Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


Blade Runner 2049

Denis Villeneuve befester seg som en av vår tids største regissører.
Dette er intet mindre enn en sanselig fryd.
alt klaffer i alle ledd. Ikke minst visuelt.
ALDRI har jeg sett bedre CGI.
Movie love for movie lovers !
The gavel corrupts
Doctor Foster sesong 2
Jeg forsto ikke helt hvor denne serien var på vei hen, da jeg var 30 minutter inne i episode 1 av første sesong. Men så sprakk det.
Doctor Foster er en miniserie på 5 episoder per sesong, så dessverre er bingewatching ekstremt lett å gjennomfør, ikke minst også fordi det er SÅ SPENNENDEEEE.
Sikkert ingen her som ville sett den, da det med første øyekast virker som "kjerringserie", men jeg vil nesten kalle den spenningsdrama. Love love love. Lei meg om det ikke kommer en sesong 3.
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
Narcos S1
The D' is silent.
  • 0
Glemte å føre opp filmen jeg så sist, nemlig Spider-Man: Homecoming!
Passe morsom, litt sånn halvkjip story kanskje. Men liker han nye Spider-boy, og følte ikke det var noe direkte galt eller feil med filmen. Ganske tamt skuespill av Robert Downey Jr da, føltes ikke ut som om han ville være en del av filmen... Likte Michael Keaton, da! Men alt i alt, en ålreit film tilhørende Marvels fantastiske univers.
7/10.
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
Blade Runner 2049

Denne filmen er helt utrolig bra! Lyd, musikk, bilde, skuespill, story, ja så godt som alt er så solid gjennomført som man kan ønske seg det. På mange måter er nok filmen til og med bedre enn originalen. Det er godt mulig man ikke vil like filmen om man ikke liker lange og relativt rolige filmer, men jeg elsket den.

10/10
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • Los
  • Los
Siterer Marlboro Red:
Movie love for movie lovers !


F this Movie! Love it!
Vis vinden løye går e rett på tryne
Lord of War (2005)

Likte hvordan filmen ble fortalt. Nicholas Cage er jo the man.
  • 0
The Simpsons
The Big Bang Theory
Rainbow Mushroom
  • 0
Måtte se Blade Runner om igjen, siden jeg snart må ta turen på kino snart. Lenge siden jeg har sett den. Kjekt å se den gamle ringreven E B Farnum fra Deadwood, i en tidligere rolle.
-Kill -Loot -Return.
Siterer bent_a:
Måtte se Blade Runner om igjen, siden jeg snart må ta turen på kino snart

Ja, det gjorde jeg å se den forrige helg for andre gang, dog begge gangene jeg har sett den har vært i år. For jeg vurdere å se 2049 på kino selv.
  • 0
Izzat (2005)

Ekte norsk gangsterfilm! Jeg digget den!

Only Yesterday (1991)

En av få Ghibli-filmer jeg manglet. Helt nydelig film om livet.

Blade Runner (1982)

Denne må ha vært helt sinnssyk å se når den kom ut. Vil påstå at den har holdt seg temmelig godt. Fascinerende å se hvordan de fikk verdenen til å se så bra ut.

Blade Runner 2049 (2017)

Enda bedre enn originalen spør du meg. En av de vakreste filmene jeg har sett noen gang. CGIen er brukt perfekt. Denne står høyt på listen over årets beste filmer.

Chasing Amy (1997)

Enda mer 90-tallsgøy fra Kevin Smith.

Villmark (2003)

En av de bedre norske skrekkfilmene jeg har sett.

Snømannen (2017)

Årets beste film!

Spoiler:Not. Nei..nei..nei. De gjorde skam på Jo Nesbø. Har ikke lest boken, men vet at dette ikke levde opp. Jesus for en kjedelig film. Brydde meg ikke om noen av karakterene, og det at "nordmennene" i filmen snakket engelsk og uttalte navn på steder og person så engelskaktig var bare slitsomt. Denne hadde et godt utgangspunkt, men endte opp som et veldig stort meeehhh og som en av årets aller største skuffelser når det kommer til film..



