Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


Rick and Morty S2

Fortsatt genialt!
Family Guy Sesong 3

Fy faen family guy er bra da
47 Meters Down

Utrolig hvor lang denne føltes. Hvert minutt teller i dette dypet av en film, der haiene er den minste trusselen. Så den forresten i en sal i Oslo der det brøt ut tredje verdenskrig, en av de verre salene jeg har opplevd en film i. Tilfredsstillende slutt.

7/10

What Happened to Monday?

Nei, jeg vet ikke hva som egentlig skjedde i denne filmen. Noomi Rapace er sikkert veldig stolt av filmen, og det burde hun være - men selv om jeg runket til henne i Jenta som lekte med ilden for mange herrens år siden, er jeg ingen stor fan. Enkelte kule scener, men ellers ganske forglemmelig med et plott som aldri engasjerte meg, og en twist jeg ikke kunne brydd meg mindre om. Men jeg tar i betraktning at du er norsk og hva du har fått til, Wirkola. Du har bare gjort så mye bedre før.

5/10

It (2017)

Stephen King på sitt beste. En film som er så gjennomført på alle måter, så tro mot og så lik - og enda så mye bedre enn originalen fra 1990. Helt riktig stemning og atmosfære hele veien igjennom. Er bare å ta av seg klovnehatten for Andy Muschietti og håpe at han får laget oppfølgeren han ønsker seg før jeg er 49 år gammel.

8.5/10

The Dark Tower

Andre gang. Ville egentlig se The Hitman's Bodyguard men den var gått for dagen, og vi var gira på Stephen King x2 - så hva skal man si? Etter å ha sett to SK-filmer på rad, er det ingen tvil om hvilken som var best, og det var ikke denne. Tankene mine fra den første visningen består (selv om det nå var godt at den ikke varte lenger enn 1 time og 35 min) - denne filmatiseringen skal liksom dekke The Dark Tower, som i for seg selv skal reprentere alle Stephen King sine univers samlet i ET univers - kan det bli mer kaos? Ironisk nok er det verken så mye kaos eller vanskelig å følge med i denne filmen, den haster seg bare gjennom den ene middelmådige actionscenen etter den andre og prøver å fortelle ting den ikke har tid til. The Dark Tower er et konsept og et univers som fortjener mye mer spilletid enn bare knappe 1 og en halv time, en skurk som mye mer skremmende og mindre A4. Pluss for Tom Taylor i en ung og engasjerende hovedrolle jeg kan føle med, og for Idris Elba som en gammel og sliten Roland, som prøver med det han har å jobbe med.

6/10
The Hitman's Bodyguard

Morsommere enn jeg hadde trodd. Mer romantisk enn jeg hadde forventet. God kjemi mellom Jackson og Reynolds. Klisjé plott. Tilfører lite nytt man ikke har sett før. En film som stadig er i bevegelse.

7.5/10

Mother!

Hahaha, dette var helvete på sitt reneste. To timer med ren lidelse, og jeg likte det! Må være den eneste i salen som lo flere ganger. Anbefales ingen!

6.5/10
IT - 10/10
Grusomme meg 3 - 6.5/10
The D' is silent.
Life - 8.5/10
The D' is silent.
  • 0
Baby Driver - 9/10
Kingsman: The golden circle - 8/10
Baywatch - 2/10
The D' is silent.
The Cat Returns (2002)

Dette er en film jeg ikke har sett på minst ti år. Det var et koselig lite gjensyn! Den traff nostalgipunktet et par ganger der jeg tenkte "aaaah det var her jeg hadde sett den scenen".
  • 0
Baywatch.

Cheesy greier...
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Ghost in the Shell elns - 3/10
The bad batch - 6/10
The D' is silent.
  • 0
Siterer Finalfantasyfrelst:
Ghost in the Shell elns - 3/10


Hollywood remaken?
  • 0
Ja, det burde jeg kanskje nevnt.
Animen er mye bedre.
The D' is silent.
  • 0
Black Mirror sesong 1 - Holy f*ck!
9/10
The D' is silent.
  • 0
Siterer Finalfantasyfrelst:
Ja, det burde jeg kanskje nevnt.
Animen er mye bedre.


Haha begynte å lure
  • 0
Black Mirror S2 - Like god sesong som sesong 1 dette også, om ikke litt dårligere. Vanskelig å si, fordi hver episode er sin egen historie som er ganske så interresant.
The D' is silent.
Princess Mononoke (1997)

Begynte å bli en stund siden jeg så den sist. Et mesterverk innenfor animasjon og en av Miyazakis beste!
Black Mirror S3 - 8/10
San Junipero episoden var sick.
The D' is silent.
  • 0
Wolf Children (2012)

Fy faen for en nydelig og rørende film!
Andre gjennomgang av the wire sesong 1. Sesong 1 var faktisk et hakk bedre enn jeg husket ( kanskje fordi jeg lå merke til ekstra detaljer og at det hjelper og se den med noen i tillegg) Veldig god og solid første sesong, hvor man er introdusert til en haug av karakterer og skjønner at de ikke er så sort og hvit som en del andre serier. Anbefales.
  • 0
The Boy and the Beast (2015)

God, men ikke like god som Wolf Children.
  • 0
Rick and Morty S3

Beste sesongen til nå!
  • 0
Big Mouth S1
Fucking watch it.
The D' is silent.
  • 0
Toy Story (1995)

Barndom!

Mallrats (1995)

Beste med Mallrats er alle de rare karakterene :p
Siterer SirGalahad:
Mallrats (1995)



Nå må du skynde deg å se Chasing Amy (1997)
The gavel corrupts
  • 0
Siterer Marlboro Red:
Nå må du skynde deg å se Chasing Amy (1997)


Yeah
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!