Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Regler og beskrivelse

Stafettbloggen ruller inn i sin 17. etappe og har nå også fått litt konkurranse i #30DayChalleng'en. Undertegnede har dog lært at konkurranse bare er sunt.
Forrige uke var det Short'n'sweet som sto i sentrum. Eller "kort & godt" om du vil. Eventuelt kurz und süß. Dette temaet ble ledet an av forumets hjemvendte datter (eller noe sånt) Khriipy.

De som valgte å dele sine short'n'sweet opplevelser, var følgende:

SirThomas: Denne luringen har plutselig fått et mannlig crush på Dwayne "The Rock" Johnson. Mon tro om det er på grunn av hans noe tvilsomme skuespillerkarriere eller deltagelse i WWE. #IfYouSmeeeelleleleleleWhatTheRockIsCooking.
SirThomas har heller ingen spill han ser frem til, så her det virkelig noen som trenger Jesus. Han klarte allikevel å hoste opp en blogg om fenomenet Pokémon GO, som visstnok ga han tvangstanker. Det tror jeg ikke De er alene om, SirThomas...

Archana: Like brått som været skifter i Noreg, dukket hun opp igjen. Archana har sikkert bedrevet litt av hvert i løpet av tiden hun har vært borte på forumet, men man skal tross alt ikke stikke nesa si borti alt heller. Med en umiddelbar deltagelse i Stafettbloggen, har Archana ramset opp noen spill hun gjerne setter på når hun ønsker litt kjapp underholdning. I tillegg har hun røpet at gjerne tar en lur i øyeblikk med total frihet. Ah, det bekymringsløse studentlivet.

Marlboro Red: Denne ringreven har sannelig også hevet seg på Stafettbloggen. Marlboro's short'n'sweet spill er den populære skytespillserien Call of Duty og da, vel og merke, spillmodusen Hardcore Team Deathmatch. Det gjorde jeg også, en gang i tiden....
Han avsluttet også med ønske oss god pinse, litt vel i forkant får man vel si.

cheezdoodle96: Nykommeren som ikke egentlig er nykommer, begynte sin forumkarriere for et par uker siden, med etappe 15 i Stafettbloggen. Dette fulgte han så opp ved å delta i neste etappe. Han har også ramset opp noen korte og gode spill han gjerne fyrer opp når tiden er knapp. Eller kanskje ikke og... Listen kan du allikevel få lese selv.

Xtord: Mens vi venter på tordenvær er Xtord tilbake denne uken, med sin liste over spill han gjerne spiller for å få tiden til å gå. Det finnes nok mange grunner til hvorfor folk velger å spille, men at videospill er et særdeles godt tidsfordriv, er det vel ingen ved sine fulle fem som kan benekte. Som vanlig kan du få lese Xtord sin liste selv, ellers ville jeg røpet alt uten at du hadde trengt å lese bloggen. Og det er selvfølgelig ikke akseptabelt.

Glorfindel: Jeg meg sjæl har deltatt på ukens Stafettblogg, ved å skrive om to spill som kan være en kort affære, men som stort sett er det stikk motsatte. I fare for å gjenta meg selv, kan du lese om disse spillene i bloggen.

sideswipe: Transformers-roboten (og ikke Tinder-appen) har skrevet en anmeldelse av den nye filmen: Pirates Of The Carribbean: Dead Men Tell No Tales. Undertegnede slet litt med å koble dette opp mot temaet, men la siden merke til at det sto følgende i hovedbloggen:
"3. Tolk emnet slik du vil og overrask meg!". Jeg vil dermed anta at Khriipy ble overrasket.

Ikke noe #Short'n'sweet oppsummering her i gården, men som min engelsklærer ofte pleide å si: "casually moving on". Ukens tema er #Hva/Hvis/Dersom.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vi mennesker kan ofte finne oss selv i å falle inn i et tankemønster hvor vi dikter opp scenarier som ikke nødvendigvis alltid korrelerer så godt med virkeligheten ved hjelp av spørsmålet: "Hva hvis....?" På fagspråket kalles dette "rumination" og kan noen ganger være mer ødeleggende enn det er hjelpsomt. Men, et menneskes hjerne har tross alt egenskapen til å fantasere for en grunn og livet ville vel vært rimelig tørt uten. Oppgaven(e) er som følger:

1. Tro det eller ei, men det finnes noen mennesker som ikke har et snev av interesse for videospill. Sett deg i deres bås og tenk etter hvordan livet ditt ville sett ut om du ikke hadde drevet med videospill. Om du har en annen hobby eller interesse du brenner mer for en videospill, så bytter du ut den i stedet. Forestill deg et liv i det parallelle univers.

2. Avhengig av hvor gammel ung du er, vil denne oppgaven dreie seg om hva du ønsker videre i livet, eller hvordan det kunne ha sett ut. Kanskje er du snart ferdig med en 13-årig, seig skolegang. Hva er så planen videre. Kanskje er du litt mer etablert og allerede ute i det harde arbeidsliv. Hva om du hadde jobbet med noe annet? Kanskje endte du opp med en jobb som kanskje ikke var det du opprinnelig hadde drømt om? "Ruminate" i vei og se for deg hvordan livet ditt kanskje kunne sett annerledes ut ved hjelp av ørsmå forandringer. Dette kan selvfølgelig gjelde mye annet enn bare karrierevalg.

<bild>
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Oooh, ganske overraskende tema, men sounds very good!^^

Vet hva jeg skal skrive. Og skal svare på både alternativ en og to, lett.
Skjønner ikke hva du prøvde på i de tre første avsnittene, Short'n'sweet-bloggen min hadde ingenting med Dwayne "The Rock" Johnson å gjøre. Disse konspirasjonsteoriene vil jeg umiddelbart ta opp med moderasjonen.
Oi, vanskelig tema. Men meget spennende da, og veldig godt påkommet!

Må sette meg i tenkeboksen litt, men skal da i hvert fall prøve å få lagt ut en blogg.
"It is only by fate that any life ends, and only by chance that it is mine... not yours." - Worn, Faded Note by Ghola gro-Muzgol (The Elder Scrolls IV: Oblivion)
Interessant tema. Vi får se om jeg klarer å finne på noe. Du får det til å høres ut som jeg var borte lenge , men det var jeg kanskje også haha
Siterer SirThomas:
Disse konspirasjonsteoriene vil jeg umiddelbart ta opp med moderasjonen.


https://www.youtube.com/watch?v=6IJCFc_qkHw
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Siterer Glorfindel:
SirThomas: Denne luringen har plutselig fått et mannlig crush på Dwayne "The Rock" Johnson. Mon tro om det er på grunn av hans noe tvilsomme skuespillerkarriere eller deltagelse i WWE. #IfYouSmeeeelleleleleleWhatTheRockIsCoocking.


Tror SirThomas har nådd Rock Bottom.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
Black Hammer tar over stafettpinnen. Bloggen dukker opp i løpet av et par dager.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!