Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Star Wars ~ Offisiell tråd ~


Siterer A to the H:
Veldig mye.
Siterer The Cookiemonster:
En del.


Tydeligvis!

Men dere var fornøyde med Rogue One, eller?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer Crazy Kraken:
Men dere var fornøyde med Rogue One, eller?


Yup, bra film. Mer original enn episode 7 i det minste.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Men dere var fornøyde med Rogue One, eller?

Til og med brodern som "hater" Star Wars likte den... Just sayin'
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Men dere var fornøyde med Rogue One, eller?

Ja, jeg syns å den var veldig bra. Til og med far ble overrasket og likte den. Mor syns den var sirka like god som ep vii da
  • 0
Jeg storkoste meg med den
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Hvordan rangerer dere Star Wars?

Filmene som er bra;

1. Empire
2. Hope
3. Jedi
4. Awakens

Filmene som er middelmådige;

5. Rogue One

Filmene som er søppel;

De trenger vi ikke rangere.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
Hvordan rangerer dere Star Wars?

Jeg syns vi må ta med iii. Og jeg er ikke enig i at rogue one er middelmådig...
men så er vel jeg genrellet sett glad i det meste av star wars og er sikkert kjempe kontroversiell i de flest av mine meninger...
tror jeg skal holde meg unna en direkte rangering , må se rogue one igjen , altfor lenge siden jeg har sett hele jedi og hope . I tillegg skal jeg prøve engang å ha et mini maraton i det minste

Men, dog jeg
1) empire
2) awakens (tror jeg som kraken sier varier litt avhengig av viii)
3) tror faktisk jeg kjører kontroversiell og tar rogue one ( men for all del , det kan plassere seg over awakens etter hvert)
4)iii
5 hope
6 jedi
7clones
8 phantom

Både 4-6 altså hope, jedi og iii må jeg se engang til, alt for lenge siden, kan være nostalgi osv.

Selv syns jeg at folk får ta med i og ii hvis de vil for selv om de er søppel for deg , betyr det ikke at de er søppel for andre, jeg derimot syns de siste 30 min av ii er fremdels bra og kanskje starten.
1. Empire
2. Hope
3. Rogue One
4. Awakens
5. Jedi
6. Sith
7. Phantom
8. Clones.

Easypeasy. Return of the Jedi er en skikkelig oppskrytt barnefilm, hvor Lucas virkelig begynte å miste grepet på realiteten.
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
Siterer A to the H:
7. Phantom
8. Clones.

Spørsmål hva gjør det til at du fortrekker phantom over clones? noe spesifikt? jeg liker enkelig ingen, men jeg fortrekker clones pga de siste 30 min...
Darth Maul kanskje?
Siterer Eirik Hyldbakk Furu:
Darth Maul kanskje?

ok den er fair Tar den, hadde vel også tatt pod race.
  • 0
Siterer Xtord:
Spørsmål hva gjør det til at du fortrekker phantom over clones? noe spesifikt? jeg liker enkelig ingen, men jeg fortrekker clones pga de siste 30 min...


Siterer Eirik Hyldbakk Furu:
Darth Maul kanskje?


Eirik svarer litt på det, men jeg har skrevet om det lenger opp. Phantom er egentlig ikke så jækla dårlig, men den ble slaktet, siden folk ventet så lenge mellom VI og I, og ble meget skuffet. Toeren gjør Padme om til en damsel in distress, som er en jævla skam, siden i Phantom var hun pretty awesome. I toeren er dialogen mellom Anakin og Padme faktisk så jævlig at jeg vurderte å avskaffe ørene mine. De snakker om sand i ræva, kjærlighet og sånn piss. I tillegg er selve filmen veldig kjedelig og mangler en dyp storyline som går som en rød tråd i gjennom filmen. For å være ærlig, så kategoriserer jeg Phantom som en 7/10-film og Clones som en 5/10. Jeg synes den er usedvanlig svak.
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
Siterer A to the H:
Eirik svarer litt på det, men jeg har skrevet om det lenger opp. Phantom er egentlig ikke så jækla dårlig, men den ble slaktet, siden folk ventet så lenge mellom VI og I, og ble meget skuffet. Toeren gjør Padme om til en damsel in distress, som er en jævla skam, siden i Phantom var hun pretty awesome. I toeren er dialogen mellom Anakin og Padme faktisk så jævlig at jeg vurderte å avskaffe ørene mine. De snakker om sand i ræva, kjærlighet og sånn piss. I tillegg er selve filmen veldig kjedelig og mangler en dyp storyline som går som en rød tråd i gjennom filmen. For å være ærlig, så kategoriserer jeg Phantom som en 7/10-film og Clones som en 5/10. Jeg synes den er usedvanlig svak.


