LIVE
HQ
logo hd live | Pepper Grinder
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Norsk
      Gamereactor
      artikler
      Life is Strange: Before the Storm

      Q&A med Chris Floyd om Life is Strange: Before the Storm

      Jeg fikk muligheten til å stille spillregissøren fra Deck Nine noen spørsmål om Before the Storm (men bare om første episode).

      Abonner på vårt nyhetsbrev her!

      * Påkrevd felt
      HQ

      Jeg falt helt pladask for Life is Strange da det kom ut, og digget de forskjellige figurene, forholdene mellom dem, og den dystre historien. Jeg hoppet jo så klart på muligheten til å stille noen spørsmål om Before the Storm, men prøvde å holde de så generelle som mulig... jeg har nemlig ikke spilt episodene ennå fordi jeg venter på at den siste skal komme ut så jeg kan spille alle i ett. Ingen cliffhangere og ukesvis med venting på meg!

      Life is Strange: Before the Storm

      Suzanne: Var det vanskelig å skape en yngre utgave av Chloe som folk ville finne troverdig? Hva gjorde dere for å komme inn under huden hennes og for å prøve å forstå hvordan hun tenker?

      Chris Floyd: Vi var jo så heldige at vi kunne bygge videre på det grunnlaget som DontNod skapte i originalspillet. De ga Chloe en bakgrunnshistorie som var veldig tragisk, men som folk også kunne kjenne seg igjen i - det at faren hennes døde og bestevenninna Max flyttet vekk, for eksempel. Det ga oss mye å jobbe med da vi satt sammen historien vår om en jente som er på nippet til å bli voksen og som føler at hele verden, både hjemme og på skolen, er i mot henne, om hvordan hun håndterer sorgen sin og om hvordan en sterk figur som Rachel Amber kan forandre livet hennes fullstendig.

      Dette er en annonse:

      Det å være tenåring er noe alle kan kjenne seg igjen i, så vi kunne også bruke våre egne erfaringer i arbeidet. Manusforfatterne leste også en del memoarer om tap og sorg, for å få en bedre forståelse av hvordan vi takler det å miste noen vi holder kjær, og hvordan vi lærer å leve med den sorgen selv om vi aldri helt blir kvitt den.

      Life is Strange: Before the Storm

      Suzanne: Hva eller hvem hentet dere inspirasjon fra da dere laget Rachel Amber?

      Chris Floyd:Chloes egne ord ga oss et utgangspunkt: "She saved me." "She was my angel." Det var helt tydelig at Rachel reddet Chloe fra en mørk periode i livet sitt. Vi visste også at alle beundret henne og ble trukket mot henne. Hun var en fascinerende motsetning til Chloe: den suksessfulle, populære jenta som blir venn med den bitre og rebelske enstøingen. Det vi forsøkte var å ta de nesten mytologiske overtonene rundt Rachel som vi hører om i Life is Strange og gjøre henne til et ekte menneske. Det betød at vi måtte finne de bitene av Rachel som var ødelagt og identifisere den dype trangen hun hadde for å ha en person som Chloe.

      Dette er en annonse:
      Life is Strange: Before the Storm

      Suzanne: Hva var viktig for dere å vise da dere skulle bygge vennskapsforholdet mellom Chloe og Rachel?

      Chris Floyd:Det handlet mest om å forstå disse figurene på dette tidspunktet og definere det behovet disse jentene hadde for hverandre. På noen måter var det lettere med Chloe; venneløs, forlatt, i krig med resten av verden... Hun trengte noen som aksepterte henne, og slåss på hennes side og utfordret hennes naturlige trang til å ødelegge for seg selv. Med Rachel så hadde vi muligheten til å gi familiehistorien hennes mye mer kjøtt på beina, og utifra det oppsto trangen og behovet for en motpart som var tøff, impulsiv og trassig. Men sånn mer generelt så prøvde vi å holde oss tro til tenåringers natur og forholdene dem i mellom, spesielt mellom jenter - opprøret og spenningen.

      Den andre tingen som var veldig viktig for oss var å lage rom for at spilleren selv kan bestemme hva slags forhold det er i løpet av historien. Vi vet at Rachel hadde en enorm påvirkning på livet til Chloe, men hvordan var egentlig de tre første dagene? Nervøse? Spente? Romantiske? Søkende? Som en serie som handler om valg og konsekvenser var det veldig naturlig å putte noe av ansvaret for dette over på spilleren.



      Life is Strange: Before the Storm

      Suzanne: Hvilke deler av spillet er definitivt Life is Strange, og hvilke deler er definitivt Before the Storm (eller deres)?

      Chris Floyd:Kudos til Square Enix som skjønte hvor viktig det var at vi eide denne historien selv hvis vi skulle være i stand til å gjøre vårt aller beste. De lot oss gå vår egen vei, og gas oss gode råd og tips når vi trengte det. Og mens vi gjorde det var det alltid vårt overordnede mål å lage noe som holdt seg tro til Life is Strange, så vi håper ikke distinksjonen er så altfor stor. Alt som er unikt i Before the Storm, som Backtalk-systemet og musikken til Daughter, er med fordi vi følte det beste representerte Chloe som person, og det var det som motiverte de fleste valgene våre.

      Life is Strange: Before the Storm

      Og nå er jeg bare tusen ganger mer gira på å sette meg ned å spille Before the Storm! Håper virkelig episode 3 kommer snart...
      Hva med deg?

      Relaterte tekster



      Loading next content