Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Dette blir mitt innlegg nummer 1000 på GR! Wuhuu!^^ Takk for at du minnet meg på det, SirT! Men det må vel feires med en blogg synes jeg, og denne gangen tenkte jeg å dele opp bloggen i flere deler, nemlig ved å fortelle litt om cosplayene mine fra i år og min opplevelse på Desucon 2017. Så da kan dere velge litt om dere ønsker å lese alt eller kun de delene som dere synes virker mest interessante.^^

<bild>

Cosplay: Jeg har endelig blitt ferdig med årets kostymer, og jeg bruker å lage rundt 2 kostymer i året, fordi det er mye jobb som ligger bak det å lage et kostyme. Så allerede i juli i fjor så bestemte jeg meg for hva jeg skulle lage, siden det neste kostymet mitt ville bli det mest avanserte jeg hadde laget så langt. Så jeg var nødt til å begynne ganske tidlig og satte i gang prosessen allerede i september 2016 med å lage Daedric Armor fra Skyrim.

Daedric Armor: vil tro de fleste som har spilt Skyrim vet hvordan denne rustningen ser ut, men uansett er det enklest å forklare den som en «dragerustning». Grunnen til at jeg ville lage den er fordi jeg synes designet er uendelig kult, jeg ble helt forelska i det designet fra første gang jeg så det for flere år siden, og jeg har siden den gang tenkt at Daedric var drømmekostymet mitt. Så det første jeg gjorde var å tegne opp skisser og planlegge, kjøpe inn materialer (rundt 7 meter med plastikk og «yogamatter»), fordi jeg bruker samme materiale som er i yogamatter da jeg lager rustninger, tro det eller ei. Har jobbet med lignende materialer før, så det gikk ganske fint! Og jeg begynte med armene, skoene, hendene, overkroppen og helt til sist hjelmen. Jeg ble ferdig i mai 2017 etter åtte måneder med arbeid hver eneste helg og i ferier. Jeg har ikke tatt med alle detaljer som er på rustningen, siden den da ville blitt vanskelig å bruke + tiden ville ikke strekke til. Jeg er kjempefornøyd med resultatet! Hvis dere lurer på noe ang kostymet er det bare å spørre i kommentarfeltet.

Cloud Strife: siden Daedric veier helt enormt mye og er lite vennlig når det kommer til å bruke over lengere tid, var jeg nødt til å lage et tilleggskostyme i all hast før Desucon. Siden jeg er så hekta på FF om dagen, så bestemte jeg meg for å cosplaye noe så enkelt som en genderbend av Cloud Strife fra Advent Children. Å sy tar null tid, jeg brukte nøyaktig 3 dager på å lage klærne og 4 dager på å lage skulderdelen. Til underdel brukte jeg et miniskjørt jeg har og sydde et skjørt som deler seg nedover (se bilde), siden jeg skulle være en jenteversjon av Cloud. Jeg har ikke noe bilde av meg som Cloud som jeg har tenkt til å vise frem her, da det blir veldig exposed xD hahaha!


Buster Sword: Buster sword begynte jeg på allerede i april, men målene jeg kom frem til var helt på jordet, så jeg var nødt til å begynne helt på nytt. Men etter det gikk prosessen kjempebra! Kjemperaskt forklart så laget jeg det ut av 5 «yogamatter» i tykkelse 10 mm,5 mm og 2 mm, dremlet det spist, la en trepinne i midten, brukte sportsteip til håndtaket og brukte yogamatte i tykkelse 2 mm til detaljer. Siden det kun er laget av yogamatter og en trepinne så veier det også ganske lite og kan løftes med en hånd. Sverdet tok omtrent 4 uker å lage. Jeg valgte å lage buster sword fremfor fusion sword siden jeg synes designet til buster er kulere og hadde egentlig bare tenkt til å lage sverdet uten å cosplaye Cloud i det hele tatt. Og jeg valgte å bruke designet fra FF7 remake siden detaljene der er svært synlige og det er mer aktuelt mtp det kommende spillet, men også fordi det designet er «enklere» enn f.eks sverdet i Crisis Core, siden jeg hadde liten tid. Så jeg ble faktisk ferdig kl 21:30 dagen før con. Av alt jeg har laget så er jeg mest fornøyd med dette sverdet, fordi det var kjempegøy å lage det og det er så awesome å faktisk ha selveste buster sword. Tho hullene i sverdet mangler, men utenom det har den alle detaljer. Sverdet er også riktig størrelse i forhold til meg, altså det ekte bustersword er 180, Cloud er 170 something. Jeg er 155 og mitt sverd er rundt 165 ish.

