Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


Solan og Ludvig - Jul i Flåklypa

Så den med 3. klasse på fredag. Ganske artig film, men den har lite å stille opp med mot legendariske Flåklypa Grand Prix.

Oz the Great and Powerful

Skrev en oppgave om The Wonderful Wizard of Oz (boka) i fjor, så da fikk jeg litt lyst til å se denne. Visuelt slående, hvor fantasi og farger løper løpsk. Ellers grei underholdning, på tross av noen trege partier og et par tvilsomme skuespillprestasjoner. Vet ikke helt hva James Franco holder på med i denne filmen.

Kult med en del referanser til originalverket og filmen. Selv om denne er flere steinkast unna kvaliteten den innehar.

Forrest Gump

Klassiker. En av tidenes beste. Lætt.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Har i løpet av de siste uken fått sett

Rise of the planet of the apes , meget god første film i det som har i senere tid blitt ansett som en av de beste film trilogien, god film, med en god handling, god action , greie skurker og rett og slett en fin start

Dawn of the planet of the apes. Igjen en meget solid andre film og mye av det samme med eneren, tror jeg liker den dog litt mer rett og slett pga litt mer action og den har også en veldig god skurk.

War of the planet of the apes. Ganske så overraskende slutt. Har noen triste øyeblikk ( det har forsåvidt 1 ern også) mye god action, en god skurk. En fantastisk slutt på en meget god triologi og er kanskje min favoritt i serien.

Hunger games Cathing fire . Sett veldig mange ganger, så den igjen i går av en eller annen grunn og syns enkelig den er ganske så grei. Bedre en nr 1 og 3 i hvertfall. Selv om filmen kanskje ikke blir virkelig bra før de kommer i "arenaen"

Westworld sesong 1 . Fantastisk god sesong , les heller anmeldelsen min om denne

Har også sett deler av andre filmer de siste ukene, men de er vel dem jeg har sett hele av
Askeladden: I Dovregubbens hall

Lurte på når de skulle lage en film om dette eventyret. Grei film.
Men syns "Askeladden og de gode hjelperne" av Ivo Caprino er bedre.
Rainbow Mushroom
  • 0
IT

Nei, nei og atter nei. Den er lite skremmende, forutsigbar og ja, kjedelig. Men greit skuespill, selv om det ikke er nok, jeg ser skrekkfilm for å bli skremt. Det ble jeg ikke.

5/10
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
The Dark Knight

Upopulær mening, men jeg syns dette er den svakeste filmen i trilogien.
Likte den ikke spesielt når den kom, og den har ikke blitt noe bedre med årene. Den er for lang, seig og trøtt.
Etter å ha dykket litt i tegneserier, tegnefilm og spill noen år, har jeg også innsett at jeg ikke liker noen versjoner av Joker, som vi har fått servert i live action film. De er enten for fjollete eller for seriøse. Ingen av dem har funnet den rette balansen for denne karakteren.
  • 0
Transformers: The Last Knight

Spennende film.
Rainbow Mushroom
  • 0
Three Billboards Outside Ebbing Missouri
Jeg gav etter og så filmen alle snakker om, og herregud for en film, denne kan danke ut Blade Runner og Dunkirk som årets store must see. Regissør Martin McDonagh leverer et knallgod manus og regi, og klarer å balansere mørk humor, ekstrem vold og store mengder empati som oftest i samme scene. Frances McDormand leverer en av sine beste roller til dags dato og hennes kjemi med motskuespillerne er til å ta og føle på. Denne får nok Oscaren for beste film.

Star Wars: The Last Jedi
Jeg skjønner ikke hvorfor folk misliker denne. Den var milevis bedre enn det makkverket som var TFA, og lett den beste siden Empire. Rian Johnson tar noen råsjanser med Star Wars lore, og han klarer det. Heartbreaking å se Carrie Fisher en siste gang, men TLJ vil stå som en av tidenes beste Star Wars filmer, de som sutrer over den kan for lite om Star Wars. Jeg er utrolig spent på Rian Johnsons egne Star Wars trilogi nå.

