LIVE
HQ
logo hd live | Pepper Grinder
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Norsk
      Nyeste
      Atrás

      Film og Musikk

      Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

      Star Wars ~ Offisiell tråd ~


      Siterer Glorfindel:
      Tror en del har limt fast nostalgibrillene når de vurderer I-III. Jeg for min del har aldri hatt noe særlig problem med dem. Synes de tidvis er mer underholdende enn IV-VI også. Duellene er i hvert fall som natt og dag.


      Er absolutt sant, og det er spesielt III som har fått mest ufortjent kritikk. Men å si at det er kun nostalgibriller som forårsaker det, blir helt feil i mine øyne. I og II har store feil ved seg, som er helt korrekt å peke ut, spesielt når filmserien er så høyt verdsatt som den er.
      AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
      Siterer A to the H:
      Men å si at det er kun nostalgibriller som forårsaker det, blir helt feil i mine øyne.


      Sa da aldri at det kun var det heller.
      "But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
      • 0
      Siterer Glorfindel:
      Sa da aldri at det kun var det heller.


      Kinda implying it tho, m8.
      AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
      Siterer A to the H:
      Er absolutt sant, og det er spesielt III som har fått mest ufortjent kritikk. Men å si at det er kun nostalgibriller som forårsaker det, blir helt feil i mine øyne. I og II har store feil ved seg, som er helt korrekt å peke ut, spesielt når filmserien er så høyt verdsatt som den er.

      Så faktisk prequels før jeg så originalene ordentlig så jeg har ikke noen massiv følelse av hat for de men som du sier er det en del ting som skurrer:

      *Det at de må trøkke inn referanser til originalene hele tiden
      *Skuespillet som f.eks. Anakin (usikker på om jeg misliker ung eller voksen mest), dog Ewan McGregor gjør en veldig god jobb imo.
      *Jar-Jar
      *Ganske løs "story", kunne trengt et strammere narrativ.
      og diverse annet, lenge siden jeg har sett noen av de.

      Har dog hørt noen si at kampene i prequels er "urealistiske" og at kampene i originalene er slik ordentlig fekting er
      Når man se Guinness veive rundt med sabelen sin og til og med gjøre piruetter som han bruker 2-3 sekunder på gjennomføre så ville jeg ikke akkurat kalt det realistisk.
      Veni, Vidi, Dormivi
      • 0
      Slenger meg på Episode 3 appreciation-train. Bra film. Holder den over 4, faktisk.

      Ellers så er det ikke absolutt alt som er grusomt med 1 og 2 heller, de lider mest av corny dialog, for mye Jar-Jar, og at det går veldig lenge uten at noe egentlig skjer i eneren.
                                                          • Veni, Vidi, Cessi •
      • 0
      Ep. III is reeeeeally good!
      The D' is silent.
      Siterer Lt Mactawish:
      *Skuespillet som f.eks. Anakin


      Han som spilte Anakin i eneren var bare grusom, men han blir ikke akkurat hjulpet av dialogen han må forsøke å komme med. Noe usikker på om noen kunne klart den "Are you an angel?"-greia med æren i behold.

      Christensen var ganske håpløs i 2, virket ikke helt klar for rollen, men igjen, elendig dialog til tider. Kunne dog forsøkt å være litt mindre sutrete.

      Siterer Lt Mactawish:
      dog Ewan McGregor gjør en veldig god jobb imo.


      Slenger på Ian McDiarmid der. Digger måten han portretterer Palpatine.

      Siterer Lt Mactawish:
      Har dog hørt noen si at kampene i prequels er "urealistiske" og at kampene i originalene er slik ordentlig fekting er
      Når man se Guinness veive rundt med sabelen sin og til og med gjøre piruetter som han bruker 2-3 sekunder på gjennomføre så ville jeg ikke akkurat kalt det realistisk.


      Da bør folk ha i bakhodet at det ikke skal ligne på fekting. Foruten delen de holder i så skal den vel være tilnærmet vektløs, og da blir det naturlig at tempoet går opp. Ellers så sutrer folk over at de ikke går for "killing blows" med hvert eneste slag, og da faller nok en gang argumentet de kommer med om fekting sammen, for man ville ikke gjort det der heller, med mindre man har veldig lyst til å bli stukket ihjel.

      Greit, delen i episode 3 hvor de gikk fullstendig rave-party var litt unødvendig, men foruten det har jeg ingen store klager om de duellene. Mye bedre enn det originalene presenterte. Håper de plukker opp tempoet litt i 8 også, duellen i 7 var av naturlige årsaker litt treg og teknisk rotete.

      Guinness ser forøvrig enda dårligere ut når man har i bakhodet at Christopher Lee var 82-83 i episode 3, og ganske klart kom unna begge duellene han hadde i filmene med æren i behold, og faktisk så bra ut. Ser yngre ut enn Guinness gjorde i en alder av 63, hah.
                                                          • Veni, Vidi, Cessi •
      Siterer The Cookiemonster:
      Slenger på Ian McDiarmid der. Digger måten han portretterer Palpatine.


      DO IT.jpg
      https://www.youtube.com/watch?v=vU54c3YDyak


      Siterer Lt Mactawish:
      *Skuespillet som f.eks. Anakin (usikker på om jeg misliker ung eller voksen mest),


      Han er altså så svak i toeren. Han er anstrengt, sutrete og altfor slitsomt hothead.