Desucon: Så over til hvordan det var på Desucon 2017, noe jeg har sett frem til siden i fjor.

Jeg bestemte meg for å være Cloud fredag, halve lørdag og søndag, og kun ha Daedric fra 16:30 til 21:00 (da det stengte). Grunnen er at Daedric, som nevnt, er så tungt og kostymet har så mange deler som fort løsner.

Fredag: Det er faktisk første gang jeg har sovet kjempegodt før et con, sto opp kl 07:00 for å sminke og ordne meg. Fikk slengt det meste inn i bilen, måtte legge ned setene for å plass til sverdet, men det gikk til slutt! Så dro jeg på Egon i Lillestrøm hvor jeg møtte min venninne. Etter å ha spist ekstremt god mat var det rett på varemessen og skifte, og det var første gang jeg hadde på hele Cloud-kostymet mitt! Og det føltes så bra! Jeg er så glad jeg rakk å bli ferdig med sverdet i tide, da det uten tvil var det som fikk mest oppmerksomhet. Så gikk vi rundt, pratet med folk, så på stands, ble tatt bilder av og det var egentlig kjempekoselig! Det morsomte var vel at folk kalte meg for Cloud og jeg hørte mange si at de elsket sverdet mitt osv, mange kom bort til meg for å prøve sverdet og ta bilder med sverdet til facebook osv, det er kjempeartig! Men ikke minst er det kjempegøy å endelig møte andre FF-fans irl, selv om noen kom bort til meg med masse quotes og jeg ante ikke hva jeg skulle svare til de, men heldigvis kjente jeg jo igjen noe.

Men det ekleste som skjedde var at noen hadde kledd seg ut som en IS-terrorist, med skjult ansikt og hjemmelaget bombevest som så skikkelig ekte ut. Både jeg og venninnen min skvatt litt da vi så det, skjønner ikke hvordan han kom inn på messen med det kostymet egentlig. Senere på dagen så kom faktisk politiet til varemessen, trodde de bare var der for å sjekke at alt var i orden, men det viste seg at flere cosplayere hadde gått rundt i Lillestrøm sentrum med våpen og at mange hadde ringt politiet siden det ikke er lett å se om våpen er ekte eller ikke. De hadde også pågrepet en cosplayer for provoserende kostyme. Så vi fikk streng beskjed om å ikke gå utenfor varemessen med våpen.

Men jeg og min venninne dro faktisk en time tidligere fra con, mest fordi vi ville være uthvilte til i morgen og skulle kose oss litt med pizza og godteri hos henne. Jeg elsker overnattinger hos andre, tror ikke jeg vet om noe koseligere! Savner det allerede, ikke minst at hun hadde kjøpt inn pepsi til meg. <3 True love der altså!

Lørdag: våknet jeg kl 04 på natten av noen som danset utenfor vinduet til Freddy Kalas på full guffe, haha! Sovnet igjen ganske kjapt, men så våknet jeg og min venninne av at moren hennes ringte for å gratulere henne med dagen xD Det var kjempesøtt, og vi startet dagen med gaver og potetgull, haha. Så ordnet vi oss før vi stakk av gårde igjen.

For første gang på Desucon i år var det live orkester som spilte musikk fra film, spill, anime, osv, noe jeg faktisk aldri har sett før. Og det var kjempekoselig! Ikke minst at de spilte musikk fra Ringenes Herre, som faktisk er min favorittmusikk. Fikk helt gåsehud rett og slett. Ellers var det turnering i Overwatch, noe q&a med hun der fra Star Wars Rogue One, ellers gikk vi bare rundt å pratet med folk og tok bilder xD

Men så, hoho, var det tid for cosplaykonkurransen! Jeg var mildt sagt spent, ikke minst på å prøve hele Daedric for første gang, men også vise det frem til folket. Så jeg gikk til bilen, skiftet faktisk på parkeringsplassen, haha xD Sto der i bare undertøyet midt på parkeringen, men det er ingen som bryr seg om sånt på con uansett, og det å gå med Daedric for første gang var vilt!

