Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilket album hørte du sist?


Siterer The Cookiemonster:
Det er like mye kunst som det ville vært kunst å kaste maling på et lerret. Men hey, for noen som er jo det kunst. Men hey, en manns søppel er en annen manns kunst.


Nettopp. Med tanke på at du bare har hørt Check så forstår jeg at du ikke skjønner hvorfor jeg liker det så godt.
  • 0
Fikk nettopp vite at Chance The Rapper & The Social Experiment slapp albumet 'Surf' nå nettopp på nettet. Så man kan streame det nå. Er et album jeg har sett frem. Så nå holder jeg på å høre igjennom det.
  • 0
Helloween - My God-Given Right

Ja, hva kan man si, depressivt å tenke på at det er samme bandet som en gang i td ga ut Keeper of The Seven Keys.
  • 0
Thirty Seconds To Mars - This Is War

Brukbart album det her.Albumet er trolig 30STM sitt mest kjente og best likte, og det er forståelig, grunnet singlene som kom ut fra albumet. Problemet til albumet er nettopp det at det ikke har så veldig mye mer enn de singlene. For all del, albumet har flere andre låter som er brukbare, de er på ingen måte dårlige, men på et album som hverken er spesielt sammenhengende produsert eller med et spesielt overhengende tema for hele albumet, så må nesten singlene stå ordentlig frem. Heldigvis har albumet låtene This Is War, Kings and Queens og Closer To The Edge å lene seg på, slik at albumet totalt sett ender opp ganske bra.

7-8/10

D'Angelo - Black Messiah

Sjelden artister tar seg så en så voldsomt lang pause som D'Angelo gjorde, men han hadde nå en grunn. Uansett, albumet var etterlengtet, for å si det mildt. Og Black Messiah skuffer heller ikke. Med sin unike stemme og sin unike R&B-funk-soul-sound leverer han en plate som er såpass unik at det er umulig å sammenligne den med noe som helst. Albumet står derimot ikke bare frem med en utmerket, unik sound og en solid produksjon, den tar også opp flere temaer, alt fra Civil Rights Movement-en i USA til kjærlighet. Låtene som står mest ut er Really Love, Another Life, Sugah Daddy og Prayer, men samtlige låter er verdt å høre på.

9-10/10

Ellers, her er de to foregående platene jeg hørte gjennom, på 0-10-skalaen:

Snoop Dogg - BUSH

Kjedelig, uinspirert sound og produksjon, med Snoop nærmest fraværende på sin egen plate. Ingen spor av gammel storhet. Resultatet er et gørrkjedelig album. Eneste sangen som er å regne som brukbar er hovedsingelen til albumet, Peaches N' Cream.

3/10

Kendrick Lamar - good kid, m.A.A.d. city

Perfeksjon. Tematikken, produksjonen, sounden....alt er så gjennomført. Har du ikke hørt gjennom det albumet her så er det på høy tid at du gjør det.

10/10

Jeg har jo også hørt gjennom noen andre albumer den siste måneden, så jeg kan jo slenge med litt om de også.

Tyler, The Creator - Cherry Bomb

Et bra album, hvor den fremadstormende rapperen Tyler, The Creator får vist flere sider av seg selv, og viser at han er under utvikling musikalsk. Han tar opp flere temaer på albumet, blant annet kritikerne hans, kjærlighet for ei underårig jente, og "gangbanger"-livsstilen. Albumets beste sanger er nok BUFFALO, FUCKING YOUNG / PERFECT, THE BROWN STAINS OF DARKEESE LATIFAH PART 6-12 (REMIX) og SMUCKERS. Noen få av sangene er ganske svake, men med et generelt sett bra nivå og fire veldig bra låter så ender det totalt sett opp som et bra album.

