Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Technomusikk


Siterer KlM:
Noen som veit hvilken sjanger Crystal Method og Overseer ligger i?

overseer : http://www.youtube.com/watch?v=kzKzPLL6upU&feature
=rela

ted

CT
http://www.youtube.com/watch?v=sxku0EpqzKI&feature
=rela

ted


Hmm, begge er en underkategori av elektronika.. Kanskje med litt innblanding av r&b og rock. Er ganske usikker.

Siterer KlM:
Citerer Sithlord:Techno er ikke bra musikk. Techno er bråk...


fordommer er en uvane...


Jepp.
It's 4.30 in the morning, it's always 4.30 in the morning.
  • 0
Jeg har hørt veldig mye techno. Hørte på det på omtrent hele ungdomskolen. Nå hater jeg det. Vet ikke hvorfor, men jeg klarer bare ikke og like der lenger.
Yet another quest to defeat an evil pig and obtain triangular cheese
  • 0
Techno er bare samplet musikk og en pipete kjerring i bakgrunnen som nynner på noe
"get poor die tryin"
  • 0
Jeg liker virkelig ikke Techno. Jeg synes bare ikke det er bra å høre på. Synes det blir alt for fort kjedelig.
If you are afraid of dying, please stay away from me :)
  • 0
  • KlM
  • KlM
Siterer hack shack:
Techno er bare samplet musikk og en pipete kjerring i bakgrunnen som nynner på no


Det er trance. trance SUGER.

Stort sett alle artister med bokstavene "DJ" forran seg skal man holde seg unna...
Jeg er nå ganske dum nå jeg da
  • 0
Siterer KlM:
Citerer hack shack:Techno er bare samplet musikk og en pipete kjerring i bakgrunnen som nynner på no

Det er trance. trance SUGER.

Stort sett alle artister med bokstavene "DJ" forran seg skal man holde seg unna...


Hehe, jepp.. Jeg har selv laget noe techno Fikk 5+ på en technosang jeg lagde til et musikkprosjekt en gang.
It's 4.30 in the morning, it's always 4.30 in the morning.
  • 0
Øh...ok...
En tråd om techno og så hater tråd skaperen techno?
En liten logisk brist?

Jaja, jeg bryr meg ikke om techno selv så jeg peller meg bort!
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Hmm har aldri likt techno da det foregår i en alt for høy beat for min smak(160+).
Men digger trance, har alltid gjort, vill alltid gjøre.
"Lemmy is the only dude who can be a viking, a cowboy, a biker, a pirate, a bassist, a guitarist, and singer at the same time"
  • 0
Siterer EMPYREAN:
Hmm har aldri likt techno da det foregår i en alt for høy beat for min smak(160+).
Men digger trance, har alltid gjort, vill alltid gjøre.


Trance har da til vanlig høyere beat en techno.. Eller, hva mener du? Hvis du mener tempoet, så pleier det ikke å ligge på 160+, ihvertfall ikke som jeg har sett/hørt... Det ligger på rundt 140.
It's 4.30 in the morning, it's always 4.30 in the morning.
  • 0
ja jeg mener tempoet.
trance er 140, techtrance er 150, techno er 160. tror rave ligger høyere enn techno men er usikker på akkurat det feltet.
"Lemmy is the only dude who can be a viking, a cowboy, a biker, a pirate, a bassist, a guitarist, and singer at the same time"
  • 0
Hm, alle sangene jeg har laget i går i 140, og da var det meninga å lage trance og.. Det er jo andre faktorer som spiller inn også da, ikke bare tempoet, men det er glidende overganger mellom de sjangrene der..
It's 4.30 in the morning, it's always 4.30 in the morning.
  • 0
joa,
det som skiller Trance fra Techno bortsett fra beaten er IMO, att trance bruker lange, elektronica riff som gjerne går igjennom hele låten og som av og til demper bassen, som den dominerende parten mens techno bruker psykedeliske korte riff i symbiose med bassen for og fremheve tempoet og bassen.
derimot techtrance er en blanding at det nevnte ovenfor så er enig i att disse sjangrene har en gliden overgang noe som gjør det litt vanskelig for de som ikke har hørt på disse musikkstilene så mye og gjennkjenne hvilke låter som går under hva.
"Lemmy is the only dude who can be a viking, a cowboy, a biker, a pirate, a bassist, a guitarist, and singer at the same time"
  • 0
Siterer assios:
Det at folk sier at techno ikke kan kalles musikk, og at det er veldig enkelt å lage det ved å bare mikse i sammen noen lyder, uten å ha vært borti et slikt program noen gang, viser hvor lite kunnskap de har om musikk generelt.