Summer Wars (2009)

Enda en film jeg måtte se fra legenden Mamoru Hosoda. Nydelig animert film med et veldig interessant plot. Takk til LesMiserable for anbefalingen!
  • 0
Så de to siste episodene av siste sesongen av person of interest i går, kjøpte den her om dagen. En av de bedre siste sesongen jeg har sett. Så vel de to -tre kanskje fire første episodene mens de gikk på tv. Å har jo selvsagt gått igjennom de fire første sesongene. Første episoden var veldig bra, å spesielt starten av den, episode 2-4 var helt greit syns jeg. Men, episodene etter der likte jeg mye bedre og som en helhet var den veldig ,veldig bra, selv om jeg tror jeg foretrekker sesong 3 og 4 og kanskje også 2.
Litt synd at sesong 5 etter det jeg har skjønt at den ble forkortet og ble litt kortere enn planlagt. Heldigvis går jo ikke det utover selve historien selv om jeg skulle gjerne likt og vite hva skjedde med Zoe. Men også Daizo, Daniel Casey og Jason Greenfield som vi ikke har sett siden sesong finalen i sesong 3. Kanskje også Leo.

Uansett sesong 5 hadde en del god episoder, siste 7 episodene om ikke til og med de siste 9 likte jeg veldig godt.

Og selv om jeg likte hele main castet, vokste Shaw betraktelig mer på meg i de siste episodene. Og jeg likte også Root enda mer og ho likte jeg enkelig alt veldig godt etter ho ble en del av teamet i sesong 3. Syns også det var bra de lot Fusco overleve.

Meget solid sesong. Håper enkelig på en spin off , for det ble i hvertfall hintet til i to av episodene at det var mulig.

PS: lurer også på hvem han sniperen var på siste epiosden.
PS: prøvd å unngå spoilers.
The babysitter - 4/10
McG er gæren.
The D' is silent.
Fantastic Beasts and Where to Find Them

Synes denne filmen var skuffende siden jeg hadde en del forhåpninger til den. Synes starten var treig og slutten mindre god, men ellers var den også fornøyelig.

6/10
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Trapped / Innesperret / Ófærð

Islandsk krim/thrillerserie fra 2015, 10 episoder.
Som jeg ofte maser om, så er jeg krimentusiast. Vanligvis så gir jeg kun de beste karakterene til britisk krim, som ofte er de mest troverdige og minst "hovne". Denne gangen er det full pott til denne islandske godbiten.
Jeg bruker egentlig å droppe å se serier som jeg ikke kan multitaske på, og jeg tenkte at når serien er på islandsk kommer jeg til å gå lei med én gang. Men den gang ei.
Episode 1 gjorde meg sånn smålig nysgjerrig, og innen episode 3 var omme var jeg fullstendig hekta. Godt skuespill, ekkel og mystisk stemning, god og troverdig historie.
Serien er emosjonell og litt hjerteskjærende. Ingen overnaturlige hendelser eller overdrevet ondskap - bare pur menneskelig egoisme som går for langt. Spennende og fengende. Jeg finner ingenting negativt å si om denne serien. Anbefales på det varmeste.

10/10.
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
House season 4 . Også en veldig god sesong , spesielt de to siste episodene var konge, tror jeg dog fortrekker de tre første, men uansett en god 4 sesong , litt uvant med et nytt "Team".
Family Guy S4

Hysterisk!
Slasher S1 - 7/10, noen tørre første episoder, men tar seg veldig opp.

Halloween 1, 2, 3.

Må komme i halloween humør
The D' is silent.
Bleeder (1999)

Nå mangler jeg bare tre av Refn sine filmer. Bleeder var bra, men Pusher var bedre.
  • 0
Slasher S2 -8.5
Dette var godsaker!!
The D' is silent.
  • 0
Cabin Fever (2002)

Prøver å komme i halloween-stemning. Eli Roth leverer som vanlig. Likte den bedre enn The Green Inferno, men ikke bedre enn Hostel.

