, for vi eier dem ikke. Jeg leste en nylig forum via Steam der dem nevner dette, og mange av de som har erfaring innen spillindustrien forteller følgene: "Vi eier ikke våres egne digitale spill, vi eier kun lisensen til å spille spillet". Til og med brukeren vår på Steam teoretisk sett eier vi ikke. Vet ikke om det gjelder fysisk når det kommer til online spill. Syntes dette var sprøtt å høre, bare se for deg om Steam, Playstation, Xbox, Switch og alle de andre skulle stenge ned online tjenesten, ville vi mistet ALLE de spillene vi har ''kjøpt''. Det tror jeg hadde vært en mareritt for alle spillelskere der ute. Om at de skulle stenge ned online tjenesten er svært usannsynlig at dette vil skje i fremtiden, siden spillbransjen gjør det utrolig godt økonomisk for tiden. Men man skal aldri si aldri. For min del er det kanskje lurt å satse på fysiske spill, det å bare se spillene i hyllene er mer som ''Eier og har'' enn hvordan samlingen i digitale former. Synes dette er en interessant tema å ta opp.

Hva synes du om dette...?
Gaming is in my DNA
  • 0
Noe av årsaken til at jeg fremdeles prøver å kjøpe de fleste spill fysisk. I tillegg til at jeg synes det er mye mer spennende å se på en fysisk samling, enn en digital.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Siterer Glorfindel:
Noe av årsaken til at jeg fremdeles prøver å kjøpe de fleste spill fysisk. I tillegg til at jeg synes det er mye mer spennende å se på en fysisk samling, enn en digital.
Ah nice Synes det er best selv, men når det kommer til pc osv og ikke har CD driver på kabinettet, så er det litt vanskeligere for min del å ha fysisk men ellers har jeg det.
Gaming is in my DNA
  • 0
Siterer Mats2468:
Ah nice Synes det er best selv, men når det kommer til pc osv og ikke har CD driver på kabinettet, så er det litt vanskeligere for min del å ha fysisk men ellers har jeg det.


Nei, PC-spill sliter naturlig nok jeg med også. Jeg har allikevel kjøpt nyere spill som Overwatch og Legion i fysisk format.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Siterer Glorfindel:
Noe av årsaken til at jeg fremdeles prøver å kjøpe de fleste spill fysisk. I tillegg til at jeg synes det er mye mer spennende å se på en fysisk samling, enn en digital.


Enig! Liker helt klart best å kjøpe fysisk. På PC er det ikke noe poeng, dessverre. DvDen er ubrukelig, for man må nesten alltid inn med en kode i steam eller tilsvarende. Hvis Steam en dag ikke fungerer så får man heller ikke brukt DvDen. GoG er derimot en bedre tjeneste! Der kan man laste ned backuper av spillene sine slik at man kan installere dem på nytt uten GoG, og uten internett. Flotte greier!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!