Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

I juli i fjor kunne jeg melde at jeg hadde begynt på et nytt retro-prosjekt. Til min store skam har jeg nemlig aldri spilt gjennom historiedelen av Halo-spillene, og flerspillerdelen har jeg vel knapt rørt siden jeg gikk på videregående (jeg tør nesten ikke si hvor mange år tilbake det er). Dermed gikk jeg i fjor sommer i gang med det jeg kalte Project Halo, som innebærer å spille gjennom samtlige Halo-spill (med unntak av Halo Wars) i originalversjoner for å bli kjent med dette science fiction-eposet.

Det hele begynte bra, og Halo: Combat Evolved og Halo 2 gikk ned på høykant relativt fort. Men med august og september tok jobben seg opp igjen, og med alt det nye og fantastiske som kom på spillfronten de siste månedene i 2016 var det mer enn nok å henge fingrene i om jeg ikke skulle fordype meg i ti år gamle spill. Så da ble det hele liggende.

I 2017 ser derimot ting lysere ut. En venn av meg ble gira da jeg fortalte om prosjektet og ville gjerne henge seg på, noe som nå betyr at vi spiller gjennom det hele i co-op. Som Halo-veteraner vet, er det tross alt slik Halo-spillene skal spilles gjennom.

Det er fortsatt mye nytt og bra som kommer ut i 2017 (mars har vært en heidundrande måned, et skuffende Mass Effect til tross), men løsningen er at vi setter av to timer i uka til Halo-spilling. To timer er ikke all verdens, og før man vet ordet av det er man gjennom det ene spillet etter det andre (Halo 3: ODST spilte vi gjennom på 3 timer og 45 minutter, noe som var skuffende kort for et bra spill). Status for Project Halo er dermed at vi nå sitter med Halo: Reach, og ser for oss å være ferdige med både Reach og Halo 4 før sommerferien kicker inn.

Så får vi se hva neste retro-bucketlist-spillprosjekt blir. Gears of War, kanskje?
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk agh burzumishi krimpatul
  • 0
Fett! Holder på med omtrent det samme med broren min om dagen. Går litt treigt når han skal driti seg ut og fått seg unger, men sånn er livet.

Føler at Halo: Combat Evolved er et av spillene fra barndommen min som holder seg klart best.
"Damn, sucker. I just got some. Look at me, Brad, I'm a man now, just like you. Except, I don't look like a faggot and talk all educated."
Siterer peterernoob:
Går litt treigt når han skal driti seg ut og fått seg unger, men sånn er livet.

Life finds a way, som de sier i Jurassic Park. Synes han burde tenkt litt mer på deg og spilløktene deres, men som du sier, sånn er livet.
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk agh burzumishi krimpatul

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!