Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

I går hadde jeg siste innlevering i faget Prototyping av Interaktive Medier ved Industriell Design på NTNU. Oppgaven var å gi en hverdagsting personlighet.

Jeg og gruppen min kastet en skrivemaskin fra 30-tallet, en chatbotalgoritme fra 60-tallet, én Arduino og 30 pneumatiske stempel i en gryte og rørte rundt i tre måneder. Ut kom GhostWriter, skrivemaskinen du kan prate med.

Det er mye mekanikk og programlogikk som spiller på lag her. Mest fornøyd er jeg med systemet vårt som lot oss kontrollere 30 mekaniske taster ved hjelp av én steppermotor og kun fire reguleringsventiler. Alternativet hadde vært tretti reguleringsventiler, én til hvert stempel, men det hadde blitt dyrt og ikke i nærheten like sexy.

Se den ett minutt lange demonstrasjonsfilmen her: GhostWriter
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Ikke dumt!

Ikke hatt veldig mye med embedded systems å gjøre, men hadde et halvt år med Arduino Uno.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
Bare vent til Turing kommer og knekker de hemmelige kodene deres
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
Siterer remote:
Bare vent til Turing kommer og knekker de hemmelige kodene deres

Eller verre: Det tikker inn en melding om å ekspedere Peggy Carter...

Lagt til 2015-05-12 16:23:
Siterer sonic og link:
Ikke hatt veldig mye med embedded systems å gjøre, men hadde et halvt år med Arduino Uno.

Drev å rotet i en container utenfor borettslaget på jakt etter printere med steppermotorer. Der lå det en Arduino Uno oppå et kjøleskap. Og den virket. Så... det var den historien
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Så filmen, veldig kult!
Takk for det. Reddigert'n sjæl... Men du snakket kanskje om selve skrivemaskinen, ikke filmen? Uansett, hyggelig å høre
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Siterer Joelspeanuts:
Takk for det. Reddigert'n sjæl... Men du snakket kanskje om selve skrivemaskinen, ikke filmen? Uansett, hyggelig å høre

Tenkte begge deler Filmen er kjempebra!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!