fair enough begge er vel for meg mer rundt 6/10 hvis jeg skulle prøvd å rate de. Men, ja poeng tatt. Er vel enig at padme er mer damsel in distress i toern. Litt rart får hun er ganske greit i animasjonen å syns jeg. Men, ja den kjærlighets historien er helt for jevlig , men så har du jar jar binks i eneren som jeg misser mer og mer sans får Men , det har sikkert mye å si at man måtte vente så mye mellom vi og i.
  • 0
1. Awakens
2. Sith
3. Empire
4. Rogue One
5. Phantom
6. Hope
7. Clones
8. Jedi

Yes, bitches.
The D' is silent.
Siterer Finalfantasyfrelst:
1. Awakens
2. Sith
3. Empire
4. Rogue One
5. Phantom
6. Hope
7. Clones
8. Jedi

Yes, bitches.


Haha... vel det er godt å vite at det er noen andre som tørr å være kontroversiell her eller ha litt utenom vanlig meninger... følte meg nesten alene der...
Det blir stadig vanskeligere å lage en slik liste syns jeg. For det første vil nok mitt inntrykk av Episode 7 avhenge endel av hvordan episode 8 blir, og Rogue One har jeg foreløpig bare sett en gang.

1. A New Hope
2. The Empire Strikes Back
3. Rogue One
4. Return of the Jedi
5. Revenge of the Sith
6. The Force Awakens
7. The Phantom Menace
8. Attack of the Clones
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • Los
  • Los
1. Empire
2. A New Hope
3. Force Awakens
4. Jedi
5. Rouge One

Og flere Star Wars filmer er det ikke i min bok.. Jeg har også bare sett Rouge One en gang, så den kan nok bevege seg oppover når jeg får se den igjen
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Det blir stadig vanskeligere å lage en slik liste syns jeg. For det første vil nok mitt inntrykk av Episode 7 avhenge endel av hvordan episode 8 blir, og Rogue One har jeg foreløpig bare sett en gang.

1. A New Hope
2. The Empire Strikes Back


Helt enig 7 varier å litt av 8 faktisk.

En grunn til du har new hope over empire? Var nytt og spennende?
  • 0
Siterer Xtord:
En grunn til du har new hope over empire?


Jeg er ikke helt sikker faktisk. Begge filmene er ekstremt gode i mine øyne og jeg har vanskeligheter for å velge mellom dem. Da jeg var liten og hadde sett ep. 4-6 (men før 1ern kom ut) så var ep. 6 min favoritt og 4 den jeg likte minst fordi jeg syns det var treig og kjedelig. Som ungdom syns jeg 5 var best, men nå syns jeg 4 er best. Det kan ha noe med at den står så godt alene. Dialogen og karakterene er fantastiske (personlig syns jeg Tarkin er en ekstremt undervurdert skurk) og jeg er så imponert over hva de fikk til med tanke på hva slags budsjett de hadde osv. I tillegg har jeg fått mye mer glede fra filmen etter at jeg så "Despecialized edition", (en fan cut) som tar bort alt tullet som de la til i de senere utgavene av filmen, slik at den er så lik den originale kino utgaven som overhodet mulig. Despecialized edition is the way to go, mener nå jeg!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer Crazy Kraken:
Da jeg var liten og hadde sett ep. 4-6 (men før 1ern kom ut) så var ep. 6 min favoritt og 4 den jeg likte minst fordi jeg syns det var treig og kjedelig. Som ungdom syns jeg 5 var best, men nå syns jeg 4 er best. Det kan ha noe med at den står så godt alene.

kult. det er ikke ofte jeg ser folk eller snakker med folk som startet med 4-6 , mor hadde de på vhs, så når kameraten min snakket om star wars åpningen så snakket de om phantom menace og jeg iv. Det er vel jeg er litt nå at den er litt treig og kjedelig, men så er det et par år siden jeg så hele , så jeg kan også endre mening der, men tror ikke jeg klarer å plasser den over v, men høyere på lista ja antakligvis. Men, jeg ser hva du mener at iv står veldig bra alene. For det er vel enkelig veldig få tråder som er igjen på slutten av iv...