Trodde Cabin Fever skulle være skumlere. Har hørt fra folk at den er skikkelig skummel og ekkel, men den var mest ekkel for min del. Likte hele feelen av filmen, og den creepy stemingen den holder igjennom.

Nå må jeg bare få sett Knock Knock.
Siterer Finalfantasyfrelst:
Slasher S1 - 7/10, noen tørre første episoder, men tar seg veldig opp.


Jeg har også sett sesong 1. Katie McGrath kan ta seg en vanvittig stor bolle og vennligst hoppe så langt vekk fra et videokamera som overhode mulig. Jeg blir så oppgitt over at noen gav henne skuespillerjobb overhode...Hun finnes ikke troverdig, hun har 2 ansiktsuttrykk og bruker kun kjeven...Men utenom det er det en ganske spennende sesong!
Har også begynt på nummer 2, men bare sett episode 1 foreløpig. Er litt skeptisk, men skal se videre!
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
Chico & Rita (2010)

Nydelig animasjonsfilm med et amazing soundtrack!
  • 0
Gjengangere (2017)

Hell yes! En av de beste norske filmene jeg har sett på en god stund. Brutal, ærlig og ikke minst trist. Ble overrasket over hvor mye denne filmen lekte med følelsene mine. Som broren til SirThomas sa etter å ha sett den «forventet ikke at det skulle være en tragedie», og det gjorde ikke jeg heller. Hadde mine forventninger om hvordan filmen kom til å bli før jeg så den, men det jeg fikk servert var mye dypere og tristere enn det jeg hadde forventet på forhånd. Var flere øyeblikk der jeg hadde tårer i øynene. Leon Bashir gjorde en utmerket hovedrolle.


Norges første fengselsfilm leverte så det holdt! Anbefaler alle å se denne.
  • 0
Stranger Things sesong 2
Denne binga jeg og typen på 2 dager ("måtte spare litt, bla blaaah"). Mer fancy musikk, mer creepy og ubehagelig mørke fra "Upside Down", mer retro og mye mer godt skuespill fra disse kidsa som jeg skulle ønske jeg vokste opp med. (Ja, jeg så også Beyond Stranger Things etterpå. Ungdommene ER kule)
Sesong 2 synes jeg er mer spennende og mindre forvirrende enn sesong 1, og også mindre skummel. Virker som de fokuserer mer på karakterutvikling i denne sesongen, og lar oss bli bedre kjent med Steve Harrington og Dustin. Ikke nok med det, men de virker også å fokusere på vennskap og tillit, fordelt på flere duoer.
Kjæresten innrømmet at han ikke skjønte så mye av sesong 1, men at han ble superhekta på serien nå på sesong 2, og at sesong 1 også gav mer mening nå - noe som gir mening for mystikk-serier. Godt å se mer fra Eleven, uutholdelig spennende å finne ut når/om hun treffer gjengen sin igjen.

THOR: RAGNAROK
Jeg hadde gledet meg veldig til denne filmen, og den skuffet ikke. Jeg nærmet hoppet ut av kinoen, med mascarastriper på kinnet og vondt i ansiktet fordi jeg lo til jeg grein opptil flere ganger. Endelig mer Thor og Loki, og synes at kjemien mellom disse to er bedre enn de tidligere filmene. Ikke typ "broderlig kjemi" historiemessig, men mer at de har fått mer tid sammen som brødre enn fiender.
Cate Blanchett som Hela, basert på norrøne Hel - datter av Loki og Angerboda, og søster av Fenrisulven, er gothjenta min indre 16åring alltid ville være, og spiller sin rolle som badguy (kremt, badwoman) troverdig og med stil. Jeg håper Cate nøt å spille Hela like mye som jeg nøt å se henne på skjermen! Sikkert mer? Who knows.
Var skeptisk til at Jeff Goldblum skulle være med, men han spilte sin eksentriske karakter ypperlig.

I tillegg til gode karakterer, fantastisk musikk, CGI og god historie, så byr filmen på noe som for meg var et hysterisk morsomt øyeblikk - og et øyeblikk jeg neppe blir å glemme med det første. Se filmen og følg med når Thor returnerer til Asgard sier jeg bare
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!