      Siterer Lt Mactawish:
      dog Ewan McGregor gjør en veldig god jobb imo.


      Yes, men hans dialog er også tam. Manusforfatterne har ikke latt skuespillerne få mye spillerom.

      Siterer The Cookiemonster:
      Christensen var ganske håpløs i 2, virket ikke helt klar for rollen, men igjen, elendig dialog til tider. Kunne dog forsøkt å være litt mindre sutrete.


      Huffameg.
      AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
      • 0
      Siterer The Cookiemonster:
      Ellers så sutrer folk over at de ikke går for "killing blows" med hvert eneste slag,

      Tjaa, ikke med rette i så fall. Så vidt jeg husker driver de bare å veiver rundt. Fyren som spiller Vader var var visstnok ganske belemret med drakten og Guinness var gammel så det ser til tider helt latterlig ut.
      Veni, Vidi, Dormivi
      • 0
      Siterer A to the H:
      DO IT.


      https://www.youtube.com/watch?v=xi_3v-FpKFg

      Gooooooood

      Siterer A to the H:
      Huffameg.


      https://www.youtube.com/watch?v=ICSNhMSaVgk
                                                          • Veni, Vidi, Cessi •
      • 0
      Siterer Lt Mactawish:
      Tjaa, ikke med rette i så fall. Så vidt jeg husker driver de bare å veiver rundt. Fyren som spiller Vader var var visstnok ganske belemret med drakten og Guinness var gammel så det ser til tider helt latterlig ut.


      Men det er litt av sjarmen... Okei da, er litt nostalgi involvert allikevel.

      Lagt til 2017-01-05 18:55:
      Siterer The Cookiemonster:
      https://www.youtube.com/watch?v=ICSNhMSaVgk

      Sand goes everywhere


      MMMM, YESSS. Er spesielt den jeg tenker på ja. Det er helt utrolig at en så spennende filmserie tar seg tiden til denne dustedialogen.....
      AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
      Siterer Lt Mactawish:
      Fyren som spiller Vader var var visstnok ganske belemret med drakten og Guinness var gammel så det ser til tider helt latterlig ut.


      For all del, men du ser at de ikke har fått noen trening, for de aller fleste kunne gjort det bedre. Det går tregt som møkka, og ser uprofesjonelt ut.

      Lagt til 2017-01-05 18:59:
      Siterer A to the H:
      MMMM, YESSS. Er spesielt den jeg tenker på ja. Det er helt utrolig at en så spennende filmserie tar seg tiden til denne dustedialogen.....


      Prøver du å fortelle meg at det der ikke er tidenes beste sjekkereplikk?
                                                          • Veni, Vidi, Cessi •
      Siterer The Cookiemonster:
      Prøver du å fortelle meg at det der ikke er tidenes beste sjekkereplikk?


      Okey da. Det er ganske smart for å lure Portman ut av badebuksene...
      AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
      • 0
      Siterer A to the H:
      Okey da. Det er ganske smart for å lure Portman ut av badebuksene...


      Tror George Lucas bør begynne å skrive mer romanse, kanskje prøve seg innen erotikk eller noe. Virker som om han er knallgod på det.
                                                          • Veni, Vidi, Cessi •
      • 0
      Siterer The Cookiemonster:
      Tror George Lucas bør begynne å skrive mer romanse, kanskje prøve seg innen erotikk eller noe. Virker som om han er knallgod på det.
      ¨

      Arbeidstittelen burde hete: ''Sand. Sand everywhere"
      AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
      • 0
      Siterer A to the H:
      Arbeidstittelen burde hete: ''Sand. Sand everywhere"


      Sand og incest som hovedfokus, selvfølgelig. Raringen har jo gravd i det også tidligere.
                                                          • Veni, Vidi, Cessi •
      Siterer The Cookiemonster:
      Sand og incest som hovedfokus, selvfølgelig. Raringen har jo gravd i det også tidligere.


      mmmm, mums. Slavebikini er også viktig.
      AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
      • 0
      Siterer A to the H:
      mmmm, mums. Slavebikini er også viktig.


      Ene karakteren må ha tentakler.
                                                          • Veni, Vidi, Cessi •
      • 0
      Siterer The Cookiemonster:
      Ene karakteren må ha tentakler.


      BDSM og, pls.
      AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
      • 0
      Siterer A to the H:
      BDSM og, pls.


      BDSM, incest og tentakler. Perfekt.
                                                          • Veni, Vidi, Cessi •
      • 0
      Siterer The Cookiemonster:
      BDSM, incest og tentakler. Perfekt.


      Sounds like a good Friday night to me
      AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
      • 0
      Siterer A to the H:
      Sounds like a good Friday night to me


      Fifty Shades of Sand.
                                                          • Veni, Vidi, Cessi •
      • 0
      Siterer The Cookiemonster:
      Fifty Shades of Sand.


      ... ehm, hva gikk jeg glipp av her nå?
      "Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
      Siterer Crazy Kraken:
      ... ehm, hva gikk jeg glipp av her nå?


      Veldig mye.
      AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
      • 0
      Siterer Crazy Kraken:
      ... ehm, hva gikk jeg glipp av her nå?


      En del.
                                                          • Veni, Vidi, Cessi •
      • 0

      For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!