Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Når jeg først setter meg ned for å spille, pleier det som oftest ikke å være noe hastverksarbeid. Men de gangene jeg har litt mindre tid, eller ikke planer om å spille så fryktelig lenge, er det et par spill jeg har hatt som vane å sette meg ned med: League of Legends og Overwatch.

I teorien er dette begge spill man kan spille på "farten". En runde med 5v5 på LoL, varer i ca. 30 minutter, mens en runde på competitive mode i Overwatch, varer i mellom 10-20 minutter. Men...alle som har vært borti disse spillene, vet at det teoretiske svært sjeldent korrelerer med det som utføres i praksis.

Følgende scenario skjer: Du bestemmer deg for å spille en runde. Du ender opp med å tape. Skal du virkelig gi deg etter et tap? Selvfølgelig ikke. Så taper du en gang til. Burde du gi deg? Kanskje, men du gjør det ikke. Deretter taper du for tredje gang og det begynner å koke litt i toppetasjen. Allikevel bestemmer du deg for å prøve en siste gang. Plutselig snur lykken og du vinner. Kanskje også en gang til. Dermed er du inne i "flytsonen" og ønsker å fortsette til du møter veggen igjen. Brått så har timene flydd forbi...

Tendenser som dette skjer ganske ofte. I min tid med disse spillene, kan jeg nesten ikke komme på én eneste gang jeg har sagt meg fornøyd etter en runde. Utenforstående lurer kanskje på hva som gjør disse spillene så fengslende, da de har et nokså begrenset og tidvis ensformig gameplay. League of Legends har én 5v5 bane du spiller på hver runde, mens Overwatch noen litt flere kart. Hver helt i hvert av spillene, har også rund 4-5 evner.
Konkurransebaserte spill som dette, er dog lagt opp slik for en grunn. Det er den beste og mest riktige måten å teste ferdigheter og fremgang på. Variasjon skapes også deretter. Forskjellige helter, ulike motspillere, annen taktisk eller strategisk fremgangsmåte, ulikt utfall, marginer osv. er med på å gjøre at stort sett hver runde føles annerledes enn den forrige.

Kort oppsummert: Spill som dette kan i teorien være noe å sette seg ned med om du bare vil spille en liten stund. Om du bør det, er en annen sak...

"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Tiden flyr da man har det gøy!^^
Kjenner meg igjen her, tho ikke i forbindelse med LoL eller OW. Men Youtube eller cosplayarbeid blir mine tidstyver, ikke overraskende vil jeg tro. :p
  • 0
Siterer Quinzel:
Kjenner meg igjen her, tho ikke i forbindelse med LoL eller OW. Men Youtube eller cosplayarbeid blir mine tidstyver, ikke overraskende vil jeg tro. :p


YouTube bruker jeg noe tid på også, men det er stort sett musikk som står på i bakgrunnen. Jeg pleier ikke å se så fryktelig mye på ting. Det blir som regel bare et par innslag fra noen YouTubere eller noe annet som ikke varer en halv dag.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Siterer Glorfindel:
YouTube bruker jeg noe tid på også, men det er stort sett musikk som står på i bakgrunnen.


Yeah, Youtube har jo all spillmusikk som nærmest eksisterer, så det er glorious sånn sett. Bruker kun youtube til musikk jeg tho, irriterer meg over begrenset utvalg på spotify.

Siterer Glorfindel:
Jeg pleier ikke å se så fryktelig mye på ting. Det blir som regel bare et par innslag fra noen YouTubere eller noe annet som ikke varer en halv dag.


Hver gang jeg bruker ps4'en så er jeg innom Youtube-appen, og der oser det av gode forslag til meg før jeg får søkt etter noe som helst. Så finner jeg enda et forslag igjen etter den videoen, også et på den etter der, ogsååå har det gått noen timer.
Kjenner meg igjen her! Er det spill jeg har det morsomt med, så kan det gå timesvis, men blir jeg litt irritert så tar det ikke lang tid før jeg avslutter og hopper over til noe annet. Går mye i film og serier for tiden, så det blir derfor ikke voldsomt mye spilling.
Damn, I'm good. Sideswipe, Transformers Revenge of the Fallen
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!