Mulig, men det forandrer ikke det faktum at det ikke engang krever en tredjedels arbeid som det å lage f.eks. en Heavy Metal-låt.

Siterer assios:
WTF?! Techno og trance er to forskjellige udnerkategorier av "elektronisk musikk", så hvordan kan du si at techno tipper OVER til trance?
Det blir som å si at rock tipper over til pop! Det er to forskjellige sjangerer; enten er det trance, eller så er det techno, du kan ikke si at noe tipper over til det andre, for da ER det det andre.
Du kan med andre ord sammenligne utsagnet ditt med "Det største problemet med rock er at det har tippet over til pop."


Jeg kan fint høre forskjellen på Techno og Trance. Techno er hjernevask, mens Trance bare er irriterende.

Elektronika kan jeg godt tåle HVIS det er laget på en god måte, slik som f.eks. Daft Punk gjør. Klart det er noen låter jeg gjerne kunne ha tatt kvelertak på Daft Punk for, men de har noe bra.

Lagt til 2008-06-11 14:22:
Siterer KlM:
Stort sett alle artister med bokstavene "DJ" forran seg skal man holde seg unna...

Det jeg skammer meg over er at faren til bestekompisen min er en sånn "DJ"-fyr.
Heldigvis har ikke det smittet over på kompisen min.
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
  • KlM
  • KlM
Siterer Ikki-kun:
Mulig, men det forandrer ikke det faktum at det ikke engang krever en tredjedels arbeid som det å lage f.eks. en Heavy Metal-låt


Feil, hvis du noen gang har faktisk prøvd å lage en seriøs techno sang så skjønner du at det legges mye arbeid i det. Jeg har spilt i band og prøvd å lage techno sanger. Faktisk er det mye lettere å lage en metal sang enn det er å lage en technolåt. Når man er i band jamer man sammen og melodiene kommer ofte automatisk og naturlig av seg selv, grunnet sinnstillingen man er i når man spiller i et band.

Når man er alene om å lange en techno sang er det vanskeligere å komme videre når man først har funnet på et godt riff siden man ikke har 4 andre personer som bidrar eller er i en spesiel sinnstilling som man ofte er i når man spiller i et band.

Det finnes DJ'er som bare sampler noen melodier og legger til en bassbeat, men det finnes slike innen metal også.

Ikke døm en sjanger du ikke vet noe om.

Dessuten er techno en veldig bred sjanger, ikke alt er dunk dunk musikk.


Metallhuer er de mest ignorante personene jeg veit om når det kommer til musikk.
Husk også at det er mange som synes metal bare er bråk.
Jeg er nå ganske dum nå jeg da
  • 0
Techno har aldri vært min greie. Det fungerer ikke en gang på fester. Jeg blir bare mer iritert av å høre på det med alkohol i blodet.
  • 0
  • KlM
  • KlM
Jumpstyle er en smaksak, jeg synes det ser latterlig ut.
Jeg er nå ganske dum nå jeg da
  • 0
Personlig, mener jeg techno er no forferdelig søl, og ikke musikk i det hele tatt. det har det ihvertfall BLITT. jeg kan dog si at jeg liker OPPHAVET til techno, nemlig robot-popen, fra midten av 70-tallet, og ikke minst avant-garde electro-rock fra 80-tallet. denne musikken ble spilt live med instrumenter, som synth og merklige alternative trommer, samt ofte verktøy, som drill, slegge og vinkelsliper, var denne typen musikk ganske kult.

moderne techno(trance suger dog hårete manneballer.

her er noen eksempler på de første inspirasjonskildene til techno, desverre bare på spotify, da det er for sært til at jeg finner noe på youtube...

