Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


Jigsaw (2017)

Mer saw? Ja takk.
  • 0
The Big Short

Enda en spillefilm om finanskrisen, og denne gangen med mange kjente fjes. Likte hvordan den prøver å forklare hva som skjedde og hvordan karakterene snakker til kameraet. Likte denne veldig godt.

9/10


Thor: Ragnarok

Må være en av de beste filmene i sin sjanger de siste årene. I hvert fall 3/4-deler av filmen er både morsom og underholdende. Digget virkelig Led Zeppelin-musikken. Synes slutten som ofte preges litt av for mange karakterer og for lite tid, men alt i alt var dette en fornøyelig opplevelse.

8/10


Blade Runner

Må se originalen før jeg ser oppfølgeren. En helt annerledes film enn det jeg forventet. Mystisk og ubehagelig hele veien. Den var mye mer ubehagelig enn jeg forventet. Likevel bra på sin måte, så er spent på hvordan oppfølgeren treffer nerven.

8/10
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
10 Cloverfield lane

Æsj altså. For en sykt ubehagelig film. John Goodman er eksepsjonell, og jeg er virkelig imponert over de som utviklet denne karakteren, så vel som skuespillet i seg selv.
Jeg satt og vrei på meg gjennom 90% av filmen. Ikke fordi den var dårlig, men fordi jeg rett og slett synes den var ubehagelig bra. Fram mot slutten... Slutten er irriterende og man får en litt sånn "eh what? hva skjedde nå?" følelse. Utenom det så gjorde de en god jobb med filmen.
Sitter igjen med ganske mange spørsmål som leder til ville fanteorier. Blir spennende å se fortsettelsen.
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
Gerald's game -7/10, har også en av, om ikke den ekleste scenen jeg har sett i en film ever.

Atomic Blonde - 8/10, more please.
The D' is silent.
Så alle Twilight filmene. Ord kan ikke beskrive hvor genial disse filmene er.
12/10
Hvis Gud eksisterte ville han ikke skapt meg, dårlig trekk å skape en overmann!
  • 0
Justice League

Absolutt godkjent! Mye bedre enn jeg fryktet, og jeg koste meg faktisk ganske mye. Skurken er svak (dette kjenner vi godt til fra marvel sine filmer også), men storyen er enkel nok til at fokuset kan ligge godt plantet på heltene våre. For det meste fungerer de veldig godt! Ezra Miller som The Flash syns jeg var kjempebra, og Cyborg fungerer også veldig godt selv om jeg skulle ønske vi fikk litt mer backstory (jeg kjenner den fra tegneserien, men kunne vært fint å få se mer i filmen). Aquaman, en av mine favoritter fra tegneseriene, er dessverre svakest i gruppen, men spiller heldigvis bra. Filmen er bare 2 timer lang (pga kontrakten med WB ), noe som kanskje passer det enkle plotet, men jeg skulle ønske filmen var litt lenger sånn av vi kunne fått mer tid med karakterene tidlig i filmen. Veeeeldig mye CGI, spesielt på slutten av filmen men dette er heller ikke unormalt for denne typen filmer. Det viktigste er nok at samspillet i gruppen er veldig bra, både med tanke på dialog og i kampene. Dette er et steg i riktig retning for DC, men jeg blir ikke overrasket om vi får en extended/directors/final cut på blu-ray om relativt kort tid.

7/10
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Justice League

Hadde null forhåpninger til denne, etter å ha sett Suicide Squad og BvS, men jeg ble veldig positivt overrasket. Sett bort i fra at skurken er den svakeste skurken jeg har sett i en superheltfilm, så likte jeg egentlig filmen ganske godt.

7/10
Let the voice of love take you higher
Siterer Grallen:
ble veldig positivt overrasket.


Så gøy at du tenkte det samme! Men svakeste skurken? Virkelig? Marvel er da ikke kjent for å ha spesielt engasjerende skurker. Guardians of the Galaxy er en genial film, men skurken er nesten verre enn den i JL, etter min mening. Vulture i Homecoming likte jeg ganske godt tho!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Men svakeste skurken? Virkelig? Marvel er da ikke kjent for å ha spesielt engasjerende skurker.


Enig i at Marvel ikke har særlig engasjerende skurker heller, men jeg syns fortsatt at de var bedre enn det Steppenwolf var. For han syns jeg var totalt uinteressant. I MCU har jeg iallefall vist litt interesse for skurkene.

Siterer Crazy Kraken:
Vulture i Homecoming likte jeg ganske godt tho!


Jeg likte også Vulture veldig godt. Syns han var med på å heve kvaliteten på filmen.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Fikk lyst til å se mission impossible 5 rogue nation igjen, så igjennom den her om dagen. Er vel en av mine favoritt filmer og er nok også da min favoritt i serien, dog lenge siden jeg har sett nr 3, sett den nå hvertfall 4-5 ganger. Solid action spion film, liker karakterene, liker stedene de er innom , liker handlingen osv. Solid film, liker man action spion film så er den sterkt anbefalt.

Også så jeg gjennom sesong 2 av the wire igår. Andre gangen jeg har sett den, et hakk bedre en sesong 1 og sesong 1 er alt veldig bra. Igjen er det bare å si gode karakterer , en meget god handling. En serie hvor du må tenke litt å ikke får alt servet som servert i fanget. Fint å se åssen havnen påvirker byen. Fremdeles mest sannsynlig min favoritt serie. Absolutt vært å se liker man tv-serier. Er en grunn til og det blir ansett som en av de absolutt beste serien, men det er tross alt meninger, uansett veldig god andre sesong , et hakk bedre en sesong 1.
Justice League (2017)

Grei underholdning dette!
The Punisher S.1

At Netfilx nailer Marvel sine litt mer jordnære New York helter er ingen hemmelighet. De fleste seriene fra dette universet holder greit, til høyt nivå. De er så definitivt ikke for barn.