Jeg fikk så mye mer oppmerksomhet enn det jeg trodde jeg ville få, nesten alle glodde, veldig artig følelse! Og jeg måtte faktisk, for første gang, signere noens t-skjorte fordi de var så "imponerte" xD Og da folk spurte om jeg hadde laget det selv trodde de ikke på meg, haha. Men i konkurransen var det hele 50 deltakere, og alle fikk 2 minutter hver. Jeg ble nummer 38 i køen, så jeg måtte vente hele 76 minutter før det var min tur. Men den tiden gikk egentlig ganske fort og jeg følte at det gikk veldig bra Jeg fikk veldig god respons fra dommerne, selv om alle dommerne var sydamer og ikke kunne så mye om armor, de ante heller ikke hvilket spill jeg var fra xD Uansett endte jeg dessverre ikke opp med noen premie, men det var uansett gøy å få vist frem kostymet Men så etter konkurransen møtte jeg på to fotografer som gikk helt amok da de så meg. Og de spurte om jeg ville komme til studioet dems i Lillestrøm en dag i sommer så de kunne ta bilder i riktig lys og med røyk osv, det er ganske heftige saker!

For første gang på con var det faktisk noe som heter Kapplah som ble arrangert i år, altså en del av Desucon var sperret av for de over 18 og det var alkoholservering. Vi dro dit, og jeg endte opp med å sitte med dørvakten i flere minutter da venninnen min måtte tilbake på Desucon for å finne bankkortet sitt. Og han fyren likte ikke spill, film eller noe. Han trente ikke heller, og jeg tenkte wtf gjør han på fritiden xD Tydeligvis var det festing og biler, haha. Der satt jeg med daedric på og alt. xD Men måtte le, da vi til slutt kom inn var det noe av det dårligste jeg har sett ever! Det var typ 20 folk der som satt å hørte på et foredrag og drakk øl, vi dro heller hjem for å si det sånn xD Folk er bare ikke på con for å drikke, så ikke overraskende at det var som det var. Tho utenfor messen var det fult av cosplayere som danset og sang, så vil si det var bedre stemning der :p

Søndag: Jeg hadde egentlig tenkt å være Cloud på søndag, men bestemte meg faktisk for å ikke bruke noe cosplay i det hele tatt, men heller være 100% meg. Så null sminke eller noe, og det var så digg! Faktisk var det kjempemorsomt, fordi istedet for at folk kommer til meg for å snakke om cosplayet mitt, måtte jeg være den som tok kontakt med andre. Men det gikk så fint! Faktisk var det en megaselvtillitsboost og jeg storkoste meg. Så kom det tre jenter bort til meg ga meg en klem og spurte hvordan det gikk osv, og det var så flaut da jeg ikke ante hvem de var siden jeg ikke kjente dem igjen, men det viste seg at det var noen jeg hang med på søndagen på Spillexpo xD Og det var så koselig! Så da endte vi opp med å bli en jentegjeng på seks stykk, bestilte pizza fra peppes og chillet. Det var megakoselig! Og hun ene og jeg kom så godt overens, så vi skal gå sammen på et con i oktober, gleder meg masse til det!

Så det var en «kort» og enkel oppsummering xD Og ja, det er faktisk meg på bildet, fornøyd SirT? ;) Selv om jeg ser mye "større" ut enn det jeg er irl med all den rustningen på xD Uansett! Nå er det endelig sommer, og jeg har skikkelig sommerfølelse! Og jeg har så lyst til å bade, men det er sikkert sinnsykt kaldt i vannet. Siden det er sommer jobber jeg heller ikke med noe cosplay, noe som er litt godt også! Mye mer fritid, og jeg vet ikke helt hva jeg skal lage til neste cosplay. Jeg føler jeg begynner å bli liiiitt for gammel til det, da de fleste på con er rundt 20 år. Så vi får se, men da kan jeg heller bruke fritiden min på game igjen, noe som også er litt digg å tenke på. Føler jeg har gått glipp av mye gode spill i det siste. So that's all folks!

Må si jeg er litt nysgjerrig, men hvis dere fikk mulighet til å være en spillkarakter, hvilken ville dere vært? Alltid spennende å høre hva dere kanskje hadde cosplayet hvis dere hadde mulighet til det.
  • 0
Bra jobba. Få ting som slår følelsen av å lage noe awesome selv, i stede for å bare kjøpe en replica.
Siterer TK Art:
Bra jobba. Få ting som slår følelsen av å lage noe awesome selv, i stede for å bare kjøpe en replica.