Geostorm
Når man jobber med bachelorgrad i film kan man dessverre ikke bare se gode filmer, og Geostorm er lett en av de verste filmene i 2017. Katastrofefilmer skal se fantastiske ut, ha sterke manusskript og gode karakterer. Geostorm ser ut som en lavbudsjetts B Film
  • 0
Jaws

Folk i denne filmen er så dumme at jeg vet ikke om jeg ser en komedie eller thriller/skrekk. Var lenge siden sist jeg hadde sett den, og siden den var på tv kunne jeg like gjerne sette meg ned for å se den, Men herregud for en fjollete film. På kanten til elendig.

3/10
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Kong: Skull Island

Til tider så er det en ekstremt underholdene film, men jevnt over så er den for tam og kjedelig.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
The Cloverfield Paradox

Første halvdelen var ganske kul, men sakte men sikkert blir filmen kjedelig, fylt med klisjeer og dårlig skrevet. Holder ikke mål sammenliknet med Cloverfield og 10 Cloverfield Lane.

5/10
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Første halvdelen var ganske kul, men sakte men sikkert blir filmen kjedelig, fylt med klisjeer og dårlig skrevet. Holder ikke mål sammenliknet med Cloverfield og 10 Cloverfield Lane.


Så jævlig snill folk skulle være med den der, kan du ikke bare gi den 1/10?
  • 0
Siterer SirThomas:
Så jævlig snill folk skulle være med den der, kan du ikke bare gi den 1/10?


Jeg syns 5/10 er helt riktig. Filmen er rett og slett middelmådig. Den er ikke elendig, det er blandt annet flotte effekter og godt skuespill, men middelmådig er fremdeles veldig skuffende sammenliknet med de to andre Cloverfield filmene.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Etter langt og lenge har jeg fullført Game of Thrones. Fikk forresten et mentalt sammenbrudd da Spoiler:Joffrey døde. Hands down det sørgeligste øyeblikket i tv historien
Sesong 6 var forresten så forbannet bra at jeg ikke har ord for det. Syveren var rett og slett skuffende satt opp for sammenligning. Får håpe de kommer sterkt tilbake i sesong 8
Hvis Gud eksisterte ville han ikke skapt meg, dårlig trekk å skape en overmann!
  • 0
Har sett Tomb Raider, og må si den var langt bedre enn fryktet! Tror ikke noen vil argumentere for at dette er en "genial" film, men den er langt fra dårlig. Over middels og helt klart underholdende. 6/10 kanskje?

Og hvis man føler at den er mer middelmådig enn det jeg føler, så er vel det lov det også. Det er mye snakk om at vi må få flere kvinner inn i hollywood, og da inkluderer vel det både dårlige, og middelmådige filmer, i tillegg til de gode. Gutta har tross alt vært hovedroller i rævva og middelmådige actionfilmer i mange år allerede, og da kan vel damene det også!

Når det er sagt, så er Alicia Vikander absolutt det beste med hele filmen.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Har sett Tomb Raider, og må si den var langt bedre enn fryktet! Tror ikke noen vil argumentere for at dette er en "genial" film, men den er langt fra dårlig. Over middels og helt klart underholdende. 6/10 kanskje?


Jeg så den igår, og gir den en sterk 7 eller 7.5/10 om du vil. Tomb Raider anno 2018 føltes som et spill - i den forstand at vi har sett alt i et spill før. Ironisk nok føltes filmen som en ren filmatisering av Uncharted: Drake's Fortune. Man får også en scene som tilsvarer den megakule åpningen til Uncharted 2: Among Thieves. Og ikke nok det kom slutten til Assassin's Creed III også.

Det er i det hele tatt lite å si på underholdningsverdien. Roar Uthaug er en fremragende filmskaper, og det har vært interessant å følge utviklingen hans fra Fritt Vilt (har ikke sett Jul i Blåfjell og Flukt), Bølgen og nå Tomb Raider. Han viser at han mestrer ulike sjangre, og det er noe jeg setter stor pris på hos en regissør.
Thor 3

Fikk omsider sett den, og den skuffet ikke. Sklir lett inn på en foreløpig tredjeplass over Marvel filmene, bak Guardians 1 og 2 (har ikke sett Black Panther).
Teit humor, god musikk og masser av ville farger, vil alltid være en vinner hos meg i disse filmene, kan ikke fordra når det blir for mørkt og dystert, eller bare tregt og kjedelig.