Kraftwerk - Radioaktivitat
Denna låta får det til å kicke deilig i huet. minimalistisk, merklig, og med en direkte merklig tekst, som i motsetning til dagens techno ikke handler om hverken sex eller noe annet tull(etter hva jeg forstår med mine litt tynne tysk-kunnskaper).

http://open.spotify.com/track/3acq1RmkEu2ZHBmHjEZgN9

Holy Toy - Lada Vada
Merklig, Norsk-Polsk Dada-Electronica. synthkompet i bakgrunnen kan likne litt på bakgrunnsmusikken i Tetris...

http://open.spotify.com/track/7uxqW7Q98HXAuGlkTysTmn

Einstürzende Neubauten - Stahversion
Om de to overnevnte låtene er merklige, er detta her galskap på et nivå som får den orginale Alice in Wonderland boka til å framstå som dagens næringsliv. bruker de i det hele tatt instrumenter? hva faen for slags mennesker HØRER på detta her? HVA FAEN GJORDE SKIVA I PLATESAMLINGA MI!?
anyways, det får det til å suse deilig i huet på meg, så det funker.

http://open.spotify.com/track/7LvOlLYT5RSbqSb39O3H55
an eye for an eye would make the whole world go blind. a tooth for a tooth would make the whole world starve.
  • 0
Kraftwerk er ikke techno, dog enig i at det er en av inspirasjonene til dagens techno. Lær dere sjangre folkens, techno er og veldig vidt, det finnes utrolig mange subsjangre innen hver sjanger under EDM. Men når dere tenker på Techno som den dunkemusikken (basshunter) osv så er det ikke mye talent, men man det er og ofte man ikke hører hvor mye talent som ligger bak en sjanger man ikke har interesse av, så det blir for drøyt å si at all techno er hjernedødt bare fordi man ikke fatter interesse for sjangeren.
fargen på denne teksten matcher bildet mitt
  • 0
Siterer KlM:
Feil, hvis du noen gang har faktisk prøvd å lage en seriøs techno sang så skjønner du at det legges mye arbeid i det. Jeg har spilt i band og prøvd å lage techno sanger. Faktisk er det mye lettere å lage en metal sang enn det er å lage en technolåt. Når man er i band jamer man sammen og melodiene kommer ofte automatisk og naturlig av seg selv, grunnet sinnstillingen man er i når man spiller i et band.

Når man er alene om å lange en techno sang er det vanskeligere å komme videre når man først har funnet på et godt riff siden man ikke har 4 andre personer som bidrar eller er i en spesiel sinnstilling som man ofte er i når man spiller i et band.


Jeg har faktisk prøvd å lage en technolåt.
Og ja, det er ikke særlig lett. Men det er fortsatt vanskeligere å lage en BRA metal-låt.
En mediocre metal-låt, kanskje ikke, men en BRA en, er veldig vanskelig.

Siterer KlM:
Dessuten er techno en veldig bred sjanger, ikke alt er dunk dunk musikk.

Show me. Og ikke en sang som går under elektronika.
Elektronika og Techno er to forskjellige ting.
En av mine favorittsanger er av eletronisk musikk.
Er ikke HELT sikker på hvilken type elektronisk, eller om det heller bare skal klassifiseres som synth, men oh well.
http://www.youtube.com/watch?v=R8kiEfdZlBM

Siterer KlM:
Metallhuer er de mest ignorante personene jeg veit om når det kommer til musikk.

Meaning?
De fleste metalheads hører på mye forskjellig musikk de også.
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Siterer Ikki-kun:
Er ikke HELT sikker på hvilken type elektronisk, eller om det heller bare skal klassifiseres som synth, men oh well.
http://www.youtube.com/watch?v=R8kiEfdZlBM


Akkruat den sangen går under ambient eller chillout.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer KlM:
Jumpstyle er en smaksak, jeg synes det ser latterlig ut.


Jeg hører selv på veldig mye metal og veldig lite techno, men jumpstyle ser seriøst mye bedre ut enn f.eks. moshing som er vanlig på metalkonserter.
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
Nå er jo ikke moshing noe som skal se bra ut, da.
Man mosher for opplevelsen, ikke for å se stilig ut.
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Siterer bendik920:
Kraftwerk er ikke techno


veit jeg da. sa jo det. det er robot-pop, som eksisterte lenge før techno, og har mange KLARE likhetstrekk, som hvordan frekvensene er bygd opp, monoton basstromme etc. de andre låtene jeg nevner er heller ikke techno, men er en del av sjangere techno etterhvert har latt seg inspirere av...
an eye for an eye would make the whole world go blind. a tooth for a tooth would make the whole world starve.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!