Siterer Crazy Kraken:
dialogen og karakterene er fantastiske (personlig syns jeg Tarkin er en ekstremt undervurdert skurk) og jeg er så imponert over hva de fikk til med tanke på hva slags budsjett de hadde osv. I tillegg har jeg fått mye mer glede fra filmen etter at jeg så "Despecialized edition"

Skjønner hva du mener med Tarkin og dialogen og karakterene , jeg føler jeg igjen må få sett den engang til kanskje jeg blir enig at Tarkin faktisk er en ganske bra skurk. Ja, det er sant at det imponernde hva de fikk til med budsjettet. Har ikke sett despeciallized edition eller hørt om den, kanskje jeg burde gjøre det, men det er altså den samme versjon som kino utgaven og de versjonene som gikk engang tiden på tv?
Respekter den forklaringen der , god forklaring , hadde godt med på at den var ny og jeg faktisk ,takk for forklaringen ,er bare ikke så ofte jeg ser disse dagene iv over v Som oftest er det motsatt
  • 0
1. Empire Strikes Back
2. Revenge of the Sith
3. A New Hope
4. Rogue One
5. Return of the Jedi
6. The Force Awakens
7. Attack of the Clones
8. Phantom Menace

Tett mellom de to siste der, men AotC kommer såvidt foran fordi det skjer mer i den filmen kontra i Menace, hvor all dialogen på Tatooine kan få meg til å sovne. Dialogen i AotC kan tidvis få meg til å ville slå hodet i veggen, men igjen, skjer ting her og der.

Siterer Finalfantasyfrelst:
1. Awakens


Noe fascinerende å sette opp en glorifisert remake som den beste av de. Er ikke en dårlig film, men den er ca. like kreativ som din gjennomsnittlige unge som leker at han er en av hovedkarakterene.

Men skuespillerne var ikke så verst da, så det er håp for de neste filmene.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Siterer Finalfantasyfrelst:1. Awakens

Noe fascinerende å sette opp en glorifisert remake som den beste av de. Er ikke en dårlig film, men den er ca. like kreativ som din gjennomsnittlige unge som leker at han er en av hovedkarakterene.

Men skuespillerne var ikke så verst da, så det er håp for de neste filmene.


Sier ikke noe på at den ikke er lik hope, men syntes den er en mye bedre versjon av hope. Og syntes rollegalleriet er den beste i serien, Kylo Ren er en ganske spennende skurk også. Gleder meg til å se hvor veien hans går videre, skjønner ikke all hatet han får.

Liker Awakens best mest pga rollegalleriet og de flotte scenene i filmen. Historien virker også til å bygge opp til noe stort, og filmen hadde den sykeste cliffhangeren. Min favoritt uten tvil.
The D' is silent.
Siterer Finalfantasyfrelst:
Sier ikke noe på at den ikke er lik hope, men syntes den er en mye bedre versjon av hope.


For all del, men jeg følte liksom at jeg hadde sett filmen før. Ble alt for likt.

Siterer Finalfantasyfrelst:
Og syntes rollegalleriet er den beste i serien, Kylo Ren er en ganske spennende skurk også. Gleder meg til å se hvor veien hans går videre, skjønner ikke all hatet han får.


Er vel mest fordi han fremstår litt som en sutrete drittunge (hei, Anakin), og litt fordi folk er sure fordi han drepte Han Solo. Sistnevnte blir naturligvis for dumt å klandre skuespilleren for, men det blir til at man forbinder han med at en av favorittene ble drept. I tillegg fremstod han forferdelig dårlig i den avsluttende duellen, så ut som om han aldri hadde trent med et sverd før. Greit at han var skadet, men da skulle man tro at det var styrken som røk litt, her var det teknikken fremst av alt som var utrolig sloppy.

Siterer Finalfantasyfrelst:
Liker Awakens best mest pga rollegalleriet og de flotte scenene i filmen. Historien virker også til å bygge opp til noe stort, og filmen hadde den sykeste cliffhangeren. Min favoritt uten tvil.


Helt enig i at det er potensiale der. Likte jevnt over det skuespillerne leverte.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
Gleder meg til å se karakterutviklingen i Episode 8
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!