Etter vi ble introdusert for Frank Castle i Daredevil.S.2 har jeg gledet meg til The Punisher og jeg ble ikke skuffet. Her er det godt håndverk stort sett all over spesielt på manus. Jeg var en stund litt redd for hvordan såpass mange tråder skulle kunne samles mot slutten, men jeg følte det gikk greit.
Volden i The Pumisher vil nok for mange føles litt i overkant. Den er til tider MEGET drøy. Men The Punisher er en drøy karakter.
Gode karakterer
Godt skuespill.
Viktig adressering av underliggende tema.
Ekstremt varierte og brutale action scener.

Jeg kan ikke få anbefalt denne serien høyt nok.
The gavel corrupts
The Grey (2011)

Skikkelig intens!

Gold (2016)

Gjeeesp
Siterer SirGalahad:
The Grey (2011)


Det er en dårlig film det !
The gavel corrupts
  • 0
Siterer Marlboro Red:
Det er en dårlig film det!


Du om det. Likte den jeg. God underholdning.

Paterson (2016)

Adam Driver er rå. Helt nydelig film.
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer Marlboro Red:
Jeg kan ikke få anbefalt denne serien høyt nok.


Glad for å høre det. Jeg husker fortsatt fengselscenen hvor Castle banker alle. Gledet meg til serien siden. Må få sett den snart.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
Så star wars the force awakens for tror det var tredje gang i går. Jeg og mor ble enig om det var greit å få frisket om minnet litt ekstra i tillegg så hadde heller ikke far sett den som vurderer å dra med til å se the last jedi, så da var det like greit. Syns fremdeles det til syvende og sist er en bunnsolid film.
The 100
S1- 7/10
S2 - 8,5/10
S3 - 8/10
The D' is silent.
Siterer Xtord:
Syns fremdeles det til syvende og sist er en bunnsolid film.


Sier meg enig i den. Det eneste som trekker ned er den kleine gjensynssamtalen mellom Leia og Han Solo.

For å sette det på spissen ...
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
Star Wars: The Last Jedi

No spoiler!

Etterlengtet er en mild beskrivelse av denne filmen, for mitt vedkommende.
Det er episk og det blir gjort modige valg av Lucasfilm og Rian Johnson.
Se den selv. Jeg ble IKKE skuffet. Men jeg tror denne filmen kan dele publikum i like stor grad som The Force Awakens gjorde.
The gavel corrupts
Baby Driver

En av de beste filmene jeg har sett i år (på andreplass bak GotG 2 foreløpig). Soundtracket er prima, og story og skuespill er ålreit.

The Last Jedi

Visuelt fantastisk film. Ellers var det en gjennomført oppfølger, som hverken har stort med skuffelser eller wow-overraskelser.
  • 0
The americans sesong 1 i går. En av de absolutt bedre første sesongene jeg har sett, bunnsolid. Så og si ingen episoder jeg likte, de siste episodene var fantastisk , og spesielt Colonel. Liker karakterene og skuespillerne. Også at det er en spion thriller gjør meg ingenting, nå er det bare å håpe at sesong 2 og resten er like bra og eller bedre ,noe det virker som det er, da blir det å vente litt over 1 uke til jeg for startet på sesong 2. Anbefalt hvis man liker serier og vil ha en god spion thriller... også litt kult at selv om serien foregår i USA og under den kalde krigen så følger vi hovedsaklig perspektivet fra to russere.
  • 0
Star Wars: The Last Jedi

For det meste en underholdende film, som jeg neppe går ut av veien for å se igjen. Det blir isåfall under filmkveld med gutta eller noe slikt.

Følte flere ganger at den spillte på litt vel mange kjente noter. Alle scenene med de diverse dyrene/monstrene fikk meg stort sett bare til å vri meg i setet. Noen ytterst få veldig kule scener, om så noe forutsigbare. Ser sikkert den neste også, Men sitter ikke med hæla i taket i spenning etter denne filmen for å si det slik. Følte de siste 20-30 minuttene av filmen var noe voldsomt seigt, og lengtet mer etter å komme ut av salen enn å se hvordan det endte.

6/10
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
The Mummy

God film.

Herfra Til Flåklypa

En film for hele familien.

Fast & Furious 8

En av mine favoritter i serien.
Rainbow Mushroom
  • 0
Ghost in the shell (1995) , bestemte meg i helgen for å få sett denne. En av relativ få anime filmer jeg har sett ,men jeg likte den såpass godt at jeg vurderer virkelig å kjøpe serien som for mange er minst like bra om ikke bedre. Likte historien, karakterene, handlingen , og sjangeren passer også veldig bra, god film

Som mange andre har jeg også sett Star wars Viii the last jedi med familien. Er jo meget glad i serien og ble vel i motsetning til mange på min alder introdusert til orginal triologien først, uansett likte filmen veldig godt , å hvor jeg ranker og plasser den i forhold til resten vet jeg ikke, men absolutt vært å se, og mye av de roligere scenen er blant mine favoritter , men også mye gode action scener, har veldig få problemer med denne enkelig ,men for all del meninger det å.

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!