Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

I går var jeg på kino og brukte mine hardt opptjente penger på å se Geostorm. Det er penger, og to timer av livet mitt jeg aldri får tilbake. Filmen er laget av Dean Devlin, en fyr som er mest kjent for å være produsent på filmer som Stargate, Independence Day og Godzilla. Nå har han altså mekket sin egen film, og det er noe av det verste skvipet jeg noensinne har sett!

Dette er kanskje den mest amerikanske katastrofefilmen ever, og drar inspirasjon fra Gravity, 2012, The Day After Tomorrow og Volcano. Den handler om hvordan klimaforandringer er i ferd med å ødelegge verden, og om hvordan en fyr bygger et værkontrolleringssystem kalt Dutch Boy for å redde menneskeheten. Dutch Boy kan senke og øke temperaturen på jorda, bryte opp stormer, forhindre flom, you name it.

Konseptet er ganske kult, og den første halvtimen av filmen er ikke så verst. Men så begynner de å blande inn konspirasjoner verdig en superskurk fra en hvilken som helst superheltfilm sluppet de siste 10 årene. Og da rakner det hele i sømmene! Så mange plotthull, så lite vitenskap. Denne filmen er så dum! Herre jemini, hvem i all verden har lest dette manuset og tenkt: "Ja, dette gir mening."

Et lite eksempel: Hovedpersonen (Gerard Butler) greier å redde seg ut av en eksploderende romstasjon ved å gjemme seg i en satelitt, og så blir han plukket opp av en romferge (som bare har tatt en u-sving, null stress) fordi han avfyrer styringsthrusterne på satelitten i et mayday-mønster, som Houston plukker opp på magisk vis!

Et annet plotthull, hvor folk bare plutselig "teleporterer" til en lokasjon for å redde dagen, blir glattet over med at presidenten sier "because I'm the goddamned president of the United States, that's why."

Og ikke få meg til å begynne på hvordan alle personene bare vet nøyaktig det de trenger å vite for å føre plottet videre. Som hacker-berta som vet nøyaktig hvor i en videosamtale mellom hovedpersonene hun skal plukke ut ord for å avsløre en hemmelig kode...

Og og, det er et helt subplot hvor noen må kidnappe presidenten for å få noen kill-codes for å slå av Dutch Boy, men hele stasjonen er i ferd med å selvdestrueres så kill-codene er egentlig helt unødvendige... og så er det noe med et datavirus, og jesus kristus, ingenting henger på greip i denne filmen!

Vi satt i kinosalen og skrattlo, ikke fordi filmen mente å være morsom, men fordi den er så idiotisk absurd.

Men, den er pen å se på, det skal den ha. Alle scenene ute i verdensrommet er veldig stilige. Hvis man ser bortifra at ingenting funker på den måten filmen skal ha det til. Filmen har også en gjeng med veldig kickass hjelpere og sidekicks. Men de er fullstendig bortkastede på denne filmen...

Den eneste grunnen til å se denne filmen er hvis du er veldig nysgjerrig på hvordan Hammer of Dawn fra Gears of War ville sett ut i virkeligheten...for holy crap, når Ducth Boy setter i gang med ødelegge verden fremfor å hjelpe den, så ser det unektelig himla kult ut.

Men for guds skyld, ikke bruk penger på å se den!
  • 0
Jeg håper jeg tar feil.. Blir New York ødelagt i filmen?
haha fikk meg i hvertfall en fin liten latter av dette. Tror jeg tar imot denne anbefalingen og ikke ser denne filmen, ikke det at jeg tenkte å gjøre det i utgangspunktet.
Er jo ads for denne filmen over hele linja. Traileren legger ikke skjul på hva den er, nemlig en katastrofefilm som er satt katastrofalt sammen. Er overrasket at du gadd å se den...
Damn, I'm good. Sideswipe, Transformers Revenge of the Fallen
Jeg så den på lørdag, med min bror. Brukte penger på 3D-brillene og.
Siterer onkelcleo:
Jeg håper jeg tar feil.. Blir New York ødelagt i filmen?


Nei, New York er vel en av de byene som greier seg helt fint, faktisk. Devlin følte velt at NY har gjennomgått nok i tidligere filmer, haha.


Siterer sideswipe:
Er jo ads for denne filmen over hele linja. Traileren legger ikke skjul på hva den er, nemlig en katastrofefilm som er satt katastrofalt sammen. Er overrasket at du gadd å se den...


Har faktisk ikke sett en trailer for den. Men tenkte at Gerard Butler + katastrofefilm umulig kunne bli så ille. Der tok jeg grundig feil! Så infernalsk pompøs og svulstig...ugh



Siterer SirThomas:
Jeg så den på lørdag, med min bror. Brukte penger på 3D-brillene og.


Oh honey...honey no.

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!