8/10

A$AP Rocky - AT.LONG.LAST.A$AP

Albumet er greit nok, men jeg følte aldri at det skinte merkverdig mye, ei heller at det traff meg spesielt bra. Han forsøker å ta opp flere temaer i albumet, blant annet religion, dop og hans eget ego (som basert på albumet er passe stort), men i det store og det hele er albumet rett og slett ganske overfladisk. Om noe så fremstår han som en wannabe-Kanye som ikke er i nærheten av å matche Kanye selv. Albumet har noen greie låter i form av L$D, Jukebox Joints (morsomt nok med nevnte Kanye West (og Joe Fox)) og Everyday, men totalt sett blir det for tynt, da resten av sangene rett og slett er forglemmelige og ikke spesielt bra. Totalresultatet er at albumet som helhet ikke er mer enn okay.

6/10
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Elderwind - The Magic of Nature

Utrolig deilig, svevende metal fra Russland.
  • 0
Jeg har akkurat fått lyttekopi til nye Iron Maiden albumet, det skal nytes de neste dagene
  • 0
Siterer stikox93:
Jeg har akkurat fått lyttekopi til nye Iron Maiden albumet, det skal nytes de neste dagene


Lucky bastard!
Let the voice of love take you higher
  • 0
Children of Bodom - I Worship Chaos

Wow det er dårlig saker
  • 0
The Life of Pablo av Kanye West.

West sa selv at dette kom til å bli et av de beste albumene i historien. Meg i rævva. Er ikke i nærheten av å nå noen av hans egne album til knærne, engang. Frustrerende lytting. Albumet åpner med en av de beste åpningene til et album jeg har hørt i det siste (Ultralight Beam), men West klarer ikke å holde på interessen ut albumet. Låten ender opp med å være albumets soleklart beste låt, resten er en miks av forglemmelige saker blandet inn med enkelte bra saker (Famous, Feedback, Real Friends, Waves). Sier litt når jeg har glemt halve albumet umiddelbart etter å ha hørt det. Litt for langt og litt for ujevnt.

Ikke verdt ventingen - jeg er skuffet. Var noe good shit her, men etter et mesterverk som Yeezus, og et særdeles bra album med My Beautiful Dark Twisted Fantasy, skal det da være lov å forvente mer enn "noe good shit".
Predator.
  • 0
Dark side of the motherfucking moon. Er så fordømt gammeldags på musikkfronten at jeg ikke takler noe som ble laget etter sammenbruddet til Britney Spears.. Med untak av Lady Gaga.. JEG ELSKER LADY GAGA!!!!
Hvis Gud eksisterte ville han ikke skapt meg, dårlig trekk å skape en overmann!
  • 0
Junk - M83

Ikke i nærheten av Hurry Up, We're Dreaming, men så det er lite sluppet nylig som kommer i nærheten av gjennombruddsalbumet til Anthony Gonzalex. Junk er mye av det samme som overnevnte, med fler features, og litt flere radiovennlige sanger. Det mangler mye av emosjoner til Hurry Up og uansett hvor mange hits albumet lager står det som svakt i forhold til mye annet i diskografien deres.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
Hurry Up, We're Dreaming


Elsker outroen på det albumet.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Elsker outroen på det albumet.


Outro var ganske old school M83, massive romslige synther med skrikene i bakgrunnen. Hele albumet er jo ganske fantastisk.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Fant ut at jeg skulle høre gjennom Junk av M83 selv. Ganske enig med Joey sin vurdering. Ikke like gjennomført bra som Hurry Up, We're Dreamin, selv om det har noen gode singler.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Kingpin Skinny Pimp - Skinny but Dangerous

Kremen av Memphis-rap!
  • 0
Kingpin Skinny Pimp - King of da Playaz Ball

Mer krem!

Macklemore - Gemini

Er vel så og si akkurat det jeg forventet. Helt greit. Noen koselige sanger.

Kendrick Lamar - DAMN.

YAH.

Rapsody - Laila's Wisdom

Et av de bedre kvinnelige hiphop albumene jeg har hørt. Kendrick har et konge verst på Power og.

Young Thug - Beautiful Thugger Girls

Dette albumet har begynt å vokse på meg. Sweet ghetto tunes!

Lil Ugly Mane - Mista Thug Isolation

Han dreper det. Beaten på spes Throw Dem Gunz er utenomjordisk.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!