Tusen takk, TK! Å, så enig! Da man lager det selv blir det også akkurat som man vil ha det.

Btw, de har sånne artstands på Desucon hvor hvem som helst kan selge ting de har laget, veldig mye tegninger der, har du vurdert noe sånn? Jeg kjøpte en god del søte ting der, folk er så dyktige!
  • 0
Dragerustning du liksom. Another who seeks death! Ikke så merkverdig glad i den armoren selv, men jeg digger å conjure Dremora Lords i hytt og pine. Uansett, imponerende arbeid med å gjenskape den.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Dragerustning du liksom. Another who seeks death! Ikke så merkverdig glad i den armoren selv, men jeg digger å conjure Dremora Lords i hytt og pine. Uansett, imponerende arbeid med å gjenskape den.


Haha, da folk spør hva det er som ikke har spilt Skyrim så sier jeg det xD Måtte serr google Dremora Lords da jeg ikke hadde hørt om det før, men ey, nice!


Takk, kake! Det setter jeg pris på å høre!
  • 0
Veldig fin blogg, jeg liker at du markerer tusen innlegg med noe som betyr masse for deg

Hehe, greit med bilder ja!

Keep up the good work
Siterer SirThomas:
Veldig fin blogg, jeg liker at du markerer tusen innlegg med noe som betyr masse for deg


#koselig #PerfectTiming.

Siterer SirThomas:
Keep up the good work


Awww, thanks!!!!
  • 0
Fin en blogg dette. Kult med 1000 innlegg på GR. Det er litt kult. Mye gode bilder her. Syns du i Daedric armor var ganske så kult, meget bra og kult at du lagde den. Også kult at når du først skulle cosplay som Cloud at du tok med Buster sword .
Uansett ringenes herre som favoritt musikk ,fungerer det , har vel en cd liggende hjemme fra Ringenes Herre kult det. Fin oppsummering dette , kanskje jeg burde engang dratt på spillexpo eller noe, aldri vert på en spille messe.
Uansett du nevnte rogue one at hun en fra rogue one var der , hvem er du tenker på?
Om jeg ikke har nevnt det god sommer Quinzel.
  • 0
#Buster.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Xtord:
Fin en blogg dette. Kult med 1000 innlegg på GR. Det er litt kult. Mye gode bilder her. Syns du i Daedric armor var ganske så kult, meget bra og kult at du lagde den. Også kult at når du først skulle cosplay som Cloud at du tok med Buster sword .


Takk! vel, lagde buster før Cloud xD

Siterer Xtord:
Fin oppsummering dette , kanskje jeg burde engang dratt på spillexpo eller noe, aldri vert på en spille messe.


Spillexpo og desucon/cosplay/con er to heeelt forskjellige ting, kan ikke sammenlignes. :p con er mye mer en sosial samling og kun cosplay, mens spillexpo er en messe man går rundt på å ser på spill. Men join spillexpo i november!

Siterer Xtord:
Uansett du nevnte rogue one at hun en fra rogue one var der , hvem er du tenker på?


Hun som var Leia, den animerte Leia eller noe. Hun er norsk, var ikke noe viktig.



Siterer Xtord:
Om jeg ikke har nevnt det god sommer Quinzel.


God sommer!

Siterer Glorfindel:
#Buster.


Oh yes. Hvis jeg kjører til spillexpo så kan jeg ta det med så du får prøve det hvis du vil^^
Siterer Quinzel:
Takk! vel, lagde buster før Cloud xD

Å,my bad

Siterer Quinzel:
Spillexpo og desucon/cosplay/con er to heeelt forskjellige ting, kan ikke sammenlignes. :p con er mye mer en sosial samling og kun cosplay, mens spillexpo er en messe man går rundt på å ser på spill. Men join spillexpo i november!

Ja, fått et inntrykk det er forskjellige, du nevnte bare spillexpo i bloggen, så derfor jeg tok det litt opp , siden det faktisk frister å prøve en spillmesse. Men, ja uansett takk for det bekreftet at det to vidt forskjellige ting.

Siterer Quinzel:
Hun som var Leia, den animerte Leia eller noe. Hun er norsk, var ikke noe viktig.

Aha ok

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!