Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Ja folkens, nå er det ikke lenge igjen til lanseringen av Ubisofts Assassin's Creed Origins. Som jeg nevner i tittelen, så er jeg skeptisk til hvor bra Origins vil være. Jeg er en stor fan av serien, og ser selvfølgelig frem til det. Jeg har savnet en god historie siden 3ern, og det er nå 5 år siden sist den kom ut. Kan hende jeg trigger noen her, men det jeg hater med hva Ubisoft har gjort med Origins, saken er at de har lagt til et ny mekanisme som er RPG aktig greier som vil påvirke innen våpen. Det vil si at du som spiller må finne våpen selv fra fiender i spillet eller finne våpen i kister med mindre du vil betale sinnsykt mye fra butikken i de åpne gatene. Ubisoft vil muligens legge til mikrotransakjoner (som jeg er imot) får å skaffe seg bedre ting tidlig i spillet, og for å ikke glemme boosts. Som vi ser fra traileren, begir spillet i Egypt 50 år etter k.r.

Hva sier du om dette?
Kan Ubisoft mekke et godt AC spill siden 3ern?
Gaming is in my DNA
  • 0
Siterer Mats2468:
siden 3ern?


AC3 var jo grusomt. Makkverk av et spill.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
^
*MacGyver Theme*
  • 0
Likte AC 3 sin verden, men historien var et stort gjesp. Av det jeg har sett av Origins så ser det ganske bra ut, men vet ikke helt enda om jeg gidder kjøpe det med det første. Ubisoft liker å tulle det til. Så er ganske skeptisk selv.
Siterer Mats2468:
Kan Ubisoft mekke et godt AC spill siden 3ern?


Ja. Det heter Black Flag.

Hva Origins angår, er jeg mer positiv enn skeptisk denne gangen. Syndicate var et steg tilbake i riktig retning , så med mindre Ubisoft bæsjer helt på leggen igjen, er det vel lov å håpe at Origins kan ta opp den tråden. Tidsepoken er interessant, verdenen ser nydelig ut og jeg har alltid hatt sans for opprinnelseshistorier. Det eneste jeg virkelig frykter er vel bare at hovedpersonen skal bli en Connor-kopi.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Å telle grus i innkjørselen var mer begivenhetsrikt enn treeren. Rart at et actionspill prøver å få spenning ut av å kaste te i en havn eller å se en haug parykkledde tølpere signere dokumenter. Er tvilsom til at noe kan bli like bra som Black Flag igjen.
Det beste AC spillet var det første AC spillet. De skulle gitt seg mens leken var god.
The gavel corrupts
  • 0
Siterer Marlboro Red:
Det beste AC spillet var det første AC spillet


Å spille det første Assassin's Creed er litt som å høre den samme låta på repeat i ti timer. Voldsomt repeterende.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Ingenting å være skeptisk til. Se Gladiator og kjør deg opp.

Siterer Glorfindel:
Ja. Det heter Black Flag.


This. Historien i Black Flag stod veldig fint på egne bein.

Siterer onkelcleo:
Å telle grus i innkjørselen var mer begivenhetsrikt enn treeren. Rart at et actionspill prøver å få spenning ut av å kaste te i en havn eller å se en haug parykkledde tølpere signere dokumenter.


Onkel leverer.

Siterer Marlboro Red:
Det beste AC spillet var det første AC spillet. De skulle gitt seg mens leken var god.


Kun sagt at de som kun spilte originalen. AC II er milevis bedre.

Siterer The Cookiemonster:
er litt som å høre den samme låta på repeat i ti timer.


Men det er det jo mange som velger å gjøre.
Siterer Marlboro Red:
Det beste AC spillet var det første AC spillet. De skulle gitt seg mens leken var god.


Viste seg jo å bli ganske spennende og lukrativt i lengden da.
Siterer The Cookiemonster:
Siterer Marlboro Red et beste AC spillet var det første AC spillet

Å spille det første Assassin's Creed er litt som å høre den samme låta på repeat i ti timer. Voldsomt repeterende.


Det gjelder samtlige av dem. De er helt make alle sammen. Det er en ku med blodige spener..
The gavel corrupts
  • 0
Siterer SirThomas:
Kun sagt at de som kun spilte originalen. AC II er milevis bedre.


Jeg har spilt hele nr 2 også.. Det var større men meget likt nr 1. Så begynte jeg på Black Flag.. som virket ENNÅ større. Men gameplayet var helt likt. så det gadd jeg ikke fortsette med så lenge
The gavel corrupts
  • 0
Siterer Marlboro Red:
Men gameplayet var helt likt. så det gadd jeg ikke fortsette med så lenge


Du har vel ikke akkurat muligheten til å seile på havet i verken AC eller AC II.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Marlboro Red:
Jeg har spilt hele nr 2 også.. Det var større men meget likt nr 1. Så begynte jeg på Black Flag.. som virket ENNÅ større. Men gameplayet var helt likt. så det gadd jeg ikke fortsette med så lenge


Forskjellen kontra 1 er at man i eneren gjør det eksakt samme igjen, og igjen, og igjen, og igjen. Det er samme formelen for hver sekvens, bare at du må gjøre enda mer av det per sekvens jo lenger ut i spillet du kommer. De klarte i det minste å endre på det i 2, samtidig som at de ga byene litt liv, og en mer variert fargepalett. I tillegg så var ikke hver sekvens satt opp likt, og oppdragene var ikke alle helt like, selv om det var noen ting som gjentok seg. 2 er en klar forbedring over originalen. Jeg anerkjenner gjerne at de ikke har vært merkverdig nyskapende over årene, men å ikke anerkjenne at de faktisk har endret en del siden det første spillet blir ganske snodig.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Jeg VET forskjellen Cookie.. Og jeg anerkjenner at nr to er større og "bedre" enn nr 1. Men nr 1 var et nytt og spennende konsept på spillfronten. Det lignet ikke på noe jeg hadde sett tidligere i hvert fall.
Det var riktig så gøy å spille.
AC 2 ble fort en langtekkelig affære med sin uengasjerende historie og repetitive gameplay, som nå ikke lenger var så ny og Innovativ.

Jeg synes at Assassin's Creed fra 2007 er det kuleste spillet i den serien. pga historien (som ligger klart nærmest Assasinerne opprinnelige historie) og pga at spillet da det kom opplevdes som noe nytt og annerledes.

Og derfor forsvarer jeg AC 2007 på min hals
The gavel corrupts
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!