Terningkast 5
  • 0
Justice League

Uuuugh...
Jeg trodde ikke det var mulig å lage en mer rotete og tørr film enn BvS, men det er tydeligvis ikke vanskelig i det hele tatt.
Filmen føles litt som en kjempelang trailer, med masse klipping hit og dit der den haster gjennom plottet, uten å vie tid til noe eller noen.
Og de triste forsøkene på humor, gjør ikke filmen en tjeneste.
Jeg har ikke noe positivt å si om den. Det er ingenting som utmerker seg. Alt er gjennomført bedritent.

Er det så vanskelig å lage en god DC film!?
  • 0
Påskekrim "Innocent". Så langt ser det bra ut, får se de to siste i kveld.
Rainbow Mushroom
  • 0
Så de to siste i går kveld og må si det var sånn passe bra.

7/10
Rainbow Mushroom
  • 0
The Curious Case of Benjamin Button.
En av de bedre filmene jeg har sett på en stund. Bra historie og imponerende skuespill, forventer intet mindre av David Fincher. Men kunne ikke unngå å sitte igjen med en slags tomhetsfølelse. Ble rett og slett bare deprimert, men det var vel halve poenget
En solid 8/10
Hvis Gud eksisterte ville han ikke skapt meg, dårlig trekk å skape en overmann!
  • 0
Black Panther

Ålreit soundtrack og kostymedesign, ellers var den ikke mye å rope hurra for. Ingen scener eller karakterer utmerket seg. Ser ikke helt hva som fikk folk til å lovprise den og se den gjentatte ganger.
En helt middels Marvel film.

5/10
  • 0
Jurassic World: Fallen Kingdom

Jeg har hatt interesse for dinosaurer så lenge jeg kan huske og verdsatt Jurassic Park-filmene kanskje i overkant høyt. Men selv jeg merker jeg begynner å bli forsynt. Denne filmen gjør absolutt ingenting nytt. I mesteparten av filmen kan du lese på lang vei hva som kommer til å skje og de plot-twistene man eventuelt ikke er helt forberedt på blåser heller ikke hodet av noen.
Enkelte interessante nykommere fra den forrige filmen får enda mindre skjermtid her, i tillegg til at de har klart å rette mye av fokuset mot enda en tullette hybridart.

Kvaliteten er ikke fryktelig god, men filmen er fortsatt langt ifra kjedelig. Jeg ser frem til den siste filmen i den nye trilogien også, men etter den er det vel begrenset hvor mye mer de kan trekke ut fra dette universet.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Hostiles

En lang, traurig og kjedelig serie hendelser. En masse miserable mennesker som er alvorlige. Ikke et fnugg av lettsinn. Herregud for noe møl.
  • 0
Ghost in the shell stand alone complex.
Så ferdig den første sesongen her om dagen, dette er jo sci fi som treffer meg veldig bra, liker historien, likte så og si alle episodene, spesielt episodene som omhandlet the Laughting man, fantastisk første sesong, liker karakterne, liker temane og musikken er å veldig bra. Når sci fi treffer meg så treffer det meg.

Buffy sesong 1-3
Hva skal man si, rar tittel?
Det er sikkert mye man kan si om serien. Jeg er spendt på sesong 4-7.
Sesong 1 er brukbar, litt tyngre å se enn de andre sesongene, dog den er heldigvis kortere. Har allikevel noen veldig gode episoder , alt i alt en ok første sesong.
Sesong 2 og 3 likte jeg veldig godt, meget bra, med mye gode episoder, er vel ikke en episode så langt jeg har mislikt i noen av de tre sesongene, men sesong 2 og 3 har i hvertfall en haug av gode episoder som jeg likte. Veldig bra, hvis resten av serien holder rundt samme kvalitet eller bedre kvalitet en sesong 1 så blir jeg spendt på å se hvor jeg plasserer serien blant mine favoritter.
Liker også karakterene veldig godt.
Er kanskje litt rart og se buffy, men jeg liker det veldig godt så langt , og kan absolutt skjønne at folk mener at serien både har holdt seg overraskende bra, og at det har påvirket en del andre serier og at enkle folk har det som sin "all time favorite/best series".

PS: Temaene serien går gjennom er å veldig bra.
  • 0
Har også nå få sett igjennom sesong 2 av ghost in the shell, tror jeg fortrekkere sesong 2 , men begge sesongene er uansett veldig bra, liker du sesng 1 vil du nok å like sesong 2.

Supernatural sesong 1. Også en veldig bra første sesong, spendt på resten av serien. Liker jo gjerne litt sånn sci-fi så sesong 1 har passet meg bra.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!