Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Våre høyst viktige regler

Oppsummeringen + denne ukens tema

Sommer og sol er så mangt. Det kan være å stirre ned i mobilskjermen på leting etter "sjeldne" pokemon(deriblant pidgey...). Kanskje du nettopp er ferdig med skolen og er nå helt klar til å absorbere solstrålene helt til du er like grilla som den kyllingen du spiste her forleden. Kanskje skal du på ferie, eller kanskje er det endelig på tide å legge bak seg alle de sesongene av favoritt tv-serien din. Jeg har i så fall en anbefaling.

Rollegalleriet består av: Cole Sprouse(Jughead), Kj Apa(Archie Andrews), Lili Reinhart(Betty Cooper), Camillia Mendes(Veronica Lodge) og Madelaine Petsch(Cheryl Blossom) med fler.

Blossom familien mister sønnen sin. Både himmel og jord blir satt i bevegelse. Nå er til og med mannen på gata innblandet i et mulig drap...

Jeg har blitt fengslet. Ikke bare vender Cole Sprouse(Zack and Cody) tilbake fra de døde, men jeg så også gjennom denne serien på null komma niks.

Fra spøk til alvor, så er dette garantert en serie for de som er glad i krim, men som muligens er litt lei av den mulige depresjonen som medfølger dagens krimserier. Denne serien er ganske lett å følge med på og det tar ikke lang tid å se gjennom den for de som "løper" maraton.

Med interessante karakterer spesielt Jughead(Cole Sprouse) så har du ingen grunn til å finne frem favorittboken din.

Serien er kanskje forutsigbar, men med musikk som passer på en prikk og karakterer som utvikler seg jo mer du ser av dem, så er dette garantert en komplett pakning og kanskje en av de beste "nye" seriene jeg har sett hittil i år.

Jeg kan virkelig ikke vente med å se hvordan Riverdale utvikler seg i sesong 2 som kommer i oktober i år.

Ali i alt 10/10

+ Rollegalleriet, musikken, Cole Sprouse, historien

- kan være litt for forutsigbar til tider

Ha en fin helg!

sideswipe
Damn, I'm good. Sideswipe, Transformers Revenge of the Fallen
  • 0
Tror ikke jeg har hørt om serien. Hørt om Cole Sprouse når du sier Zack and Cody, men det er vel det. Relativt glad i krim. Men, uansett god liten anmeldelse , ja vi trenger en for film og tv-serie anmeldelse tråd snart, men driver med mye andre serier.
Liker den korte oppsummering de også på slutten, så får gjerne også litt humør her inne haha
Åh gud. Jeg så gjennom sesong 1. Interessant historie (antar den er på prikk i følge med den gamle comic'en? Har ikke lest, men har sett comics i butikk her i Canada, og lest på nett at Archie Andrews er en comicbook karakter osv.), men det slutter DER...

Det jeg hater med Riverdale, er at det er en sånn Gossip Girl greie. Jeg er all in for at krimsjangeren fornyer seg, men i mine øyne så blir en god historie gjort om til fjortisdrama. Ammagad, være mest populær, ha størst lepper og minst miniskjørt, og lage mest fjortishelvete for hverandre både skolemessig, følelsesmessig og generelt bare LAG MEST KRØLL FOR HVERANDRE, både voksne og ungdommer. Jeg kjøpte det ikke. Jeg var møkkirritert i hver eneste episode, da folks overdrevne livsdrama ble smurt ut, hver eneste gang.
Det var patetisk og flatt. Karakterutviklingen var jo 1 steg fram og 10 tilbake for hver eneste episode. "Nå gjorde jeg noe dumt, nå skal jeg skjerpe meg. Oisann, TULLA!" x 13.
Serien er slitsom å følge med på. Til og med ikke langdryg krim som f.eks Unforgotten er såpass slitsom. Og jeg ser MYE krim, og har sett mye langdrygt og kjedelig. Til og med River, som andre synes er fantastisk, men jeg synes er totalt meningsløs, er ikke så dårlig som Riverdale.
Det ENESTE Riverdale har for seg, er selve hovedmysteriet, som også var eneste grunnen til at jeg så ferdig sesong 1. Jeg har ingen planer om å se sesong 2.

Når det er sagt, så er det selvsagt flott at andre nyter serien, og har andre opplevelser! Jeg bare blir litt målløs av en 10/10. Det er helt klart en 2/10 fra meg. Den får 2 fordi jeg ble nysgjerrig, og at nysgjerrigheten min ikke ble knust under episodene.
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!